הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

יש לעסוק במתווה הפרדה לירושלים רק בסוף תהליך מדיני שיביא לשלום בר קיימא

Thank you for rating this article.

כל מתווה שלום בנושא ירושלים צריך להשמר לשלב הסופי של כל תהליך היפרדות

אין לעסוק כרגע בסוגית ירושלים. פיזית ירושלים לא ניתנת לפתרון כי: 

ירושלים

יש שתי סוגיות מרכזיות

א. סוגיית שכונות קו התפר שהוקמו לאחר 1967

ב. סוגיית האגן הקדוש שכוללת את העיר העתיקה ושכונות ערביות סביבה.

א. סוגיית שכונות קו התפר

להלן מפת העיר 2012 ניתן לראות את שכונות קו התפר כמובלעות (כחול) בתוך השכונות/כפרים ערביים(ירוק) ירושלים לפני 1967 (כחול)

(בעבר, הישוב היהודי והערבי לפני 67 ניתן היה להפרדה כי לא נגעו אחד בשני זה לא המצב היום).

ושוב מפה 2 להלן:

  • •שכונות קו התפר בכחול,
  • •הכפרים/שכונות ערביות  בירוק
  • קו הגבול המוניציפאלי של ירושלים באדום
  • •יחד יוצרים מרקם אנושי התחום בגבול המוניציפאלי של העיר.
ירושלים

צילום מחלון ביתי בשכונת ארמון הנציב: ניתן לראות את ג'בל מוכבר, צור באחר, שכונת ארמון היציב וקיבוץ רמת רחל יוצרים רצף אורבני אחד שלא ניתן להפרדה.

ירושלים

תושבי השכונות הערביות כיום הם חלק ממשק העבודה והכלכלה בירושלים הם עובדים וקונים ומתחזקים מוסדות רבים בעיר כגון : עירית ירושלים, משרדי ממשלה, בתי חולים, עסקים פרטים ואזורי תעשיה בהם הם נוטלים חלק כעובדים וככוח קניה המניע את העסקים.

לסיכום שכונות קו התפר:

השכונות/כפרים ערבים והן שכונות קו התפר הן למעשה "שכונות שינה", התושבים ישנים בשכונות ועובדים במע"ר(במרכז העיר המערבית) של ירושלים. אז מה המשמעות להפריד.

הפרדה בן השכונות הערביות והשכונות היהודיות בלתי אפשרית ועלולה בסבירות גבוהה לגרום לבעיות כלכליות נוספות בשני הצדדים, אלא אם יושקע מאמץ אדיר לטפל בדבר:

  1. בעיות כלכליות בעיר המערבית, סגירת עסקים. לדוגמא אזור תעשיה תלפיות. מחוסר ידיים עובדות וירידה בכוח הקניה של השכונות הערביות מסביב שקונות בו.
  2. הפוך על הפוך, ירידה נוספת בתחושת הביטחון הפיזי, מרבית שכונות קו התפר מוקפות שכונות/כפרים ערבים. קו הגבול יגיע פיזית הביתה.
  3. החרפת השנאה והקנאה של השכונות הערביות שירדו ברמת החיים תחת שלטון פלסטיני.
  4. עלולה להיווצר נטישת שכונות קו התפר, וכמובן ירידת ערך נדל"ן בשכונות.
  5. החרפת ההגירה השלילית של חילונים לשפלה.

סוגיה ב': "האגן הקדוש"

טעון רגשית לכל הדתות,

להזכירכם בכנסית הקבר "סולם הסטאטוס קוו" סולם עץ העומד בחוץ 100 שנה ואוי למי שיזיז אותו (ראו חלון ימני קומה שניה).זה לא רק בהר הבית.

להלן תמונת כנסית הקבר עם "סולם הסטאטוס קוו":

כנסיית הקבר

חלק גדול מאדמות ירושלים הן אדמות כנסיות שונות, בעיקר האורתודוכסית, הקתולית/פרנצסקנית, אדמות שנקנו בתקופה העות'מנית. כולל אדמת כנסת ישראל ושכונות בעיר המערבית כגון רחביה ועוד,

  1. יש מחלוקות בין הכנסיות למדינת ישראל, על אדמות כנסיה ולחצים ואנחנו מחזירים גם היום אדמות שנקנו מהם כגון אדמת "נוטרדאם דה ג'רוזלאם" "מתחם סרגיי" "מתחם ממילא" -מרבית החנויות שייכות לכנסיה ועוד. חלק מ"חוזי החכירה" של מדינת ישראל עם הכנסיות הסתיים או עומד בפני סיום.
  2. עמדות הכנסיות השונות בנושא ירושלים מכרעת. הפטריאריות הנוצריות יושבות ברובע הנוצרי. האם נעביר אותן לצד הפלשתיני?. שאלה?.
  3. אין מקום לשגיאות בעיר העתיקה . השגיאות יהיו בבחינת בכיה לדורות.

סיכום

שכונות התפר לא ניתנות להפרדה פיזית מהשכונות הערביות ויוצרות רצף אורבני כלכלי אחד. האגן הקדוש לא ניתן לשליטה משותפת של שתי מדינות ישראל ופלסטין. ירושלים בירת ישראל היא חומר נפץ עולמי.

הציבור הישראלי תופס את מפלגת העבודה ככזאת שתחלק את ירושלים. מתווה הפרדה בירושלים היום לפני תחילת כל הסדר, מפחית את יכולתנו להגיע לשלטון ואת יכולת המיקוח וסדרי העדיפויות. יש להשאיר את סוגיית ירושלים לסוף כל תהליך שלום.


בהצלחה

אנו מחפשים תקווה ודרך להפרדות ולחיים בשלום


"אין הצבא קובע על דעת עצמו אפילו את מבנהו סדריו וקווי פעולתו ... ארגון הצבא ועיצוב דמותו כל אלה הם בסמכותם היחידה של הרשויות האזרחיות: הממשלה, הכנסת והבוחרים."
דוד בן גוריון, צבא ובטחון עמודים 141-142

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש