נאום לרגל השבעת ממשלה בכנסת ה20

Thank you for rating this article.

"יום השבעת ממשלה חדשה הוא בדרך כלל יום חג לדמוקרטיה ולמדינה. לצערי היום איננו יום חג ושמחה. העם מביט בממשלה זו אינה הממשלה שהעם רצה וגם לא הממשלה שחצי העם רצה. השותפים הטבעיים כייסו אותך. הקמת קרקס. ממשלת חטוף כפי יכולתך ...".

{youtube width="500" height="420"}Ww0Dh9WNfiM{/youtube}

"הבחירות מאחורינו. נותרנו לאסוף את השברים. מופע ההיסטריה שלך ביום הבחירות לא יישכח. הסתה והמדנים כנגד 20% מאזרחי המדינה יישארו צלקת מבישה. השמעת דברים שאסור לרא ממשלה לומר לאזרחי ישראל. התנצלת מהפה ולחוץ. מההדר הבית"רי לא נותר רגב על רגב. זאב ז'בוטינסקי היה מתביישים מנחם בגין. ניצחת בכל מחיר והקמת ממשלה בכל מחיר, הכל כדי שתישאר על הכיסא עוד ועוד ועוד ואחריך המבול".

"הקרקס של נתניהו הוא ממשלת חטוף כפי יכולתך, ממשלה שהוקמה ברגע האחרון ממש, כמעט בחצות הליל, ועל חודו של קול ... ממשלה שהוקמה בכל מחיר ולמטרה אחת ויחידה: כדי שאתה – תמשיך ותשרוד בכיסא ראש הממשלה. הקמת ממשלה ללא דרך וללא מצפן. ממשלה בלי חזון. בלי קווי יסוד אמיתיים. בלי תכנית עבודה. ממשלה בלי תקווה".

"דרכי היא לא דרכך. דרכנו היא לא דרכך. אני עומד בראש המחנה הציוני, שהוא האלטרנטיבה לליכוד בהובלת המדינה. אני עומד בראש תנועת העבודה, שיש לה מניות יסוד בהקמת מדינת ישראל ובביסוסה. תנועתי היא התנועה שהכריזה על הקמת המדינה. אני עומד בראש תנועת העבודה, שמנהיגיה אבות האומה, אף פעם לא ראו את טובתם האישית לפני טובתה של המדינה. אני עומד בראש מחנה שיש לו אחריות לגורלה ולעתידה של המדינה גם כשאיננו בשלטון, ואנו מחויבים להתייחס לקווי היסוד, שרפיסותם בנוגע ליחסים עם שכנינו בולטת בכל רחבי תבל במלוא עצמתה".

"יותר משנתיים טרחת על תוכניות מפורטות לטובת הציבור הישראלי. למלחמה שאין חיונית ממנה ביוקר המחייה ויוקר הדיור ... השגת הישג מרשים בבחירות, השר כחלון. שנינו יודעים שלא תוכל להוציא את התוכניות שהגית, אפילו מהמגירה. במקרה הטוב, תקים ועדה ותהיה כותרת בעיתון. זו ממשלה שתלוייה על בלימה, על חבל הלוליין בקרקס. ממשלה שלא תעסוק ברפורמות או בשינוי או בתיקון, ממשלה שלא תביא מזור לזעקתם של תושבי דימונה השובתים ולא תיקון למצוקתם של משפחות צעירות, הנאבקות יום יום כדי לשרוד בג'ונגל הכלכלי שנוצר פה".

"אינך יכול להפקיר את הזירה המדינית ולאור זאת, אני מציע לך לא להמשיך ולהחזיק בידך את תיק החוץ כפיקדון. תן את תיק החוץ כבר הערב לשר ממפלגתך ... שום מנהיג הגון לא יצטרף ל'קרקס נתניהו', שהקמת ברגע האחרון ועל חודו של קול, רק כדי להנציח את המשך שלטונך. הדבר הטוב והנכון לעתיד ישראל שתקדם האופוזיציה שבראשה אני עומד, הוא לנסות להקים ממשלה חדשה בישראל שאתה לא עומד בראשה או ללכת בלית ברירה לבחירות חדשות".

"הממשלה הזו תדאג מבוקר עד ליל רק ל'חיים עצמם'. לחייה שלה, להישרדותה ולקיומה. לעבור עוד הצבעה בכנסת בשלום, על חודו של קול, עד ההצבעה הבאה ... אם תרים יד על בג"ץ תמצא אותי עומד מולך ומחנה עצום מאחורי. לא ניתן לך לפגוע בישראל היהודית והדמוקרטית ולא ניתן לך לפגוע בישראל החופשית. אם תרים יד על מיעוטים בחברה הישראלית, כפי שעשית במערכת הבחירות האחרונה, ותדבר אליהם ועליהם כפי שדיברת ביממה האחרונה לפני פתיחת הקלפיות - תמצא אותי עומד מולך ומחנה עצום מאחורי. לראש ממשלת מדינת היהודים אסור להפלות אזרחים מטעמי גזע, דת, נטייה מינית או צבע עור".

"בשמם של 59 מנהיגות ומנהיגים בבית הזה, נהיה אופוזיציה לממשלה. נוביל אופוזיציה שיהיה לה רק סדר יום אחד: מה הוא הדבר הטוב והנכון לעתיד ישראל ... הדבר הטוב והנכון לעתיד ישראל, היא שממשלת הקרקס הזו שהקמת ברגע האחרון ועל חודו של קול, לא תושבע כלל, ואם תושבע היום, לא תאריך ימים".