דרושה ממשלת- הצלה

Thank you for rating this article.

ממשלת ימין קיצונית בראשותו של הליכוד שתכלול את ישראל ביתנו, ש'ס, הבית היהודי והאיחוד הלאומי היא מתכון לאסון מדיני,כלכלי ובטחוני.

 

הלאומנות מבית מדרשם של מפלגות אלה תחסל את השרידים האחרונים של שפיות פוליטית, תכניס את המדינה לעימותים בלתי פוסקים עם יריבים מבית ומחוץ ותהפוך את ישראל למדינה מצורעת.

 

תעמולת בחירות ואפילו היעילה ביותר לא תוכל לשנות את המגמה המסוכנת הזו. רק מהלך דרמטי בו יכריזו מפלגות קדימה, העבודה, מרצ , חד'ש, רע'מ-תע'ל, בל'ד ויהדות התורה על ברית -הצלה של ישראל מידי הלאומנות הגואה וייתחייבו פומבית על הליכה משותפת לאחר הבחירות להקמת ממשלת-הצלה, שתבוא בדברים עם ממשל אובמה, עם נציגות פלשתינאית מאוחדת, עם מדינות ערב גם עם אלה הקרויות קיצוניות להקמת מדינה פלשתינאית בגבולות 67 ולהכרזה על סוף הסיכסוך- אפשר שישנה את מאזן הכוחות האלקטורלי מקצה לקצה ויהווה מענה מוחץ לממשלת ימין הרת אסון.

 

ממשלת- הצלה זו תשקם גם את יחסי היהודים והערבים בארץ ע'י מהלך שישלב את האוכלוסיה בישראל על כל גווניה בקבלת החלטות, ברווחה ובביטחון אישי. זהו המוצא היחידי בעיני להתנערות מן הדימוי השלילי, שדבק בנו בעקבות מבצע " עופרת יצוקה ", להחזרת ישראל לחבר העמים ואולי אף להוות בהתנהלותה דוגמה למדינות אחרות.

"הגשמת האידאה איפוא באופן חלקי היא יותר חשובה לנו מאשר מלחמה עקשנית בעד התפיסה האבסולוטית של הרעיון"
פנחס לבון, גורדוניה - חוב. ט' יוני 1929 עמ' 21-22

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי