הודעה על הקדמת הבחירות ליושב ראש מפלגת העבודה 2013

Thank you for rating this article.

הודעתי עכשיו על בחירות לראשות מפלגת העבודה, שבהן אבקש את אמונכם ואת תמיכתכם בדרך שלנו.

60 אלף חברים במפלגת העבודה, אנשים טובים, מעורבים, ערכיים, שבוחרים באופן חופשי, חשאי, עצמאי ודמוקרטי את נבחריהם – הם שיבחרו, אבל כולכם מוזמנים לסייע.

מאז שנת 2000 התחלפו אצלנו ששה יו"רים! אני מתכוונת לעשות היסטוריה ולהיות היו"רית הראשונה מזה הרבה זמן שתבחר בפעם השניה.

מפלגה שמאמינה בדמוקרטיה חייבת להיות דמוקרטית בעצמה.

כמפלגה דמוקרטית יש לנו חוקה, היא קובעת שבתוך 14 חודשים מיום הבחירות יתקיימו פריימריס לראשות המפלגה.

אחרי סבב מאוד יסודי של התייעצויות ושיחות עם חברי הכנסת, ועם הנהגת השטח שלנו, נכנס את הועידה (שיש בה 1800 צירים שגם הם נבחרו באופן דמוקרטי!) ואני אציע את 14 בנובמבר 2013 כיום שבו יתקיימו הפריימריס.

אני קוראת לכל מי שמעונין בכך, וכל מי שרואה עצמו ראוי להנהיג את מפלגת העבודה - להציג מועמדות, ולהתמודד מולי. ואני מדגישה: דלתנו פתוחה, אין תקופת צינון לכהונה של מנהיג או מנהיגת המפלגה.

אנחנו נקיים מערכת בחירות הוגנת, ומכובדת, אבל גם שוקקת חיים, על דרך, על אידיאולוגיה, על מנהיגות, ועל כל מה שחברי המפלגה יחליטו שהוא נכון וחשוב.

את מערכת הבחירות הזאת נתחיל עם סיומו של המאבק שלנו על תקציב הגזרות על חוק ההסדרים.

בתום הבחירות הפנימיות האלה נקבל את הכרעת הבוחרים, נשאיר מאחורינו את כל ההתמודדויות הפנימיות, ונמשיך מחוזקים ומאוחדים בדרך הארוכה שיש לנו לעשות.

המאבקים שלנו הם לא בתוכנו, אלא אך ורק אל מול פני ממשלה שמביאה לשיאים חדשים את רמיסת האזרחים שלה, את האטימות, את אי השוויון, את הרס מעמד הביניים והפגיעה הקשה בעניים, את הסגידה והכניעה המוחלטת, המביכה והשקופה לאינטרסים של קבוצה קטנה ומיוחסת שאליה הם משתייכים.

אנחנו חומת המגן של 99% מהישראלים שהממשלה הזאת לא סופרת אותם, וחומת מגן צריכה להיות שלמה ואיתנה.

המאבקים שלנו הם מול ממשלה שהביאה לשיאים חדשים את המעילה באמונם של הבוחרים, את חוסר היושר, הזלזול באינטליגנציה של הישראלים, וממשלה שמילה שלה היא לא מילה, הבטחה אינה הבטחה.

ממשלה שחבריה הם או כאלה שויתרו על החזון הציוני של מדינה יהודית ודמוקרטית, והם מאמינים באמת ובתמים שצריכה להיות כאן מדינה דו לאומית, או כאלה שאינם נוקפים אצבע ובעבור כסא בממשלה שותפים לחידלון, לחוסר היוזמה ולהיעדר אומץ הלב ליטול את ההזדמנויות החדשות שהמצב הגיאופוליטי מזמן לנו, כדי לשוב ולקחת שליטה על התהליך המדיני ולא להיגרר אליו מאונס.

לכל אלה אנחנו מובילים בגאווה את האלטרנטיבה השלטונית. לצדק חברתי, לכלכלה משגשגת והוגנת, לחיים בכבוד, לחתירה לשלום מתוך תפיסה ציונית, לאומית ופטריוטית, לשלטון החוק, לנאורות ולדמוקרטיה.

דרך שהיא לא של פחד, אלא של תקווה ואופטימיות שנובעות מעוצמה, מחוסן פנימי, מסולידריות וערבות הדדית, ומידיעה שגורלנו, גם הלאומי, גם המדיני, גם החברתי והמוסרי – הוא בידיינו .

מי שהצביעו עבורנו, וגם מי שלא הצביעו, מבינים היום שמפלגת העבודה היא האלטרנטיבה היחידה לקואליציית נתניהו. בחרנו באופן מפוכח בהנהגת האופוזיציה,

שמרנו על הערכים שלנו, אנחנו דוברי אמת, לא התפתינו להיות קבלני הביצוע של נתניהו, זה אמנם לא היה פשוט פוליטית, אבל יהיו מעטים מאוד שיחלקו היום על הבחירה הזאת, שהיתה נכונה ומדוייקת גם מוסרית וגם פוליטית.

אנחנו חורשים ביחד את התלם הארוך, וכדי להמשיך לעשות את הדרך הזאת הכי טוב שאפשר – צריך לעשות אותה מאוחדים ומלוכדים, ותוך שאנחנו מנהלים את המאבקים החוצה ולא פנימה.

את כל ההתמודדויות הפנימיות, שהן לגיטימיות ונחוצות כאוויר לנשימה במפלגה דמוקרטית – צריך לסיים ולהשאיר מאחורנו.

יש לנו יעדים לאומיים חשובים, הדרך שלנו ברורה וצלולה, יש לנו מפלגה חיה, מחוזקת, פעילה ומאוד מגובשת אידיאולוגית, ויש לנו סיעה מצויינת. את כל האנרגיות האלה חייבים להפנות רק החוצה, מוקדם ככל האפשר.

מפלגת העבודה תהיה הראשונה במפה הפוליטית לסיים את הבחירות הפנימיות שלה ולהתמקד בבניית אלטרנטיבה פוליטית ואידיאולוגית לממשלה.

התמודדויות פנימיות הן טובות ונחוצות והכרחיות, תכליתן לבחור מנהיג או מנהיגה,

וביום שאחרי להתייצב יחד כגוף אחד מאחורי מי שיבחר.

מי שמאמין בדרך שלי, רוצה להתנדב ולהתגייס, לחזק אותי ולהביא לניצחוני - מוזמן למלא עכשיו את טופס ההתנדבות המופיע כאן בלינק: http://www.shelly.org.il/volunteer אנחנו נחזור לכל אחת ואחד מכם כשנסיים את הקרב על התקציב.

בהצלחה לכולנו!

---------------------------------

פורסם בעמוד הפייסבוק של יחימוביץ'