מה בין עסקנות לפוליטיקה

Thank you for rating this article.

מדוע בכלל כדאי לבחור בעסקן מפלגה כמו ד"ר שאול ינאי?

אוהבים להדביק תוויות שליליות על פעילי מפלגה ולקרוא להם "עסקנים". אוהבים להשמיץ אותם כרודפי "ג'ובים" מטעם עצמם. בזים להם בציבור הרחב ובתוך המפלגה. קוראים להם לפנות את מקומם לאנשים "ערכיים", לכאלו שהפרופיל הציבורי שלהם/תקשורתי/כלכלי גבוה וכולם מכירים אותם. רוצים במקומם עיתונאים, גנרלים, בעלי הון. מעדיפים את אלו שפרשו ברגע האחרון ממפלגות אחרות וגילו את שורשיהם ההיסטוריים בגוף שמשך שנים השמיצו אותו מעל כול במה אפשרית.

הגרוע מכול מבחינתי הם רבים מנבחרנו, רובם מקרב אלו שאני קורא להם "ברחננו", שיום אחד לאחר שחיזרו במרץ אחר הפעילים וקיבלו שוב ושוב את אמונם, הם מדירים אותם משותפות של עשייה, סוגרים להם את הסניפים בתואנת שווא שאין תקציב ומתעלמים מפעילות מפלגתית-קהילתית עד לפריימריז הבאים או בעיקר בורחים למפלגות אחרות.

אז כן, אני פעיל מפלגתי גאה. לצד עבודתי במרצה באוניברסיטה אני מקפיד להגיע לפעילות הסניף שלי ברמת השרון ולקחת בו חלק לצד פעילים (עסקנים) כמו אביעם גפני, אסף הלחמי, בנצי יוזנט, שירה אבין ונאווה אייזן ורבים וטובים אחרים. אני גאה לשתף פעולה בפרוייקטים ארציים עם אנשים ערכיים מהמפלגה כמו דוד לפלר מהוד השרון,  מוטי כהן, מזכיר סניף הרצליה. עם אבנר כחלון , מזכיר הסניף של קריית גת המנהל את עמותת אור לעיוור, עם נעים סרסור מכפר קאסם, אחסאן חלילה מסחנין אשר ביחד פעלנו לשדרג את מערכות החינוך בישוביהם וליצור דו קיום אמיתי ולא הצהרתי. עם רצ'רד פרס מבית שמש שביחד סייענו למאות סטודנטים ותלמידים, עם דודי כהן מבאר שבע שביחד עבדנו כמעט בהתנדבות כדי שגם באופקים, דימונה, נתיבות ובאר שבע יינתן סיכוי לאוכלוסיות המוחלשות להתחרות באלו החזקות.

הם, ורבים אחרים שעבדתי עימם לטובת הקהילה ב-15 השנים האחרונות נקראים עסקנים!! שנים לפני המחאה החברתית, בלי קשר לפריימריז או לכול דבר אחר עבדנו במשותף מתוך שליחות חברתית שנוצרה מהכרות פוליטית בתוך מפלגת העבודה.

נכון שלא סחבנו איתנו את התקשורת כדי לצלם אותנו גוזרים סרטים ומסתלקים מייד בנוסח סאלח שבתי. נכון שלא רצנו לספר מייד לחברה. עבורנו  העשייה החברתית היתה הבונוס האמיתי. עכשיו קוראים לנו עסקנים המחפשים את טובת עצמם.

אם כך אני גאה להיות עסקן!!

אני פעיל פוליטי-חברתי הרבה שנים. אני רואה בכך שליחות. כחבר כנסת אני אתמקד בעתיד המדינה והמפלגה מבלי להפריד. לא תיתכן דמוקרטיה בלי מפלגות.

רוצים לדעת עוד? הכנסו לאתר שלי: www.shaulyanai.org.il

הגיע הזמן לאחריות אישית

הצביעו בשבילי ודרגו אותי גבוה ברשימת העבודה, באחריות!

 

ד"ר שאול ינאי

היסטוריון, מומחה למזרח התיכון ואיראן,

יועץ מומחה בסוגיית האיומים האזוריים על ישראל

16 שנים פעיל וציר ועידה במפלגת העבודה

8 שנים יועץ שרי מדע וטכנולוגיה