ביטחון תזונתי - הכרח

Thank you for rating this article.

מהי חקלאות אוטרקית –

או במילים אחרות האם אנחנו, כמדינה מוקפת "אוהבים", יכולים להרשות לעצמנו להסתמך כמעט באופן בלעדי על יבוא מזון? משמעות המונח אוטרקיה הוא אספקה עצמית.

מודה, בעבר לא נתתי על כך את דעתי, אך בשנים האחרונות, בעיקר לנוכח המצב הכלכלי העגום שלנו ובשים לב למצב הביטחוני-מדיני, אני מרבה לשוחח על כך עם חקלאים וללמוד את הנושא.

ובתוך כך, גיבשתי מספר תובנות -
גם בהתייחס למאבקים של ארגוני זכויות בעלי החיים (המשלוחים החיים, הורדת מכסים על יבוא ביצים וכו' – שמזעזעים אותי) שבהם אני פעילה, גם בהתייחס למצב העגום של החקלאים והחקלאות במדינת ישראל, (בל נשכח את העובדה, שהם אלה שנמצאים בקו הראשון של גבולותינו), וכאמור – תוך התייחסות אלינו, כמדינה וכתושביה, שצריכים לראות את הנולד ולתכנן לטווח ארוך.

ולמרות שהסיבות של כולם שונות, מסתבר שרובנו מגיעים לאותה התוצאה - אסור לנו להסתמך על טוב ליבו של העולם, על מזג האוויר או על האקלים הפוליטי העולמי (בטח לא על טורקיה!)

מדינת ישראל חייבת לדאוג לעצמה בכל המובנים.

- לראייה – יש לנו כלי טייס ונשק מן המתקדמים בעולם ויש לנו אפילו כור גרעיני! כדי שלא נסתמך על אחרים ונהיה מוכנים לכל סינריו המאיים על ביטחוננו.

אני בהחלט רואה בביטחון התזונתי הכרח (זוכרים ש"הצבא צועד על קיבתו"), ולכן אני מצפה ממשלת ישראל לעשות מעשה ולדאוג לחקלאות, שמירתה ואף הרחבתה,
בדמות סובסידיות שתפחתנה את העלויות הייעודיות לחקלאות כגון מים, חשמל, המיסוי על עובדים זרים המועסקים בחקלאות וכו'.

בתמונה - "חומה ומגדל"