ויהי חושך-היהודים מאבדים את הדמוקרטיה

Thank you for rating this article.

בתאריך ה-16 במאי הייתה עוד הפגנה אחת מיני רבות של ערבים ישראלים בשיתוף עם אנשי שמאל יהודיים אשר מסייעים להם ותומכים במטרתם. המטרה לא בדיוק הייתה ברורה-להרוס את המדינה היהודית, לחלק את הארץ לפי גבולות 67, אולי לפי גבולות 48, אולי לפי גבולות 29, אולי לפי גבולות 1873, אף אחד לא בדיוק סגור מה כל אחד רוצה, אבל רצו למחות אז מחו-דמוקרטיה לגיטימית בהחלט. ההפגנה התרחשה ביפו, עיר ערבית במקורה אשר היום חלקה ערבית-חלקה יהודית ומסמלת את האופציה אשר נראית לכולנו כמו כוכב לכת רחוק מאויש בעב"מים – היכולת לחיות האחד עם השני, או לפחות האחד לצד השני.

כיד המקרה, סמוך להפגנה עברה אישה בשם דברת מלול. דברת מלול אוהבת את המדינה. היא ציונית ופטריוטית וההפגנה הזאת גרמה למיצי הכעס שלה לעלות על גדותיהם. בתגובה להפגנה היא שמה בקולי קולות מוזיקה של אייל גולן (את השיר "ישראל") והחלה לרקוד על גבי האוטו שלה, תוך שהיא צועקת ״מוכנה למות למענך ישראל!!!!״. תוך זמן לא רב הצטרפו אליה תומכים אשר עודדו אותה וסיפקו לה תמיכה גבית. דברת הושוותה בפייסבוק לשרה גיבורת נילי ז"ל, לחנה סנש ז"ל, לגיבורה אשר הלכה מאחורי קווי האויב, גנבה להם את הדגל מתחת לאף והגיעה איתו עד לנקודת הניצחון. ניצחון של השוטרים על הגנבים. אנשים לא ידעו נפשם מרוב התרגשות, השפה הגבילה אותם, דמעות כיסו את פניהם ותחושה גדולה של גאווה על המעשה שעשתה דברת חלחלה לכולם לתודעה. דברת מלול גיבורת ישראל, עמוד האש של המחנה, "חג עצמאות שמח ישראל". כמעט ערכו משתה לכבודה.

 11,000+ לייקים קיבלה דברת על המעשה. מספר עצום בקנה מידה פייסבוקי ישראלי. הכמות אמנם לא מהווה מדגם מייצג פר אקסלנס של החברה הישראלית, אבל מספר כזה בהחלט מסמן את המגמה של הרוב-שונאים הפגנות נגד מדינת ישראל, בעיקר של יהודים, בעיקר של יהודים שמאלנים, בעיקר של יהודים שמאלנים אשכנזים שמצטרפים לערבים, בעיקר ערבים ישראלים מסריחים שאיך הם מעזים להפגין נגד מדינת ישראל, כשזו הכי טובה להם, בוודאי לעומת היצע השוק המקומי-מצרים מתפרקת, סוריה מחסלת וטובחת, ירדן על כרעי תרנגולת (והרי היא בכלל פלסטין האמיתית) והרשות הפלשתינית מתפוררת. על עזה אין מה לדבר-זהו גיהינום עלי אדמות.

אני מבין לחלוטין את כעסם של המתנגדים להפגנות האלה, מבין החלט לליבה של דברת ואף מעריך מאוד את הצעד שעשתה-הוא אמיץ, הוא דמוקרטי והוא סופר ראוי. דברת בהחלט יכולה ללכת לישון עם תחושה טובה כשעקצוץ של סיפוק עולה במעלה גבה – כך ממשים זכות דמוקרטיה-יוזמים ומבצעים ואחר כך מרגישים טוב. 11,000 לייקים הם ההוכחה לכך.

אבל לא אשפוך רק אור מבלי להטיל גם חושך. 11,000 הלייקים האלה היו מלאים, כמו מיליוני לייקים אחרים שניתנים פה שנה אחר שנה, בדברי בלע, שטנה ושנאה. כמו קמה לה משוואה חשוכה ונוראית (שתכף נגיע אליה), הפגינו גדודי אנשים את אהבתם לישראל בד בבד עם שנאתם לשמאלנים, לערבים ובעצם את שנאתם לכל מי ומה שלא חושב כמוהם. העיוורון, הבורות, הרדידות והשטחיות תופסים להם את מקום השיח ואותו שיח דמוקרטי, זה שכה רוצים להנחיל פה, זה שיש כאלה שכה משתדלים להשקות ולטפח, מתקצר ומתקצר ובקושי עומד כשתיל. אם זהו השיח, אז ישנה בצורת. אם זהו הבגד - כולנו ערומים.

הגיע הזמן ממזמן שנשתחרר מכמה קלישאות אשר כה תורמות לחיזוק המשוואה העקומה וההרסנית שביססה פה פה וטלפיים. המשוואה נהייתה סוג של כלל בכלכלה הדמוקרטית של ישראל:

ככל שגרף הפטריוטיות והציונות הולך ועולה, גרף הדמוקרטיה, ההבנה וההכלה צונח למטה, עד למצב של פשיטת רגל.

ומה תורם לפשיטת הרגל הזו-הקלישאות הרדודות והבלתי נסבלות של עם ישראל הרדוד והשטחי, זה שלא מסוגל לקבל את העובדה שיש אנשים אשר חושבים אחרת ממנו. להלן דוגמאות של מבחר קלישאות:




ויש עוד ועוד ועוד. השפה הרדודה, הבוטות, העיוורון והשנאה גודעים את הדמוקרטיה של מי שמנסה כל הזמן לשתול אותה פה מסביב. במקום שאנחנו נמשיך להביא אור למזרח התיכון, אנחנו נותנים לחושך של המזרח התיכון להשתלט עלינו.

אני איני תומך כלל באותן הפגנות, אך מכיר בזכותן להתקיים. זה מה שאותם אנשים היו צריכים להבין-שישנן פה קבוצות מיעוט אשר לא רואות את המדינה כמו שהם רואים אותה, שהם היו רוצים אחרת והם פועלים לשינוי המצב כדי שייראה כמו שהם רוצים. יותר מכל הם היו צריכים להבין שזה לא משנה אם זה רעיון לטוב לשנות את אופי המדינה או לא-זו זכותם לרצות בכך, וזכותם להפגין על כך בלי שתישלל אזרחותם, בלי שהם ייקראו לא יהודים ובלי שיאחלו להם סרטן, מוות מהיר, רצח, אונס ועוד שלל איחולים שטניים, רק משום שהעזו לפתוח את פיהם ולצעוק קול בסולם אחר.

כל הלייקים הללו וכל התגובות שאתם מוצאים בפייסבוק מדי יום ביומו מוכיחים רק דבר אחד – ויהי חושך-העם היהודי מאבד את הדמוקרטיה. פשוט נהיה יותר ויותר חשוך פה ולא נראה שאת אותם אנשים זה מעניין בכלל. למה? כי המשוואה שתיארתי קודם יושבת לה בגזע המוח וחוסמת כל ערוץ חשיבה אחר.

בתקווה שיהיה פה יותר אור בלי קשר לשעון קיץ.