להניף גם את הדגל הדמוקרטי והאזרחי

Thank you for rating this article.

חברות וחברים יקרים, לפני כשנתיים התמודדתי בפריימריז של מפלגת העבודה עם המסר שהמפלגה חייבת להניף גם את הדגל הדמוקרטי והאזרחי - להתייצב נגד הקיצוניות הדתית, לקדם חופש דת ומצפון, להיאבק נגד גילויי גזענות, לבלום הדרת נשים, לפעול למען שוויון אזרחי וקיום משותף. 

גלעד קריבשנתיים חלפו מאז ואני מאמין שמסרים אלה חשובים יותר מתמיד ולא פחות מאשר גורליים לעתיד של כולנו. עננה כבדה מאיימת על החברה הישראלית: הקיצוניות התגברה והפכה למאיימת יותר והקנאות הלאומנית והדתית עברה מן השוליים למרכז. היום הדבר ברור מתמיד: מפלגת העבודה חייבת להציג אלטרנטיבה אמתית מול התופעות המטרידות האלה ולהציג סדר יום ישראלי וציוני שפוי, מתון ודמוקרטי. 

בשנתיים האחרונות המשכתי לפעול במלוא המרץ לקידום סדר היום הזה בזירה הציבורית, המשפטית, החברתית והחינוכית, יחד עם שותפים רבים במרחב ההתחדשות היהודית בארגונים לשינוי חברתי ובתנועות הנוער ובוגריהן. בתחושת שליחות גדולה, אני מבקש להמשיך את העשייה שלי מספסלי סיעת העבודה בכנסת. 

נכון – הרשימה צפופה ויש מתמודדות ומתמודדים מצוינים, אבל אני סבור שהפעם המפלגה חייבת להציג נבחרת מגוונת, שתדע להתמודד בכל הזירות הגורליות לעתידה של מדינת ישראל: הזירה המדינית, הזירה החברתית והזירה היהודית והדמוקרטית. הסכנות והסיכויים, בכל אחת מן הזירות, גדולים מדי מכדי שנרשה לעצמנו להפקיר אחת מהן.

אני מרגיש חובה וזכות לפעול בזירה היהודית והדמוקרטית ואני מקווה לייצג בה את חברי מפלגת העבודה.

אשמח לתמיכתכן ותמיכתכם. ביחד אנחנו יכולים להחזיר את הקיצוניים לשוליים.

חג אורים שמח,
חג מולד שמח לחברי המפלגה הנוצרים,

שלכן ושלכם, גלעד

==================

מתוך עמוד הפייסבוק של הר קריב