הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

הליכוד-ביתנו? העבודה ממריאה ל-27 מנדטים ומושג שיוויון בגושים

Thank you for rating this article.

האמנם מהפך?

"... בשורה התחתונה הצביע הסקר על שוויון בין שני הגושים המרכזיים, אשר כל אחד מהם עומד כרגע על 60 מנדטים ..." ... שהרי עוד לא יבשה העט על הסכם איחוד הליכוד - ישראל ביתנו ואתר NRG יוצא בסקר מיוחד הצופה לרשימה המאוחדת ירידה לעד כ-33 מנדטים (לעומת כ-38 בסקר קודם) וזינוק חד עבור מפלגת העבודה ל-26 מנדטים!

"... מפלגת העבודה מזנקת ל-27 מנדטים, לפיד ל-18, ואילו בימין נרשמת מבוכה. קדימה ועצמאות נעלמות מהמפה ... סקר "פאנלס פוליטיקס" שנערך אמש (ה') מיד לאחר הודעת האיחוד של נתניהו וליברמן מצביע על עלייה חדה במספר הבוחרים שיצביעו לגוש המרכז-שמאל: שלי יחימוביץ' עם 27 מנדטים ויאיר לפיד עם 18. ההפתעה הגדולה של הסקר היא דווקא מספר המנדטים שנרשמו לזכות המפלגה המאוחדת החדשה - "הליכוד ביתנו" - 33 מנדטים בלבד ... גם המפלגות הערביות מציגות נתון מכובד של 10 מנדטים, ומפלגת מרצ קיבלה על פי הסקר חמישה מנדטים. לעומת זאת ניכר בלבול בקרב מצביעי הצד השני של המפה הפוליטית, שם המפלגה המאוחדת קיבלה רק 33 מנדטים, האיחוד הלאומי והבית הלאומי כרשימה אחת זכו ל-13 מנדטים, ש"ס ל-9 ומפלגת יהדות התורה ל-5 מנדטים בלבד" (NRG, 26.10.12).

הפתעה - האמנם? דובי קננגיסר המתמודד למקום ברשימת העבודה לכנסת ה-19 מציג ניתוח היסטורי המעיד כי זוהי דרכו של עולם.

גם הניתוח של Brent E. Sasley, שפורסם היום באתר TheDailyBeast, מציין כי האיחוד מרחיק בפועל את ש"ס מקואליציה אפשרית עם נתניהו ועל בסיס הקיטוב על בסיס דתי שבינה ובין ישראל-ביתנו של ליברמן וכמו כן מפנה את מרכז המפה החברתי והיות וליברמן מייצג עמדות כלכליות ימניות ברורות והגוררות את הרשימה המאוחדת עוד יותר ימינה ממיצובו כיום, של הליכוד בראשות נתניהו. לחשיבות הגושים (אם על בסיס חברתי, דתי או מדיני) ולא גודל המפלגות עצמן, נפנה לניתוח המפה הפוליטית במבט רב-ממדי שהוצג באתר זה לפני מספר ימים.

עם זאת, יוזכר כי אתר MAKO מדווח שהאיחוד מתבסס על סקרים פנימיים והמנבאים רשימה החד עד כ-47 מנדטים. 

"מוזר בעיני שהציבור הישראלי לא שואל למחיר המלחמה, אבל מאוד מחולק, סוער וגעש לגבי מחיר השלום"
יצחק בן-אהרון, ילד לא רצוי - ביוגרפיה, 2003

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש