מיכל בירן - מצע לתפקיד מזכל העבודה

Thank you for rating this article.

מיכל בירןאנחנו בעיצומה של מלחמה על הבית. ממשלת ישראל מקדמת חוקים אלימים ואנטי-דמוקרטיים, עושה דה-לגיטימציה לחלקים נרחבים בחברה הישראלית, מנהלת מלחמת חורמה נגד התקשורת החופשית ומקבלת החלטות הרות גורל על סמך שיקולים פוליטיים צרים. בינתיים, יוקר המחיה ממשיך לעלות, מחירי הדירות בשיאם ורבים מתקשים לסגור את החודש. הפערים החברתיים-כלכליים מתרחבים, המצב הביטחוני ממשיך להידרדר ומדינת ישראל מאבדת את הלגיטימציה שלה בעולם.

כל אלה מאיימים על החזון הציוני של מייסדי המדינה ומקימי תנועת העבודה - מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. רק אופוזיציה לוחמת בראשות מפלגת העבודה יכולה לעמוד איתנה אל מול הכוחות האלה, להחליף את שלטון נתניהו ולהחזיר את מדינת ישראל למסלול הנכון.

אני מודה, המפלגה עוברת תקופה לא פשוטה. בשנה האחרונה חלה שחיקה בתמיכה הציבורית לה זכינו בבחירות. את זה אפשר וצריך לתקן. זה תלוי רק בנו ובהחלטות שנקבל. יש צמא אדיר לתקווה ולדרך אחרת. אני מבטיחה לכם שאם נשים את המלחמות הפנימיות בצד ונסתער על המשימה, נאחד שורות ונפעל יחד - נצליח למלא את תפקידנו כחלופה הערכית, האידיאולוגית והפוליטית לנתניהו. עלינו להבין את התפקיד החשוב שיש לנו כמפלגה בקרב על דמותה של החברה הישראלית. בעצרת האחרונה לזכרו של יצחק רבין ז"ל, הוכחנו שיחד - אפשר לעשות את זה.

עלינו להיות מוכנים בצורה הטובה ביותר לרגע בו תהיה לנו הזדמנות להחליף את השלטון. על המזכ"ל לבנות את המפלגה באופן שוטף, לחזק את הקשר בין חברי הכנסת, מטה המפלגה והפעילים, ולהביא אותה במיטבה ליום בו נעמוד שוב למבחן הבוחר. זה מה שאני מתכוונת לעשות כמזכ"לית.

כחברת כנסת, יש לי קשר קרוב עם חבריי וחברותיי לסיעה ויכולת השפעה שתאפשר לי לאחד את שורות המפלגה וליצור שיתופי פעולה נרחבים. כך עשיתי בתכנית "מעגלים מתרחבים" שאני גאה להוביל בשנה האחרונה, במסגרתו כל חבר וחברת כנסת אמונים על הקשר עם קבוצת זהות בחברה הישראלית. בדרך הזו אנחנו מצליחים, בהובלת הסניפים ובסיוע של הפעילים המסורים והנהדרים שלנו, לחבר בין הסיעה והמפלגה לשטח, לגעת בקהלים חדשים ולבנות את דור המצביעים הבא. אני לא חיכיתי להיות מזכ"לית כדי לעשות זאת. אבל רק כשאהיה מזכ"לית אוכל להפוך את התכנית למערך שטח נרחב ומשמעותי. רק אתם יכולים לתת לי את המפתחות כדי שאוכל לקדם את הפרויקט הזה ועוד רבים נוספים. כך, יחד ובעבודה קשה, נוכל להחזיר את המפלגה לייעודה כאלטרנטיבה שלטונית.

למזכ"ל המפלגה שייבחר בבחירות הקרובות יהיה תפקיד מפתח במימוש היעדים האלה. אני רוצה להיות מזכ"לית כי אני אוהבת את המפלגה ומאמינה בה. אני רוצה להיות מזכ"לית כי אני חושבת שצריך להחזיר אותה למקומה הראוי – לשלטון. אני רוצה להיות מזכ"לית כי אני רוצה ויכולה לקחת את המשימה החשובה הזאת על כתפיי. כאן אתם נכנסים לתמונה – רק אתם יכולים לתת לי את המנדט לעשות זאת.

אם אתם רוצים לשמוע עוד, להציע רעיונות או לספר לנו מה אתם חושבים, אני מזמינה אתכם להגיע לחוגי הבית שמתקיימים ברחבי הארץ או ליצור קשר עם העוזר שלי אילן במספר 050-6233636.

תמיד לרשותכם, ח"כ מיכל בירן

  • הפיכת תוכנית "מעגלים מתרחבים" לפרויקט שטח מרכזי שמטרתו חידוש הזיקה של מפלגת העבודה לכלל חלקי החברה הישראלית.
  • הקצאת משאבים משמעותיים לפעילויות השטח, מטות המפלגה והסניפים.
  • העצמת הסניפים והרחבת הפעילות השוטפת.
  • איתור וטיפוח מנהיגות מקומית שתפעל לקידום יוזמות חברתיות ברוח ערכי תנועת העבודה.
  • פיתוח מערך הכשרת וליווי פעילים על מנת להעניק להם כלים רלוונטיים לפעילות שטח משמעותית וענפה.

תכלס מוכנות - הערכות ארגונית לבחירות הארציות

  1. חיזוק המערך הארגוני המפלגתי והבטחת מוכנות המפלגה לבחירות הקרובות.
  2. הטמעת מערכות מתקדמות לניהול מידע, שיקנו למפלגה יתרון מובנה בבחירות הארציות.
  3. איתור וגיוס אנשי המקצוע המובילים בתחום הטכנולוגי, הלוגיסטי והשיווקי.
  4. הקמת צוות ייעודי ליצירת שיתופי פעולה בין-מפלגתיים שיאפשרו גיבוש גוש מרכז-שמאל חזק.

תכלס עבודה - חיזוק הדמוקרטיה הפנים מפלגתית

  1. ייסוד מסורת של ועידה חגיגית בת מספר ימים כנהוג בקרב מפלגות אחיות ברחבי העולם.
  2. יישום שיטתי של החלטות מוסדות המפלגה ויצירת מערכת דמוקרטית פנים-מפלגתית שקופה ויעילה.
  3. חיזוק המוסד לבירור עתירות.

תכלס אנשים - חיזוק הקשר בין המפלגה, הסיעה והציבור הרחב

  1. יצירת תשתית שתעודד שיתופי פעולה בין חברי הכנסת ותקדם את פעילותם כנבחרת מגובשת ומאוחדת.
  2. חיזוק הקשר היום-יומי בין הסיעה ומוסדות המפלגה לבין הפעילים בשטח.
  3. שיפור אופני ההתקשרות של המפלגה עם הפעילים ורגולציה על מבול האסמסים והמיילים.
  4. הנגשת פעילות הח"כים והישגיהם לחברי המפלגה ולציבור הרחב.

 =====

מאתר הבחירות של מיכל בירן

"צריך להיות אדם שכל הזמן פועל למשהו ואני אומר אתה תמיד גדול כגודל העניין שאתה משרת ואתה נהייה קטן אם אתה משרת רק את עצמך"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי