הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

כור חברתי דולף

Thank you for rating this article.

החברה הישראלית היהודית צריכה להבין משהו - הערבים לא יהפכו ליהודים. המיעוט הערבי, שהנו חלק לא קטן כלל מהחברה הישראלית, לא יחל לחגוג פורים, לא יתגייר, לא יהפוך את העברית לשפתו הראשונה, לא יעריץ את ביאליק כברירת מחדל, לא ישים תליון עם מגן דוד על צווארו ולא ירקוד לפי חליל היהודים, גג לפי חליל ג'ובראן. וזה בסדר גמור ! אל לנו לעשות טעות כה פטאלית ולדרוש זאת מהם.

לכבד את המדינה וסמליה-בהחלט. לא לבגוד במדינה ולהיות נאמן לה-בהחלט. לשמור על חוקיה-בהחלט. אך מכאן ועד למקום אליו דוחפים אנשים ימין מסוימים יש מרחק עצום, תהומי, מרחק כזה שאותם אנשי ימין מנסים לפצות עליו עם החומרים הלא נכונים. בור כזה, שמנסים לסתום עם חומרים לא מתאימים,סופו להתפרק לנו מתחת לרגליים ואינני מצליח להבין כיצד אותם אנשי ימין לא רואים זאת.

הניסיון, וכן זהו ניסיון ואני רואה לכך ביטויים ודוגמאות רבות, אז אל נא תאמרו נא לי שזהו לא ניסיון, לבצע היתוך של ערבים כך שיתייהדו בהשקפותיהם ויהיו מין בובות מחמד הנשמעות לקולנו ורוקדות על פי המנגינה שאנחנו חיברנו, הוא נסיון נלעג ומגעיל. 

שילוב אמיתי מתבטא בקבלת השונה ולא בניסיון להפוך אותו משונה ללא שונה. השונה שונה במהותו, הוא שונה בהגדרתו ויש להשאיר אותו ככזה. אני בהחלט מבין אנשי ימין אשר אומרים שישנם ערבים שלא מכבדים את החוק ולא נאמנים למדינה ויש ביניהם מפגעים ומחבלים ואכן באלו צריך לטפל ביד הברזל. פה אני אתכם.


חרף זאת, אין לעשות צעד לא נכון במפה החברתית ולשאוף שכולם יהיו בנויים על פי הדפוסים שאותם אנשי ימים סבורים כי יש להנהיג בכלל החברה הישראלית. זה לא דמוקרטי ולא נכון לנו כחברה. פה נשאלת שאלת מיליון הדולר האמיתית - האם הייתם רוצים לשלב ערבים בצורה כנה ואמיתית במדינה היהודית ? זוהי השאלה, שכן אם אתם מוכנים לקבל אותם רק אם הם מכילים סל תכונות מאוד ספציפי ומאופיין בצורה שאתם קבעתם, הרי שזוהי דמוקרטיה מזויפת בעליל ואל לנו לקבל אותה כלל !!!

לאחרונה (מספר ימים) קיבלנו לכתוב מעלה ביטוי מוחשי נוסף בדמות רעש תקשורתי מטופש ומיותר שנעשה בעקבות אי שירתו של כבוד שופט בית המשפט העליון, מר סלים ג'ובראן, את המנון התקווה. געשה הארץ "רעש תנינים", שאם עד כה זהו ביטוי שלא הומצא, הרי שיש להתחיל להשתמש בו ויפה שעה אחת קודם. רעש תנינים הוא רעש מזויף, שהעושה אותו כנגד "עוולה" מסוימת, בעצם שמח, בתוך תוכו, כי נמצאה לו סיבה לעשות רעש, כיוון שאותה עוולה נגדה הוא מוחה מקדמת אותו, בדרך כלשהי, אל המטרה האמיתית שלו, אותה הוא עדיין לא אומר בפה מלא, כי לעניות דעתו עוד לא הגיעה השעה. זה כמו שמר נתניהו ינאם כנגד השחיתות שמתרחשת במפלגת קדימה בדאבון לב, כשבתוך תוכו הוא מצטער שלא ברח איזה פיל מהספארי, פרץ לועידת קדימה, נתן זעקת קרב והסתער באמוק כשהוא משאיר אחריו הרס בכל מקום.

רעש התנינים שנעשה היה רווי באנשים שמאחורי הקלעים משכו בחוטים, תוך שבלבבותיהם שוכנת לה המחשבה כי בכלל לא צריך כאן ערבים, וודאי לא ערבים שמכהנים כשופטים בבית המשפט העליון, וודאי לא כאלו שמשתדלים ככל יכולתם לשמור על צביון המדינה, להשתלב ולהיטמע בה ולהראות שאפשר גם אחרת. אלו הורסים את התיאוריה שערבים הם רק מחבלים, גיס חמישי ומורדים. הם לא טובים לסטטיסטיקה ולא טובים לתיאוריה.

כבוד השופט גוב'ראן מהווה ביטוי עצום של שילוב ערבי בחברה הישראלית. כשקיבל על עצמו את השבועה ונשבע להגן על החוק יהיה מי שיעמוד מולו אשר יהיה, הוא בעצם קיבל על עצמו את חוקי מדינת ישראל ואת דרכה. אין שילוב גדול מזה, אולי למעט שירות בכוחות הביטחון. כמו כן, הגיוני שאדם לא ישכח מניין הוא בא ולא ישיר מילות המנון בעלות צביון יהודי מובהק. יתרה מזאת, גם אם לא ישיר את ההמנון כלל ורק יתנהג בהתאם ויעמוד לכבודו זה בסדר גמור. החברה לא סובבת בעיקר סביב טקסים וסמלים וצבעים ודגלים. אלה הם סממנים שנבחרים בדרך כלל על ידי קבוצות מאופיינות היטב על מנת לאפיין את המקום בו הם נמצאים.


אל לנו לצפות כי מחר ישיר כבוד השופט ג'ובראן את "להיות עם חופשי בארצנו", "נפש יהודי הומייה" וכדומה. נפשו אינה נפש יהודית והיא לא הומייה. עם זאת, נפשו קיבלה על עצמה את חוקי המדינה והוא שופט גם את עמו שלו על פי אמות המידה של החוק מבלי לתת הנחות, מבלי משוא פנים ואנו צריכים לראות הישג בכך שישנו שופט ערבי בבית המשפט העליון של מדינת ישראל היהודית.

אני לא רואה בתקיפתו מהלך ציוני כלל, זהו מהלך ציני עלוב שמראה את פניהם האמיתיות של אנשי ימין רבים - הם לא רוצים לראות ערבים משתלבים במדינה כלל, אלא אם ירקדו לפי החליל המאוד ספציפי שלהם וזה דבר שכחברה שפויה ודמוקרטית אסור לנו לקבל כלל וכלל !

אם יש אנשי ימין שמעוניינים לדחוק את הערבים החוצה באופן טוטאלי ורק רוצים ליצור אדם חדש אשר ייקרא הישראלים-היהודים החדשים קרי, ערבים מחופשים, אז יש לנו בעיה קריטית עם הציונות שלנו ואנחנו לא נתקדם איתה לשום מקום אלא למקום חשוך, גועלי וגזעני.

"לציונות הגעתי מתוך יהדות; לסוציאליזם הגעתי מתוך הגינות"
זלמן ארן

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2014 C

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש