הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

תגובה לנפתלי רז

Thank you for rating this article.

לנפתלי שלום רב,

קראתי בעניין רב את התגובות להחלטתך לפרוש ממפלגת העבודה. אני יכול רק להוסיף את ניסיוני הדל במשך 66 שנות חברותי במפלגה וניסיוני המגוון בשליחויות המפלגתיות שהופקדו בידיי: שום פרישה, כולל זו של מנהיגה ההיסטורי דוד בן-גוריון, לא הניבה תוצאות פוליטיות, אלא החלישה את יכולתו של הרוב במפלגה להמשיך ולקדם את האג'נדה המפלגתית.

אני מזדהה בהחלט עם המגיבים אשר שוללים פרישה מהמפלגה עקב אי-הסכמה עם מהלכים של היו"ר. אולם אסור לנו לשכוח כי אנו חברים במפלגה עקב המצע שלה המקובל עלינו ועקב חתירתה של הנהגת המפלגה לקידומו וליישומו. טבעי הדבר שיהיו חילוקי דעות או אי הסכמה להתבטאות זו או אחרת של היו"ר או מי ממנהיגי המפלגה. אולם מה שקובע הן ההחלטות הרשמיות המתקבלות במוסדות המפלגה בצורה דמוקרטית, גם אם הן לא מקובלות על חלק זה או אחר של המפלגה.

קחו דוגמה דווקא מפלגת הליכוד בה פועל מנהיג קיצוני איזוטרי לגייס לצידו חברי מרכז רבים ככל האפשר ואין הוא מתייאש גם אם הוא נשאר במיעוט או אם באמצעות תרגיל כלשהו הזיזו אותו בבחירות האחרונות למקום ה-48. רק מפלגות זעירות כמו מרץ מסוגלות להישאר (גם כאן לתקופות קצרות יחסית…) מונוליטיות. זכרו את סיסמת הבחירות של ג'ומס: "אנו היחידים שנשארנו נאמנים לעקרונותינו". "הנאמנות" הזאת הותירה את מרץ עם שלושה מנדטים.

הקללה ההיסטורית של מפלגות השמאל בעולם הדמוקרטי היא הפלגנות, המביאה לפיצול הכוחות על כל קוצו של יוד. התביעה שלכם משלי לקבל את עקרונותיכם איננה אלא שליפה לא דמוקרטית של אקדח מאיים. אל תשכחו כי להתארגנות הפוליטית יש מטרה אחת ויחידה והיא להגיע לשלטון ולבצע באמצעותו את עקרונותיה של המפלגה השלטת. כל ניסיון להיעצר ליד מחסום של ניגודי רעיונות יוליך את העקרונות הללו למוזיאון במקום למשרד ראש הממשלה!!

כוחה ההיסטורי של מפא"י היה ביכולתה להתפשר ולקבל חלק מתאוותה במקום להישאר במדבר הפוליטי כפי שחווה מנהיג הליכוד מנחם בגין במשך 29 שנים. בינתיים הוקמה המדינה, נקלטו מיליוני עולים ונוצק הבסיס לכלכלה משגשגת (אם כי לא נטולת פגמים רבים וכואבים). הסיסמה שלי כמפא"יניק הייתה והווה: לעשות!! ואת זה גם אתם צריכים לעשות. מהיכרותי עם רבים המצויים ברשימתו של נפתלי רז, אני יכול לשער לעצמי את התרומה הייחודית שאנשים כמוכם יכולים להוסיף לתנועה. אז אנא, הפשילו שרוולים ובואו לעבוד, כי רבה העבודה והיום קצר.

"... אני רוצה להודות לבמה הרעיונית על העשיה הגדולה והחשובה שלה ..."
דניאל גיגי, פורום מפלגת העבודה

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש