גלאון: מתפטרת ומפנה את מקומי בכנסת במרצ

Thank you for rating this article.

דברי ח"כ ויו"ר מרצ גלאון, מובאים פה כהערכה לצעד שחברתנו למחנה השמאל בחרה בו ובהציגה אחריות של מנהיג ונבחר ציבור ולמרות שאין באמת לראות בה אשמה ראשית לתוצאות הבחירות.

==============

מרצ עברה את אחוז החסימה אבל קיבלה רק 4 מנדטים, נכון לתוצאות האמת כרגע. את התמונה הכללית כולנו רואים היטב. אני אמרתי במהלך הקמפיין שאם מרצ תצליח זו ההצלחה של כולם, אבל אם מרצ לא תעמוד בציפיות אני היא הכתובת ואני אקח אחריות אישית. לכן הודעתי הבוקר שאני מתפטרת ומפנה את מקומי בכנסת כדי שחברתי לסיעה תמר זנדברג תוכל להכנס במקומי. אני לא אתמודד על ראשות מרצ שוב, ואשאר יו"ר מרצ עד העברת התפקיד בצורה מסודרת בזמן הקרוב.

זהבה גלאוןזה רגע מאוד קשה עבורי. אני קיוויתי שמרצ תשמור על כוחה ועוד יותר מזה קיוויתי שנוכל להקים ממשלה חלופית ולסיים את עידן נתניהו. לצערי זה ממש לא מה שקרה. אני לא מציעה לאף אחד במחנה להעז לומר שהבוחרים אכזבו אותנו. ההפך: אנחנו אכזבנו אותם. אזרחי ישראל לא חייבים לי כלום, ואני חייבת להם הכל. אם הציבור בישראל בחר להקטין את כוחה של מרצ, אם הוא בחר לתת עוד קדנציה לנתניהו, זו אני בלבד שצריכה להסיק מסקנות. במקביל, זו אחריותה של מרצ כמפלגה לעשות חשבון נפש ולמצוא מחדש את המצפן והכיוון.

ואחרי שזה נאמר, אני רוצה להגיד דבר חשוב לא פחות לחברי למרצ ולשמאל הישראלי: תרימו ראש. לא סגרו לנו את המדינה ולא שום דבר. אני יודעת על בשרי שבפוליטיקה יש תמיד עליות וירידות. כמו שבבחירות הקודמות הכפלנו את כוחה של מרצ, כך הפעם ספגנו מכה. אני יודעת שאנחנו נגדל שוב מכיוון שמרצ היא לא רק רעיון פוליטי וערכי שיש לו ויהיה לו מקום במדינת ישראל, אלא עוד לפני כן, מרצ היא הפנים והקול של ציבור גדול מאוד בישראל - והציבור הזה לא הולך לשום מקום. ואני אגיד לכם משהו נוסף: אולי זה נראה רחוק, אולי זה נראה מעבר להרי החושך, אבל אנחנו גם נחזור לשלטון. זה לא יבוא לנו כי מגיע לנו, אלא רק אם נעבוד קשה וביחד כדי לעשות את השינוי - שינוי שהיום אנחנו יודעים שדורש הרבה יותר עבודה ממה שהיה נראה לפני הבחירות.

אני רוצה להגיד לכם שאני גאה בדרך שלנו ואני אסירת תודה על מה שמרצ איפשרה לי אישית לעשות ב-13 שנים של עבודה בכנסת, ועוד לפני כן כפעילה במפלגה. אני גאה בחוקים שחוקקתי ובמאבקים שמרצ הובילה, אני גאה בניצחונות שלנו ואני גאה לא פחות בקרבות שנלחמנו ולא ניצחנו בהם. אני גאה בכך שמרצ היתה ותמשיך להיות הקול של השמאל בישראל, קול של דו-קיום, של דמוקרטיה, שוויון על כל צורותיו – קול שאני יודעת שגם סיעת מרצ בכנסת הקרובה תוכיח שאי אפשר להשתיק אותו.

אני גאה בכם, תומכי מרצ, שהתגייסתם ויצאתם להצביע ובמו ידיכם הכנסתם את מרצ לכנסת ומנעתם תרחיש גרוע בהרבה. נתתם לנו תקווה, נתתם למרצ כוח מול הימין בכנסת הקרובה, ונתתם למרצ את נקודת ההתחלה כדי להתחיל לתקן, לשקם, לשנות ולגדול.

יותר מהכל, אני גאה בפעילים שלנו, שרבים מהם הצטרפו למרצ בשנה האחרונה והוכיחו שהתנועה שלנו נמצאת כבר עכשיו בתהליך של שינוי וצמיחה. אני קוראת לכם – תישארו, תגייסו עוד אנשים, תצמיחו את דור ההנהגה הבא של השמאל, ותמשיכו לפעול למען הדרך שאתם מאמינים בה כדי שנחזיר אותה למקומה הראוי בפוליטיקה הישראלית.

תומכי מרצ יקרים, אני אוהבת אתכם, ואני אומרת לכם שוב תודה גדולה על הזכות שנתתם לי.

=============

מעמוד הפייסבוק של גלאון