מגייסי התרומות הבולטים בבחירות המקדימות של מפלגת העבודה 2015

Thank you for rating this article.

מפלגת העבודהשבוע לקיום הפריימריז במפלגת "העבודה־התנועה" ועד כה נדמה שגיוס התרומות של המועמדים ברשימה מתנהל בנמנום מסוים. אולם בעוד שרבים מהמתמודדים כלל לא גייסו כספים, חברת הכנסת סתיו שפיר מתבלטת כמגייסת התרומות הפעילה ביותרה במפלגה והיא פותחת פער משמעותי על פני חבריה למירוץ. 

שפיר הצליחה לגייס את הסכום הגבוה ביותרת ממספר התורמים הרב ביותר. עד כה גייסה שפיר 195,683 שקל מ־1,111 תורמים. רבים מהתורמים לשפיר הסתפקו במתן תרומה של 50 שקלים ואף 25 שקלים - מה שמעלה את ההערכה שרבים מהתורמים הם צעירים שאינם יכולים להרשות לעצמם להוציא סכומי כסף ניכרים, אך בכל זאת נרתמו על מנת לסייע לה. בין התורמים לה ניתן למצוא את המחזאי שמואל הספרי, הזמרת איה כורם ואשת התקשורת שירה מרגלית. כל תורמיה של שפיר הם ישראלים.

במקום השני ברשימת המגייסים ניצבת ח"כ שלי יחימוביץ׳ עם 155,269 שקל. יחימוביץ' קיבלה תרומות מ־541 תורמים שונים, כולם ישראלים. בין תורמיה של יחימוביץ׳ נמצאת חברת הכנסת לשעבר יעל דיין. אחרי יחימוביץ׳ ברשימה נמצא ח"כ נחמן שי שגייס 140,800 שקל.

במקום הרביעי ברשימת המתרימים נמצא ח"כ אראל מרגלית עם 140,170 שקל. מרגלית תרם לעצמו את חלק הארי של סכום זה ־ 100 אלף שקל. בפער ניכר מאלו נמצאים ח"כ עומר בר לב שגייס 99,670 שקל, יו"ר סיעת העבודה, איתן כבל, עם 96,999 שקל, ואיתן ברושי שגייס 94,500 שקל וינסה להתברג למקום ריאלי ברשימה. בהמשך משתרכים אלדד יניב, מרב מיכאלי, איציק שמולי ואחרים.

הפער בין התרומות שגייסו חברי העבודה לאלו שגייסו חברי הליכוד בפריימריס שלהם ניכר מאוד, הן בהיקף התרומות (בליכוד הצליחו רבים מהמתמודדים לגייס תרומות בסך חצי מיליון שקלים ויותר) והן בפרופיל התורמים: בעוד שרבים מהתורמים לליכוד היו יהודים תושבי חוץ, בעיקר מארה"ב ואנגליה, בעבודה, שאינה מפלגת השלטון, גיוסי התרומות מתבססים כמעט באופן בלעדי על תושבי ישראל.

=======================

הסקירה המלאה בעיתון כלכליסט