לא גזענות ולא נעליים

Thank you for rating this article.

בתקופה שלפני יום הבחירות ובמיוחד כעת‚ לאחר סגירת הקלפיות ופרסום התוצאות - משתמשים בכירים במפלגת העבודה בתירוץ הגזענות להסברת הירידה בתמיכה בישובים (כגון רמת-השרון‚ כפר שמריהו‚ הרצליה‚ כפר-סבא וכדומה) בהם ניצחה המפלגה באופן היסטורי!

לא גזענות ולא נעליים!

כמי ששימש מזכיר סניף רמת-השרון‚ הנחשבת למעוז של מפלגת העבודה‚ במשך מספר שנים וכמי שתרם מזמנו והטה כתף למזכיר הסניף הנוכחי - אין לאמירות אלו בסיס! גם אם‚ ברמה הארצית‚ נפגעה התמיכה בעמיר פרץ בגלל התייחסות מתנשאת של ציבור מסוים - הרי שעיקר האשמה היא במי שהתווה מדיניות והקצה את המשאבים לפעילות נציגי המפלגה בשטח.

מעט עובדות -

לא במערכת הבחירות הנוכחית ולא במערכת הבחירות הקודמת ב- 2003 (עת עמד עמרם מצנע בראש התנועה‚ שכידוע הנו ממוצא אשכנזי) התייחס מרכז המפלגה ובפרט ראשי הקמפיין ורכזי הסיורים בזלזול לבקשות ופניות מצד סניף רמת-השרון. במערכת הבחירות הקודמת לא הגיע יו"ר המפלגה לסיור יחיד בישוב וכמעט ולא הייתה נוכחות של חברי כנסת לסיורי שטח וחוגי בית. התוצאה‚ ירידה של כ- 30% בתמיכה במפלגה. זאת‚ אל מול פעילות מסיבית של תנועת שינוי וביקורים וסיורי רחוב דחופים של מנהיגה - טומי לפיד.

האם נלמד הלקח? לא!

במהלך מערכת הבחירות הנוכחית‚ לא טרחו נציגי המפלגה להגיע לפעילויות בעיר (להוציא את פרופסור ברוורמן - כאן המקום לציין) ונציגי היו"ר סירבו לבדוק אפשרות הגעתו ואף ביזו את עצמם בהשמצות גזעניות כלפי תושבי הישוב! יתרה מזאת‚ הם סירבו לאפשר הופעתו בפני חברי המפלגה בעיר והתעלמו מהעובדה שקיים בו סחף גדול לתנועת קדימה.

הקצאת המשאבים בתקציב (שלא היה קיים באופן מעשי) ובכלים כשלטי פרסום‚ ועזרים אחרים נמנעו מהסניף ועד להתערבותו של ח"כ דני יתום (כשבוע לפני הבחירות) הסתפק מטה הצבע המקומי כבעשרים שלטי ניילון! למרות כל זאת ובאמצעות אלתור ויוזמה אישית‚ התאפשר למטה הצבע בישוב לכבוש את הרחובות ביום הבחירות עצמו וזאת באמצעות תפיסת שילוט חדשנית ולא מקובלת שתפסה בהפתעה את נציגי מטות הצבע של המפלגות האחרות. לעדות‚ המפלגה הפסידה רק כשליש מהתמיכה בישוב וחברי הסניף רואים בכך הישג גדול.

מרכז המפלגה והעומדים בראשה מגלים זלזול ארוך ומתמשך בסניפים המהווים את מרכז הכוח האמיתי של המפלגה. אמירות פופוליסטיות על חשיבות ההשקעה בפריפריה מביאות לגיוס עשרות מצביעים בערי-שדה‚ על חשבון אלפים בערים אדומות. דברים אלו תופסים לא רק לסניף רמת-השרון אלא לסניפים כגון הרצליה‚ כפר-סבא‚ רעננה וכדומה. רק ברמת-השרון הפסידה המפלגה יותר מ- 6000 קולות בארבע השנים האחרונות. ריכוז מאמץ ומשאבים באזורים רווי מצביעים פוטנציאלים היו יכולים להניב עוד עשרות אלפי מצביעים בטוחים ולהוסיף מנדטים חשובים.

על מפלגת-העבודה לחזור למקורות‚ לא רק בהיבט האדיאולוגי אלא גם בחיבור מחדש של ציבור התומכים ההיסטורי שלה.

לסיום‚ ברכות לעמיר פרץ על שימור כוחה של המפלגה והצבת הנושא החברתי על סדר היום הציבורי. אני פונה אליו בקריאה לעמוד על עקרונות אלו במו"מ הקואליציוני להוביל אותנו לדרך חדשה!

אסף הלחמי כיהן כמזכיר סניף המפלגה ברמת-השרון‚ חבר מרכז לשעבר (עד שהודח) וחבר ועידה