הבמה הרעיונית של מפלגת העבודה

מנהיג צריך להנהיג

Thank you for rating this article.

מנהיג צריך להנהיג.

סתיו שפירלפני שנתיים המאבק שלי בשחיתות שחברי "הבית היהודי" עושים בכספי המסים שלנו התחיל לצבור תאוצה. ממש במקביל פעילי ימין למיניהם – הצל, למשל – התחילו להציף את הרשתות החברתיות בשקר גזעני, סקסיסטי ועלוב: לסתיו שפיר יש חבר ערבי.

בהתחלה החבר הדמיוני שהם הדביקו לי היה רק ערבי. מהר מאוד הם הפכו אותו לחמאסניק. בתוך זמן קצר הוא כבר היה חמאסניק שממומן על-ידי ארגוני BDS. אני יודעת, זה נשמע מגוחך, אבל עד היום שואלים אותי על זה לפעמים.

עמדו בפניי שתי אפשרויות. הראשונה הייתה לפנות את הלו"ז כדי להתחיל לרוץ מטוקבק לטוקבק. לחשוף את השקר שמספרים מי שאין להם איך לענות לשאלות הקשות שלי. להבהיר כמה האמירה הזו גזענית ושוביניסטית. לקיים ראיון זוגי ורומנטי בטלוויזיה ולהצהיר שלמרות שאני מאמינה בזכות של כל אדם לבחור את מי לאהוב ועם מי לחיות בלי קשר לדת, גזע או מין – בן הזוג שלי הוא יהודי כשר.

האפשרות השנייה הייתה לא לספור את הטוקבקיסטים העלובים ולהמשיך לשרת את אזרחי ישראל – בכל הכוח – בלי לפחד כלל. להילחם יום אחרי יום בקומבינות המלוכלכות שנפתלי בנט, ניסן סלומינסקי ואורי אריאל עושים בכסף של כולנו.

אני בחרתי באפשרות השנייה. ואני מצפה מהנהגת המפלגה שלי, כולה, לנהוג באותו אופן. מנהיג צריך להנהיג. להתוות דרך. לא להיבהל מרעשי הרקע ומהכותרת האחרונה בעיתון. לא להיגרר אחרי שמועות ולכלוכים. לא לאבד את עצמנו ואת הדרך שלנו. המחנה שלנו צריך להבהיר לציבור הישראלי בצורה הכי ברורה שהסכם והיפרדות מהפלסטינים היא בראש ובראשונה האינטרס הבטחוני והמדיני שלנו, הישראלים, ושפנטזיות הסיפוח המשיחיות של הימין עלולות להוביל לקיצה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית.

בוז'י הרצוג, אני מכירה אותך לא מעט זמן. אני יודעת שאתה לא גזען, ואני בטוחה שגם אתה מבין שההתבטאות שלך השבוע הייתה אומללה. הדרישה שלי מעצמי, ממך, מהמחנה כולו – היא להנהיג. בראש מורם. לא מתוך פחד מטוקבקיסטים הזויים. בין אם הטוקבקיסט הוא אדם אנונימי בפייסבוק ובין אם הוא ראש הממשלה.

לנו כנבחרי ציבור יש תפקיד אחד ויחיד: לעשות את מה שנכון עבור מדינת ישראל, לא את מה שנכון עבור הסקר האחרון. פחדנות, חוסר מעש והיגררות נצחית אחרי סקרים יש לנו כבר מספיק מנתניהו. אנחנו לא צריכים עוד מזה – אנחנו האלטרנטיבה לזה.

חג שמח.

========

מעמוד הפייסבוק של סתיו שפיר

"שלום יבוא כשהערבים יאהבו את הילדים שלהם יותר משהם שונאים אותנו"
גולדה מאיר

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי

הבהרה: זהו אינו אתר רשמי של מפלגת-העבודה | דוא"ל Info@labor.org.il | הצהרת נגישות | תנאי שימוש