נאום יחימוביץ' בועידת מפלגת העבודה 2.8.2013

Thank you for rating this article.

"מתרחש פה עכשיו מאבק פוליטי והוא לגיטימי ונחוץ. אני גאה במאבק הזה, אני לא מצטערת על הדברים שנאמרו כאן, מקבלת הכל באהבה גם כשנאמרים דברים מאוד קשים. אין לי שום כוונה להשמיץ, להכפיש או להטיל דופי באף אחד.

תזכרו תמיד שמאחורי המאבק הפוליטי חייב להיות מאבק על מהות. יש ביקורת לגיטימית ודמוקרטית, שהיא בונה ונחוצה. אבל יש רגע שבו היא אמורה להסתיים. אתם יודעים טוב ממני, כי התכתשות פנימית היא מעייפת ומאיימת על המשך הבניה והשיתוף. יש משהו שהוא משותף לכולנו – לכל הצירים שהגיעו מכל חלקי הארץ- והוא טובתה של מפלגת העבודה. הדמוקרטיה הפנימית שלנו היא סיבה לפריחה והתעצמות ולא מכשיר להחלשה."

"ההצעה שאני וח"כ חיליק בר מביאים היום נוצרה במאמץ רב, בחשיבה, בהתייעצות מוקדמת עם כל גורמי הכנסת ועם כל הגורמים המרכזיים במפלגה. היא מאפשרת זמן התארגנות מכובד ללא הקזת דם ממושכת. אף אחד מאתנו לא רוצה עכשיו פריימריז שיימשכו 7 חדשים. זה לא נכון ולא בריא. יש לנו הרבה משימות חשובות לפנינו. אנחנו נותנים הצעה שמאפשרת למועמדים חדשים מבחוץ לבוא ולהתמודד ופותחים את שורותינו. אנחנו נותנים את כל הכלים לאנשים שהיו כאן בזה אחר זה – לחברי כנסת יצחק הרצוג, לאיתן כבל, לאראל מרגלית להוכיח את מה שכבר הייתה להם הזדמנות להוכיח: את מנהיגותם, את היכולת להוביל, את האידיאולוגיה, את קור רוח, את השליטה, את המנהיגות, את יכולת העמידה. לחשוף פנים, לחוקק, לצבור מעמד ציבורי, להוכיח שהם יכולים להביא את מפלגת העבודה לשיאים יותר גדולים. יש 4 חודשים לעשות את זה, ומי שיעשה את זה, יזכה באמון של חברי המפלגה וייבחר לראשות המפלגה. בפריימריז חופשיים, פתוחים, אידיאולוגיים."

"אני יודעת שיצא לנו שם של מפלגה שבה ראש המפלגה ישר נערף אחרי הבחירות וזה לא קרה הפעם. ראשי המפלגות התמודדו עם אופוזיציה מרה וקשה הרבה יותר. אני מודה לבוז'י, לכבל ואראל, כי למרות הקשיים עבדנו בהרמוניה ושיתוף פעולה מדהים ב-4 חודשים האחרונים. ידענו לנהל מאבק אמיתי לצד השימור ולצד האחריות והערכים שלנו. להמשיך לשנות את הדי אן איי שעצר אותנו מלעלות ולפרוח, שגרם לנו לזחול לכל ממשלה, גם אם היא אחראית על תוכנית ויסקונסין ומפריטה קרקעות. הוכחנו שאנחנו עומדים במילתנו ושומרים על ערכינו ומייצרים אלטרנטיבה שלטונית אמיתית בארץ."

"כל החלטה שתתקבל בועידה זאת בנוגע לפריימריז, אתייצב מאחוריה במלוא האמון, כמו שעושים במפלגה דמוקרטית. אלה הכללים שלנו. בשנתיים האחרונות המפלגה שלנו שוקמה וחזרה להיות חזקה אחרי תקופה קשה שהספידו אותנו. התחדשנו והלכנו להוביל את האופוזיציה בשם אותו ציבור שבוטח בנו וסומך עלינו. ואני מתכוונת להמשיך בדרך הזאת.

אני 7 וחצי שנים בכנסת, לא נראתה במפלגת העבודה בתקופה הזו קבוצת ח"כים איכותית, ערכית, מוכשרת וחרוצה ממנה. בשבועות האחרונים ראינו במליאה, בועדות עבודה חרוצה. בשביל ח"כים חדשים זה נראה מובן מעליו, אבל אני מסתכלת על זה ואומרת שקרה לנו נס. השיח שלנו, הסוציאל דמוקרטי, שעד לפני זמן קצר לא היה בכלל במיינסטרים, הפך לשיח המרכזי בכנסת. אנחנו מובילים אותו. נמשיך להילחם באנטי דמוקרטיה. נמשיך לעבוד בנאמנות."

"בשבוע שעבר נכנסנו למו"מ מדיני ואנחנו מלאי תקווה. "גם אם אנחנו לא ממש משוכנעים שראש הממשלה מאמין בכל מאודו בשלום, אין לנו את הפריווילגיה שלא לגבות את המהלך הזה. אבל למי שחושב שנזנק לזרועותיה של הממשלה הזאת כאן ועכשיו כי אמרו לנו 'תהליך מדיני'- זה לא יקרה. אנחנו ניאבק בממשלה הזאת כאילו לא נפתח מו"מ ונגבה את המו"מ כאילו אנחנו לא נאבקים בממשלה."

-------------------------------------------

פורסם בבלוג של שלי יחימוביץ'.