כלפי חוץ וכלפי פנים

Thank you for rating this article.

שלום חברים וחג שבועות שמח,

תמה לה פגרת האביב, וכנס הקיץ של הכנסת החל במלוא עוזו. את פגרת האביב ניצלתי כדי לקיים מסע הסברה אינטנסיבי בארה"ב. המסע נמשך שלושה שבועות ובמהלכו נפגשתי עם מגוון רחב של קבוצות מארגונים יהודים כאיפא"ק והועד היהודי אמריקאי, יזמים חברתיים, חברי תנועת העבודה הציונית העולמית ומורים יהודים. הרציתי גם במחלקה ללימודי ישראל באוניברסיטת קליפורניה (UCLA), מתוך הכרה בחשיבות של מפגש עם סטודנטים בקמפוסים, בעידן שבו חלק מהקמפוסים מהווים זירה לפעילות אנטי-ישראלית בוטה.

במפגשים אלה ניכר הצמא הרב של חברי הקהילה היהודית ולמפגש ישיר עם נציגים מישראל, ובמיוחד לקול ציוני שפוי, שמכיר בחשיבות הצורך לסיים את הסכסוך עם הפלסטינים, ולצד זה, מתנגד נחרצות לניסיונות הדה-לגיטימציה לעצם הרעיון שלעם היהודי זכות לבית לאומי משלו בארץ ישראל. ניכר גם רצונם של הורים וצעירים המודאגים מהתרחקותם של יהודים צעירים רבים מישראל הרואים בה "כתם" על יהדותם, למצוא דרכים בוגרות ובריאות לקשר חזק עם ישראל המתקיים תוך היכרות עם ישראל כפי שהיא, על טוב ועל הרע שבה (צפו בנאום בכנס באיפא"ק על הדרך לפנות לדור הצעיר). אני שמחה לדווח שהתגובות למפגשים היו חמות ביותר, ובכוונתי להקדיש את פגרות הכנסת להמשך פעילות בתחום הזה.

מבין האירועים בהם השתתפתי בלט כנס של הקונסוליה הישראלית בסן פרנסיסקו שנועד לחשוף את הקהילה ההומו לסבית שם לפתיחות הקיימת בישראל כלפי הקהילה הגאה במשפט, בתרבות ובתקשורת. אני מאמינה כי זהו צעד בכיוון הנכון במדיניות הסברה הישראלית. בהקשר זה (כיוון שגם אצלנו יש מי שמנסים להסיג את ישראל לאחור), תקפתי את מכתבו ההומופובי של ח"כ יעקב כץ שקרא לבטל כנס של הקהילה ההומו לסבית בכנסת.

לאחר מספר ימים של התאוששות מהיעפת, שבתי לכנסת לפתיחת כנס הקיץ של הכנסת. במהלך הכנס יעלו לוועדת שרים לענייני חקיקה החוקים שהנחתי בכנס הקודם, למתן תוספת מימון מפלגות למפלגות שיש בהן ייצוג שמעל 35% של חברות כנסת (יחד עם יושבת ראש הוועדה למעמד האישה ח"כ ציפי חוטובלי) ולביטול חוק זכויות התלמיד. הצעה זו הביאה לגל של דיונים על הנושא שבעקבותיהם פרסמתי מאמר ב"וואלה" על הסיבות לביטול החוק (הכותרת היא כמובן של העורכים ולא שלי, אני מפרידה בין זכויות התלמידים שיש להגן עליהן כחלק ממדיניות חינוכית של חובות וזכויות לבין עיגון הדברים האלה בחוק באופן שפוגע בפועל בתלמידים הזקוקים ביותר להגנה). אני ממשיכה לקיים כל העת מפגשים עם מורים בכל הארץ ולשמוע מהם על המתרחש במערכת החינוך.

עוד בנושאי חינוך: השבועות האחרונים עמדו לא מעט בסימן הדיון על שאלת לימודי הליבה ומערכות החינוך המתבדלות. הנתונים הקשים על התחרדותה של מערכת החינוך בירושלים. יכולים להיות הנתונים של מדינת ישראל כולה בעוד זמן לא רב. כדי למנוע זאת מדינת ישראל צריכה לשים קץ למוסדות "המוכר שאינו רשמי" - אותו עיוות שנולד כדי לאפשר קיומן של מערכות חינוך נבדלות במימון ציבורי וללא פיקוח של ממש . מדינת ישראל משלמת שלוש פעמים על מערכות אלה - פעם אחת כשהיא מממנת אותן (מחמישים וחמישה עד מאה אחוזים), פעם שנייה כשהיא מממנת חיים של עוני ואי עבודה לבוגריהן, ופעם שלישית כשהיא מפסידה את תרומתם החברתית והכלכלית. העיוות הזה, שנולד בחטא, גם מחמיר את פירוק החברה בכך שהוא מאפשר את קיומם של בתי ספר מוסלמים רדיקלים אנטי-ציוניים, ומסגרות סגורות המרוקנות את מערכת החינוך הציבורי ממיטב התלמידים, הכל במימון במדינה. זוהי פגיעה עמוקה בסולידריות הציונית שעליה נבנתה המדינה, ושהיא מאבני היסוד של מפלגת העבודה.

ולקראת הסוף, אירועים קרובים והזדמנויות ציבוריות:

ביום שבת, ה-5 ביוני בשעה 11:00 אשתתף בשבתרבות עם עודד בן עמי שתתקיים באולם צוותא 3 ברחוב אבן גבירול 30 בתל-אביב.

בימים אלה מתקיים מכרז ציבורי למנהל תכנית הצוערים לשירות המדינה. מטרת התכנית לאתר, להכשיר ולקדם עתודה ניהולית לשירות המדינה. זהו תפקיד ניהולי בכיר. פרטי המכרז נמצאים בקישור זה ותאריך היעד להגשה הוא 30 במאי.

מנכ"ל פורום ה-15 (פורום העיריות הגדולות ועצמאיות) מחפש עוזר/ת אישי/ת בעל ידע פרלמנטרי. הפרטים נמצאים בקישור זה.