עמדת תא אופק בעקבות הצטרפות מפלגת העבודה לקואליציה

Thank you for rating this article.

בעקבות החלטת ועידת מפלגת העבודה מתאריך 24.03.2009 להצטרף לקואליציה בראשותו של בנימין נתניהו החליט תא אופק לקיים דיון ערכי תחת הכותרת "תא אופק ומפלגת העבודה – יחסינו לאן?". מטרת הדיון הייתה להגיע להסכמה משותפת, כקבוצה, לגבי הדרך בה אנו מאמינים כי תא אופק צריך לפעול כעת.

בדיון, בו השתתפו כעשרים וחמישה מחברי תא אופק, דנו במספר דרכי פעולה אפשריות, חלקן קוראות לניתוק כלשהו ממפלגת העבודה בעוד אחרות קוראות לשמר ולחזק את הקשר עם המפלגה דווקא עתה. לאחר דיון ארוך, פורה ובעל משמעות, התגבשה בקרב חברי התא דרך שאנו מאמינים כי היא הנכונה ביותר והמתאימה ביותר עבורנו.

תא אופק החליט להישאר חלק ברור ומוצהר במפלגת העבודה. התא ימשיך לפעול הן בתוך המפלגה והן בין כותלי האוניברסיטה העברית למען מפלגת העבודה וערכי תנועת העבודה כאחד, מתוך אמונה מלאה כי ערכים אלו, אשר הביאו להקמתה של מדינת ישראל, הם הערכים הראויים ביותר להוביל את מדינת ישראל לעבר עתיד טוב יותר.

תא אופק מקבל את ההכרעה הדמוקרטית של ועידת המפלגה, אך כגוף רעיוני וצעיר בתוך המפלגה מאמין כי מדובר בשגיאה חמורה. אנו נעשה ככל יכולתנו על מנת לשכנע בכך את חברי המפלגה וסיעתה בכנסת.

בנוסף, נתמוך באופן פעיל באלו המאמינים ברעיונותינו ולא נהסס להתנגד להחלטות, פעולות ואישים שיובילו קו הנוגד את הקו האידיאולוגי שמוביל אותנו. זאת על מנת להשיב את מפלגת העבודה לדרך אשר אנו מאמינים כי תאפשר בצורה הטובה ביותר את הגשמת הערכים לאורם הוקמה והתגבשה מפלגת העבודה.

"לעולם אל תטילו ספק בכך שקבוצה קטנה של אזרחים מודאגים ואכפתיים יכולה לשנות את העולם; זה הדבר היחיד שאי פעם הביא לשינוי." - מרגרט מיד

"טייקון עצמו צריך לשלם מחיר. אני מסייע קודם כל לחוסכים שבצורה לא אחראית מצאו את חסכונותיהם אצלו בתאגיד. אני מסייע לתאגידים שיחזיקו מעמד ולא יפטרו עובדים. אבל אני כמדינה מסייעת רוצה לקבל נציגות בזה העיקר צריך לעשות".
אהוד ברק, גלובס
על המשבר הכלכלי וחילוץ הטייקונים 26.12.2008

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי