הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

אין בכוונתי להתמודד בבחירות הבאות

Thank you for rating this article.

היום, כמעט תשע שנים מאז שנבחרתי לראשונה לכנסת, אני מודיע שאין בכוונתי להתמודד בבחירות הבאות. זוהי החלטה שהתגבשה אצלי בתקופה האחרונה והיום נפגשתי עם יו"ר מפלגת העבודה, יצחק הרצוג והודעתי לו על כוונתי.

אבישי ברוורמןבשנותי בכנסת שימשתי כיו"ר וועדת הכספים, כשר לענייני מיעוטים, ובקדנציה הנוכחית כיו"ר וועדת הכלכלה. בכל תפקידיי השתמשתי בניסיוני ובכישוריי בכדי לתרום למען המדינה ולמען החברה בישראל ובכדי להביא לשיח כלכלי חברתי אחראי ומוסרי בכנסת, תוך כדי העלאת הנושאים המשמעותיים אשר על סדר היום הכלכלי. 

כיו"ר וועדת הכספים, בזמן המשבר הכלכלי העולמי, דאגנו לשמור על היציבות הכלכלית במשק הישראלי. כשר לענייני מיעוטים, פרצתי דרך בעבור האוכלוסייה הערבית ושיניתי את הדרך בה נוצלו מאות מיליוני שקלים לפיתוח כלכלי עם מערכת בקרה ואכיפה ותקציבים נוספים להשכלה הגבוהה. 

בוועדת הכלכלה, הובלתי את רפורמת המזון והעלתי על סדר היום את הנושא המשמעותי ביותר לעתידה הכלכלי של מדינת ישראל הפיקוח על מחירי הגז הטבעי. בכל המהלכים אותם הובלתי עמדה מול עיני חוסנה ויציבותה של הדמוקרטיה הישראלית. ההחלטה על הצלת ערוץ 10 כחלק מהמאבק לשידור מסחרי תחרותי ועצמאי בארץ, היא דוגמא אחרונה לכך. השתמשתי בתפקידי כיו"ר וועדה להשפיע על שיח כלכלי חברתי אחראי בכנסת, תוך כדי העלאת הנושאים האמיתיים אשר על סדר היום הכלכלי. 

עבורי, זאת היתה זכות גדולה לשרת את המדינה והמפלגה. היום, מתוך תחושת מיצוי, אני פורש מהחיים הפוליטיים וממשיך לדרך חדשה.

בבחירות הבאות, מפלגת העבודה, לראשונה מזה תקופה ארוכה, מציבה הזדמנות אמיתית להחלפת שלטון הימין ונתניהו. לאחר שנים רבות של שלטון הימין ישנו סיכוי אמיתי למהפך שיביא לישראל הנהגה טובה יותר. יצחק הרצוג, הוא המועמד שיכול להביא את השינוי. יש לו את היכולת והכישורים להנהיג את המדינה ולהביא תקווה חדשה.

בתקופה הקרובה, עד סיום מושב הכנסת, אשקיע את זמני בהשלמת המשימות שעומדות בפני כיו"ר ועדת הכלכלה ובסיוע למפלגת העבודה בבחירות. אמשיך לתמוך בדרכה של מפלגת העבודה למען מדינת ישראל. לאחר מכן, אמצא את הדרך להמשיך ולתרום למען המדינה, למען הכלכלה ולמען החברה בישראל.

אני איש של דרך. בשנותי בכנסת ובממשלה התוויתי דרך כלכלית חברתית ומוסרית. אם תנועת העבודה תאמץ אותה היא תוכל להביא כלכלה צודקת למדינת ישראל.

אני רוצה להודות לכל שותפיי לדרך; לחברים, לתומכים הרבים במפלגה ובציבור הרחב שליוו וחיזקו אותי לאורך כל הדרך. לרעייתי יעל ולשני בני על התמיכה והאהבה שהם מעניקים לי. אני רוצה להודות לצוות ועדת הכלכלה המדהים ובראשו מנהלת הוועדה לאה ורון והמשנה ליועץ המשפטי עו"ד אתי בנדלר.

ולסיום לצוות היועצים האישי הנפלא שלי; דורון הדס, נעמה אסרף ואיתמר אסף שמלווים אותי במסירות ומשמשים לי כעוגן.

אני מבטיח להמשיך לפעול למען אותה דרך משותפת שאני מחוייב לה למען כלכלה צודקת, חברה הוגנת, מנהיגות מוסרית וחתירה לשלום ולשיוויון.

=========================

פורסם בעמוד הפייסבוק של אבישי ברוורמן.

"העזה ורומנטיקה בשאיפה ובמחשבה, וריאליזים גמור בהגשמה"
יוסף שפרינצק, ועידת היסוד של מפא"י 6-7.1.1930

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש