לכולנו כדאי ששלי תקבל בפריימריס הקרובים אמון גורף

Thank you for rating this article.

חבריי למפלגת העבודה,

שלי יחימוביץ'רובכם בוודאי לא זוכרים את זה, אבל ב-31/3/1992 קרה במפלגת-העבודה דבר מדהים. שמעון פרס קיבל את קולותיהם של 90% מהמצביעים בפריימריס לרשימה לכנסת, והגיע למקום הראשון. זה היה קצת אחרי שהוא הפסיד לרבין בפריימריס על ראשות המפלגה, שבהם פרס קיבל רק 34% מהקולות.

למרות 18 שנה של מאבקי כוח קשים והשמצות בין המחנות, חברי המפלגה והנהגתה הבינו שפרס הוא עמוד תווך במפלגה, אחד מסמליה בעיני קהלים רבים, והוא קיבל אמון גורף. הם הבינו שאחדות לא נמדדת רק בדיבורים אלא גם במעשים, כולל בהצבעות מאחורי הפרגוד.

התוצאה הזו שידרה אחדות ושילוב-כוחות גם לתוך המפלגה וגם כלפי חוץ. חברי המפלגה עבדו קשה ביחד בקמפיין. בבחירות שנערכו שלושה חודשים לאחר מכן התרחש מהפך: רבין השיג גוש חוסם של 61 מנדטים, והקים ממשלת עבודה אחרי 15 שנים שבהן הליכוד היה בממשלה.

הנפשות הפועלות היום שונות מאוד, אבל בכל זאת יש דמיון בסיטואציה. חלקנו מעריצים את היו"ר הקודמת שלי יחימוביץ', חלקנו דווקא זוכרים לה טעויות, אבל ברור שעבור רבים מאתנו ורבים בציבור היא סמל של המפלגה, עמוד תווך שלה. עבור רבים היא זו ששמה במרכז האג'נדה נושאים חברתיים קריטיים, כמחוקקת מצטיינת ולוחמת חברתית.

השנה היא נחלה הצלחה בהובלת המאבק החשוב על הרפואה הציבורית מול ועדת גרמן, והיום נרשם הישג דרמטי במאבק הקשה שהיא מובילה נגד מונופול הגז. זה חלק משורת מאבקים מהותיים שהיא ניהלה בנושאים שנוגעים לכל אזרח במדינה.

לכולנו כדאי ששלי תקבל בפריימריס הקרובים אמון גורף, אמון שגם ישדר אחדות ושילוב-כוחות, לקראת המערכה הגדולה שעוד לפנינו. לכן אני קורא לכל חבריי במפלגה לעצב רשימה טובה לכולנו, ולסמן בכל פתק הצבעה את שמה של מנהיגת המפלגה הקודמת שלנו, הח"כית המצויינת שלי יחימוביץ'.


===================

מעמוד הפייסבוק של אמתי ערמון