הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

האם המפלגה לקראת פירוק?

Thank you for rating this article.

לקראת הבחירות בהסתדרות מסתמנת התנגשות של ממש בין עמיר פרץ ו/או איתן כבל לבין הנהגת מפלגת העבודה. שלי יחימוביץ' הצליחה לשכנע את ועידת המפלגה שעופר עיני הוא מועמד המפלגה לתפקיד יו"ר ההסתדרות גם אם הוא לא רץ ברשימה של המפלגה אלא ברשימה משלו. חלק גדול מחברי המפלגה, גם אלה שהרימו את ידם לאישור המלצת יוה"ר בועידה הרגישו חוסר נחת (בלשון המעטה) עם הסידור הזה וברור שגם אם יוה"ר חושבת שעופר עיני הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד ראש ההסתדרות, היא מחזירה כאן חוב פוליטי עבור הסיוע שקבלה מעיני וההסתדרות במהלך הפריימריס.

במידה ובשבוע הקרוב יאשר בית המפשט את המועמדות של איתן כבל והוא או עמיר פרץ אכן יתמודד בניגוד להחלטת הועידה, יש, לכאורה בסיס להוציא את החברים מחוץ לשורות המפלגה. בכל מקרה יש כאן ערעור לא רק על מנהיגותה של יוה"ר  אלא גם על החלטה דמוקרטית של הועידה, החלטה שאף אחד לא ערער על חוקיותה.

עמיר פרץ ואיתן כבל, ללא ספק, ערים למצב הנ"ל אך ממשיכים בהתמודדות כאשר קיימות שתי אפשרויות (לפחות): ההתמודות תצא לפועל, לא תהיה תגובה עלימה של המפלגה והיא תכיל את הערעור על מנהיגות היו"ר ועל החלטת הועידה. לחילופין, הנהגת המפלגה תפעל להרחיק את החבורה השורדת משורותיה. מבחינת המפלגה, שתי האופציות גרועות ועדיף להמנע מההתמודדות.

בזמן שההתנגשות הזאת עומדת להתרחש צועד שאול מופז לקראת ניצחון בפריימריס בקדימה. אחרי שינצח הוא יחבק את ציפי ליבני ואת תומכיה, בסבירות גבוהה יקח את קדימה שמאלה ויחבק בשמחה אמיתית את עמיר פרץ, את איתן כבל ואת כל התומכים שלהם.

יש חברי מפלגה (לא מעטים) שזוכרים לעמיר פרץ לרעה את פרישתו ל"עם אחד" ויברכו על עזיבתו (אם יעזוב) אך ברור שהמתווה הנ"ל, אם יתממש, יהיה אסון עבור מפלגת העבודה שתשאר חיוורת ולא רק מהפחד ממה שיקרה לה בבחירות הקרובות.

אני פונה לכל החברים שביכולתם להשפיע על המעורבים בתהליך הרסני זה לעצור את הדהירה הזאת, לאחד את השורות ולוותר הפעם על התמודדות מול עופר עיני, התמודדות שבמקומה בהיבט המוסרי אך הרת אסון בתוצאותיה הפוטנציאליות. מאידח, אם החברים עמיר ו/או איתן כן יתמודדו אני מצפה מהנהגת המפלגה לנהוג באיפוק ולא לגרום לפירוק המפלגה.

"אני פוסע בעקבות בן־גוריון בעיניים עצומות אבל מדי פעם אני פוקח את עיני"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש