שמעון פרס הלך לעולמו בן 93

Thank you for rating this article.

Shimon Peresהבמה-הרעיונית מרכינה את ראשה, עם לכתו של החבר שמעון פרס, איש תנועת העבודה - חבר כנסת, שר וראש הממשלה מטעם מפלגת העבודה ומאבות האומה, הלך לעולמו והוא בן 93 (1923-2016). אדם שהוכיח כי אין בושה לחלום ולפעול למימושו. תנועת העבודה תחסר איש שהיה בשר מבשרה!

"מפלגת העבודה מרכינה ראשה באבל כבד על לכתו של יו"ר המפלגה לשעבר, ראש הממשלה, שר החוץ והביטחון, נשיאה התשיעי של מדינת ישראל מר שמעון פרס.

תרומתו הייחודית לביטחונה, כלכלתה ועוצמתה הבינלאומית של ישראל תהא לעד נר לרגלינו ואנו נמשיך את דרכו של המנהיג הדגול, לוחם השלום והצדק שנפרד מאיתנו.

אנו משתתפים בצערם של משפחתו העניפה, הילדים, הנכדים, החברים הרבים והצוות שליווה אותו מזה שנים ארוכות.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים." (מפלגת העבודה)

"שמעון פרס היה מגדולי המנהיגים שהיו למדינת ישראל. האיש שמנעוריו ועד ימיו האחרונים פעל למען מדינת ישראל, הלך מאיתנו היום והוא בן 93. הוא היה מורה, חבר ומנהיג גדול שיירשם לעד בתולדות ישראל." (יצחק הרצוג)

"גיליתי שמעון פרס אחר. חכם, בר אוריין ואיש שיחה מרתק שזו חוויה אינטלקטואלית יוצאת דופן להיות במחיצתו .. באמצע הלילה הדמון הפך למנטור" (יורם דורי)

"אף ששמעון פרס חי חיים מופלאים והלך לעולמו בשיבה טובה, מותו עצוב ומטלטל. סופה של מסכת חיים סוערת שעיצבה את חיי המדינה" (שלי יחימוביץ')

"אין אדם שחייו שזורים בחייה של מדינת ישראל כמו שמעון פרס .. שמעון היה איש של אנשים, היה באמת אדם של אנשים. הוא ידע לשים לב לפרטים קטנים אצל בני האדם שהוא בא איתם במגע, להכיר אותם ואת בני משפחותיהם, להיות שותף לרגעים של שמחה ולא פחות חשוב מכך שותף גם בימים קשים של עצב ויגון" (איתן כבל)

"מותו של פרס הוא רגע עצוב, מעורב בשמחה בגאווה, על כך שהיה עמנו כה הרבה שנים ומורשו נשארת ומחייבת מעתה את כולנו." (נחמן שי)

"שמעון פרס היה איש של תקווה, של אמונה במה שיכול להיות. מנהיג מרחיק ראות ובעל חזון שעבד כל חייו כדי להפוך את חזונו וחלומותיו למציאות." (סתיו שפיר)

"שמעון פרס היה בן אדם ומנהיג יוצא דופן. גם מי שלא הסכים איתו, לא יכול היה שלא להעריך את עשייתו הפרושה על פני דורות, את האופן שבו גלגל את דרכו הפוליטית ואת השבילים בהם צעד." (איילת נחמיאס-ורבין)

"מנהיג, בעל חזון ואיש של שלום. אבל קודם כל - בן אדם. יהי זכרו ברוך." (מיכל בירן)

"שמעון פרס היה וישאר נכס משמעותי ביותר לעם היהודי כולו. הוא משאיר מורשת עליה נחנך את הדורות הבאים. מחזק את המשפחה ברגעים הקשים. יהי זכרו ברוך" (עמיר פרץ)

"פרס היה אדם ענק, וחזונו גדול אף יותר. מודל לחיקוי, שנלחם ועבד ללא הפסק למען המדינה. חזונו מרחיק הלכת היה גם בתחום הקיימות. יהי זכרו ברוך" (יעל כהן-פארן)

"כואב את לכתו של חברי לדרך, רה"מ והנשיא לשעבר שמעון פרס. איבדנו היום מנהיג דגול שפעל בכל תפקיד אותו מילא למען השלום ... اشعر بألم وبحزن شديدين لرحيل صديقي وزميلي رئيس الحكومة ورئيس الدولة السابق شمعون بيرس." (זוהיר בהלול)

"לכתו של פרס מאיתנו הלילה היא אבדן עצום למדינת ישראל כולה והתחושה היא שאנחנו נפרדים היום ממנהיג ענק, יחיד בדורו שהותיר חותם עמוק על חיינו." (איציק שמולי)

"שמעון פרס היה באמת מקור השראה. ראיתי מקרוב איזו השראה הוא היה. לא רק בישראל אלא למיליונים ברחבי העולם. האיש שהעז לחלום בגדול ולעשות בגדול. האיש שהביא לישראל את אבני היסוד של הבטחון שלה אבל מעולם לא ויתר על השלום ועל המלה שלום" (מרב מיכאלי)

"נוח על משכבך בשלום, האיש שלא ידע לנוח. האיש שבכל רגע ורגע בחייו חיפש לעשות עוד משהו, להבין, לדעת, לייצר, שנע בין תחנות משמעותיות, פורצות דרך, משנות סדרי עולם." (אראל מרגלית)

"יום קשה וכואב למדינת ישראל, לרבים ברחבי העולם ולי באופן אישי." (אייל בן-ראובן)

"ההתיישבות והחקלאות במדינת ישראל מרכינים ראשם על לכתו של ידיד אמת של ההתישבות והחקלאות במדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל" (איתן ברושי)

"תודה שמעון על מי שהיית, על מה שחוללת ועל מה שחלמת, תודה אישית על כי אפשרת לי לחוש מקרוב בהילה שעופפה אותך" (מנואל טרכטנברג)

"איש ענק. מנהיג בקנה מידה עולמי. מנהיג ישראלי. ליווה את המדינה עוד מתקופת טרום הולדתה ועד ימינו אנו. בכל הצמתים המרכזיים. בכל התחנות הקריטיות. דרך בניית הכח הצבאי של ישראל. הכור האטומי. התעשיות הבטחוניות. ועד החזון לחדשנות. למזרח תיכון חדש. לשלום. חזון עליו נאבק ללא חשש - גם כשהיה לא פופולארי לדבוק בו. להציע אופק של תקווה במציאות רווית אלימות ושנאה. בלי למצמץ ובלי להתבלבל. להצביע על הכיוון הנכון.
שמעון פרס ז"ל - יהי זכרו ברוך." (ערן חרמוני)

"שמעון פרס ז"ל היה איש בעל חלום. הייתי שותף לחלומותיו: ליצור עולם טוב יותר, עולם שבו בני האדם חיים בשלום זה לצד זה. עולם בו אנשים בעלי חדוות יצירה ואהבת הארץ עובדים כתף אל כתף את האדמה. עולם בו ילדות וילדים גדלים ומתחנכים לדרך ארץ קדמה לתורה ובעולם זה אינם צריכים עוד לשרת את המדינה בלחימה בשדה הקרב, אלא לשרת את המדינה במעורבותם החברתית למען החלש והרש" (דני עטר)

"שמעון פרס, מגדולי המנהיגים והמדינאים של המאה העשרים (ואחת) .. סמל, אגדה והשראה אישית .. אם רק היו נותנים לו הזדמנות הוגנת להוביל כראוי את המדינה - היינו היום במקום טוב הרבה יותר" (אסף הלחמי)

"פרס היה פטריוט ישראלי במלוא מובן המילה, איש שלום וביטחון,מנהיג טבעי, מהגדולים בתולדות העם היהודי ומדינת ישראל. קשה לדמיין את ישראל בלעדיו. יהי זכרו ברוך" (אופיר פז-פינס)

"במקום שיעור רגיל לקחתי הבוקר את החניכים שלי בחלוץ לחלקת גדולי האומה שם חופרים ברגעים אלו את קברו של גדול האומה שמעון פרס." (יאיא פינק)

"הוא היה ויהיה חלק מחיינו . בזכות העבודה איתו הכרתי את איילת והקמנו משפחה. בזכות העבודה איתו בחרתי במה לעסוק בקריירה" (עברי ורבין)

"פרס, למרות שטעה לא פעם, אף פעם לא הפסיק לנסות, לחלום, ללמוד, להשתנות, להתחדש ולפעול. לכן הוא היה ווינר, וגם אם לא הספיק לראות את מלוא חזונו מתגשם, הוא מת כמנצח" (דניאל הרוש)

"איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא?!? בוקר עצוב. שמעון פרס, יהי זכרו ברוך" (שרית ארד)

"תודה לך שמעון. אוהב אותך מעומק הלב." (גיל ביילין)

"יהיה זכרו של הענק הזה ברוך. שלום חבר" (קובי ברדה)

"שמעון פרס נפטר וזה הוא בהחלט יום עצוב מאוד למדינת ישראל ולכל היהודים ." (פלג אברהם)

"בוקר עצוב, יום עצוב. סיום של תקופה." (אדיר וישנייה)

"הלך מאיתנו האיש שתרם למדינה שלנו ולבטחונה יותר מרבים אחרים. הלך מאיתנו האיש שיחד עם בודדים אחרים, לימד אותנו לחשוב אחרת, להביט לעתיד ולהאמין שיש דרך אחרת, דרך של שלום." (עפרה כרמי)

הבמה הרעיונית מרכינה ראש על לכתו של אחד מגדולי הדור.

קרדיט תמונה: אריה (אריה מוסקוביץ')

"הארץ הזו שייכת לשניים לערבים היושבים בה וליהודים בכל העולם"
דוד בן גוריון, 1970 - מוקד הטלויזיה הישראלית

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2018 א

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי