הצעה למתווה למצע עדכני לקראת הבחירות

Thank you for rating this article.

      מפלגת העבודה, מחוז ירושלים - 

       לכבוד ח'כ יצחק הרצוג , יו'ר המפלגה, מר איתן כבל , יו'ר הסיעה בכנסת, ח'כ חיליק בר , מזכ'ל המפלגה, חברי הכנסת , מפלגת העבודה

אנו, חברי מפלגת העבודה , פעילים במחוז ירושלים , מציעים בזאת להנהגת המפלגה , חזון חדש למפלגת העבודה, בהיערכותה לבחירות כמפלגת השלטון הבאה.

 א.  מקדמים בברכה ותומכים בהקמת "המחנה הציוני" בראשותם של ח'כ יצחק הרצוג יו'ר מפלגת העבודה וח'כ ציפי לבני יו'ר התנועה, ומקווים להרחבת הרשימה המשותפת של מפלגות ציוניות נוספות, בהנהגת מפלגת העבודה,לבחירות לכנסת ה-20.

  מעתה ואילך נערכים לבחירות. המטרה- מפלגת העבודה תהיה מפלגת השלטון הבאה, ויצחק הרצוג ראש הממשלה.

       רק לא מר נתניהו. נכשלת, לך הביתה.

ב. ממשלה בהנהגת מפלגת העבודה מתחייבת כדלקמן :

1. להרים את שני הדגלים- הדגל החברתי כלכלי, והדגל המדיני בטחוני. הממשלה תציג תכנית של חזון ותנופה מול   כשלונו של מר נתניהו בכל התחומים והנושאים.

2. מר נתניהו גרם למפולת מדינית ולקיפאון מדיני. מר נתניהו הרס את מערכת היחסים ההדוקה עם ארה'ב, מדינות אירופה מקבלות החלטות על הכרה במדינה פלשתינאית

בנפרד מישראל וללא תיאום, והוא זה שגרם לכך שהעולם רואה בשכונות ירושלים "התנחלויות".

   ממשלת העבודה-התנועה תשמור על מערכת יחסים הדוקה עם ארה'ב כערך מדיני ראשון במעלה,כפי שהיה לפני שמר נתניהו הרס אותם. כמו כן תפעל הממשלה בראשות העבודה-התנועה לשיקום מערכות היחסים עם מדינות אירופה.

במקביל תחדש ממשלת העבודה-התנועה את הקשרים עם הממשלה הפלשתינאית למאמץ משותף להגיע להסכמים ברי קיימא בדרך של הסכמי ביניים.

3. שמירת צביונה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית,

ממשלה,אשר תחזק ותפתח גם את מגזר המיעוטים,אשר יהנה משוויון זכויות אזרחיות מלאות,ע'פ חוק ובתקציבים, והם יהיו שותפים במשימות עליהן יוחלט במשותף.

4. שלום ובטחון, ע'פ מדיניות מפלגת העבודה( שתי מדינות לשני העמים) . שלילת כל אופציה למדינה דו-לאומית. וכן לבסס את ההסכמה הרחבה בעם לשמירת גושי ההתישבות הגדולים, וכן השכונות היהודיות של ירושלים.

כמו כן שלילת כל אפשרות של זכות שיבה לערבים.

5. תשים דגש על התחום הכלכלי חברתי אשר נהרס בשנות שלטונו של נתניהו. ממשלת העבודה תקדם תעסוקה ,תגביר השוויון , תפעל לשיקום העבודה המאורגנת,תפעל לצמצום

פערים בין מרכז ופריפריות ובין מגזרי החברה., בעיקר בגליל,בנגב,ובשכונות המצוקה, וכן תפעל לשיקום הסולידריות החברתית אשר נהרסה ע'י נתניהו.

6. תתמקד בקליטת עליה. מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי,ועליה לישראל הינו ערך ציוני וחברתי חשוב ביותר.

7. ממשלת העבודה תוביל המאבקים לקידום נושא הדיור, הורדת יוקר המחיה, ומאבק בהון השחור ובהעלמת ההכנסות .

8. הממשלה תיזום פעולות להעצמת ירושלים,שהינה בירת ישראל ובירת העם היהודי.

9. הממשלה תפעל לשימוש במשאבי הטבע של המדינה לטובת אזרחיה .

 10. הממשלה תפעל לקידום מעבר צה'ל לנגב, שהינו מהלך אסטרטגי לאומי לפיתוח כלכלי וחברתי , תוך חיזוק הישובים לטובת התושבים ואיזור הדרום כולו.

 על החתום - גדעון בן דרור , רפי עמיחי , שמואל אייל , מקס אטיאס , משה לוי , יוסי שוחט .

  

העתק-גב' אסתי קירמאייר , מזכירת מחוז ירושלים