הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

בין בי"ח איכילוב למנהרת תקיפה מעזה

Thank you for rating this article.

הטלוויזיה הפלשתינית מעלה תמונות של שיקום מנהרות. באותה הכתבה מדגישים חזור והדגש כי מדובר במנהרות תקיפה. אלו אותן מנהרות שאמורות להוליך את מחבלי החמאס והג'יהאד האסלאמי אל פתחם של ישובים ישראלים שממוקמים כמעט על גדר הגבול.

ומה יעשו אותם מחבלים לאחר הגעתם? השאירו לדמיון הזוועות חלק זה.

במקביל, אנו מקבלים דיווחים כי בתו של איסמעיל הנייה, רב מחבלים וממנהיגי החמאס, וכמובן מתחבא בונקר מקצועי, קיבלה טיפול מציל חיים בבי"ח איכילוב בלב תל אביב. אותו בי"ח שאני מניח, והרשו לי להניח, שהיה אחת המטרות של החמאס במבצע צוק איתן שהסתיים זה עתה.

עכשיו, אני איני איש ימין, אלא רחוק מכך. איני תומך נתניהו/ליכוד/בנט ושות', ואני מחכה ליום בו יודחו מכס השלטון ונזכה לראות בגדי מלך חדשים עם מנהיג חדש. אבל דווקא בגלל שאיני תומך, מתחזקת במוחי המחשבה שיש קווים אדומים שאפילו כל השות' מלמעלה לא חוצים - הנה מעניקים טיפול רפואי לבתו של רב מחבלים. למה? כי טיפול רפואי מציל חיים הוא דבר שמעניקים גם למגה אויבים (אלא אם החליטו לחסלם). יש בנו עדיין מוסריות כלשהי. אנחנו עדיין משחקים לפי חוקי משחק כלשהם, גם אם המשחק דפוק מכל בחינה ונמשך יותר מדי זמן.

זה גם כמובן מחזק הנחת היסוד - חמאס הוא ארגון טרור וספק רב אם ניתן להגיע עמו להסכם כלשהו, ודאי לא הסכם ארוך טווח של עשרות שנים, ודאי לא הסכם במסגרתו הוא יהפוך מפורז ויחזיר את השליטה ברצועה לרשות הפלשתינית - שהיא הגוף החוקי אשר אמור לשלוט שם.

לא מזמן התקיים ערב תרומות למען שיקומה של עזה רבתי. מיליארדים גויסו שם. מיליארדים - לא פחות! מה התמונות שהטלוויזיה הפלשתינית בוחרת לשדר? שיקום מנהרות. לא בתי חולים, לא בתי ספר, לא רחובות - מנהרות רבותי, מנהרות. ממנהרות תבוא הישועה ויאללה הבה נגילה.

מיד יבואו ויאמרו פלונים כי אם יוסר המצור, לא תהיינה מנהרות, שכן סחורות יוכלו להיכנס לעזה ביתר קלות. ועל כך אומר אני - מה הקשר!? הרי מדובר במנהרות תקיפה. המנהרות האלה משמשות לשני שימושים -

1.להוביל מחבלים ע"מ לרצוח אזרחים וחיילים. 
2. לשנע גופות ושבויים מצד אחד לצד שני.

מיד יאמרו לי - אבל אם לא יהיה מצור, לא תהיה סיבה לחמאס ליצור מנהרות תקיפה כאלה. על כך אומר: האומרים חיים בקופסא מזהב עם חלומות באספמיה.

ראשית, המנהרות יוחזקו כאמצעי תקיפה, לכל מקרה ש...

שנית, חמאס הצהיר במפורש על רצונו להשמיד את ישראל ולפגוע בה עד כמה שיוכל (ראו הצ'רטר של החמאס). אם כך, מדוע שישמיד מנהרות תקיפה?? נהפוך הוא, הוא עשוי לחכות לשעת כושר ולתקוף. חמאס כבר הוכיח שתושבי עזה מעניינים אותו בערך כמו שלפקידי האוצר אכפת מהפריפריה, ולכן כשהוא ירצה בכך, ספק אם יהסס להשתמש בהן, על אף שהוא מודע מהן ההשלכות של שימוש כזה.

אולי אחרי היום, הבת של הנייה תחזור לבית אביה בעזה ותאמר לו שמוטב כי יפסיק תכף ומיד לכוון טילים על בי"ח איכילוב, כי המתקן הרפואי שם הוא אחלה, הטיפול מיטבי, ועדיף, אם כבר בתי חולים, לירות פאג'רים על ברזילי באשקלון - גם ככה יש שם מתמחים שמצטרפים לדעאש.

"צריך להיות אדם שכל הזמן פועל למשהו ואני אומר אתה תמיד גדול כגודל העניין שאתה משרת ואתה נהייה קטן אם אתה משרת רק את עצמך"
שמעון פרס, ראיון ב-YNET יולי 2005

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש