על מפלגת העבודה לחזור להיות מפלגת הצדק החברתי

Thank you for rating this article.

מפאי הייתה מפלגה סוציאליסטית בימי בן גוריון  , גולדה ואשכול לא היו בפרטות ולא עובדי קבלן , אנשים קבלו קביעות בעבודה , רוב המעמד הבינוני גרו בדירות של 2.5 חדרים שנשכרו בדמי מפתח. מאנשים פרטים ואו עמידר , נבנו שיכונים לעולים ויחידות הדיור נמכרו במחירים סבירים , הקרקע הוכרה בדמי חכירה זולים ואחרי כמה עשרות שנים נמכרה בזול לבעל הדירה.  רוב השכירים בעלי המקצוע חיו ברמת חיים לא גבוהה אבל סבירה. ואתן דוגמה : פולה בין גוריון חלתה בגלל חוסך תזונתי וכאשר שאל אותה הרופא מה אין לך מה לאכול ? אמרה שהמשכורת   של בעלה לא מספיקה אז היא מעדיפה לתת מספיק אוכל לילדים ולאכול פחות! אבל בעלך מזכ"ל ההסתרות אמר הרופא בפליאה ענתה פולה הוא מתעקש לא לקבל יותר שכר מאשר  עובד ממוצע.

היו זמנים! את האפיזודה הזאת הבאתי כאשר כתבתי על פערי השכר, שלי יחימוביץ עשתה מאמץ ניכר להעביר את חוק שכר המקסימום וחבל שהליכוד לא תמך.

לדעתי יש להמשיך להיאבק  על צמצום פערי השכר, לנגוס  באלה שיש להם לטובת אלו שאין להם. קפיטליזם חזירי לא לילד הזה פיללנו, מפלגת העבודה חייבת לחזור לאג'נדה של מפלגה סוציאל דמוקרטית או בעברית צחה  דמוקרטית חברתית , בנוסח רוח מחאת האוהלים מפלגת צדק  חברתי.

אפשר גם לחזור לתקופה של בקשת תרומה ממי שיכול לתרום לנושאים לאומיים חשובים כמו מצוקת הדיור לשכבות הנחשלות , גדרות ההפרדה כולל ובמיוחד עם המצרים.  ובכלל פרויקטים לאומיים בעדיפות גבוהה אני בטוח שתהיה הענות גבוהה אנו עם טוב אם נשמה לא צריך להפוך אותנו לעובדי קבלן אבל אפשר לבקש התגייסות ותהייה כזאת.  רוח התנדבות קיימת רק אין שלטון שיודע לבקש!  אבל צריך קודם כול ניקיון כפים המערכות הציבורית צריכה להיות צנועה חסכונית ויעילה כדי שהציבור לא ירגיש שמבזבזים את כספו!

העבודה צריכה לחזור לעקרונות הצניעות של מפאי , אבל ללא הפרוטקציות שהיו אז .  וכמובן לכוח האלקטוראלי שהיה אז. של 50 60 מנדטים, נקוה שכך יהיה.

 

 

 

"לציונות הגעתי מתוך יהדות; לסוציאליזם הגעתי מתוך הגינות"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 4111995

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי