להציע לציבור ערביי ישראל דרך ומסגרת פוליטית אלטרנטיבי

Thank you for rating this article.

שבוע טוב. זה הזמן לפנות לרבים רבים בציבור הערבי במדינת ישראל המחפשים אחר דרך של השתלבות, חיים בכבוד ועתיד משותף עם החברה הישראלית כולה.

קרן בית ברללפנות ולהציע להם דרך ומסגרת פוליטית אלטרנטיבית, לדרך הרדיקלית והמתבדלת שהרשימה המשותפת לוקחת אליה את הציבור הערבי בישראל.

השתלבות וייצוג של הציבור הערבי במסגרות הפוליטיות הגדולות - הוא אחת התשובות מול אלו המנסים לחרחר ריב ומדון.

החלטת "המשותפת" להחרים את הלווית פרס היא סמל גדול לחוסר הנכונות להשתלבות וחיים משותפים במדינה.

בצדק ישאל עצמו הישראלי הממוצע: אם אפילו פרס שמזוהה יותר מכל עם מחנה השלום, איננו דמות לגיטימית למתן כבוד אחרון ביום מותו - אז אין למחרימים שום עניין בבניית עתיד משותף עם החברה הישראלית.

מי שאינם חפצים בהשתלבות ומציאת עתיד משותף עם כלל החברה הישראלית - ביתם במשותפת. על כך אין לי מחלוקת.

אך אני מאמין כי יש רבים מאד בציבור הערבי בישראל שאינם לוקחים חלק במשחק הפוליטי או מצביעים למשותפת - אך רוצים ומשוועים למצוא נתיבים משותפים לחיים טובים ושוויוניים במדינת ישראל וכחלק מהחברה כולה.

היום ברור יותר מתמיד - המשותפת איננה הכתובת לכך.

זה כמובן מחייב קודם כל את המסגרות הפוליטיות הגדולות לבטא אג'נדה אמתית המעניקה פתרונות ומביאה לידי ביטוי את האתגרים של הציבור הערבי בישראל.

אינני מתיימר לטעון כי השתלבות במסגרות פוליטיות גדולות וציוניות פשוטות לעיכול בקרב כל הציבור הערבי בישראל.

אך זהו סיפור תמציתה של המדינה ומערכת יחסיה עם אזרחיה הערבים:

מדינה שהיא ביתו הלאומי של העם היהודי וגם מדינה דמוקרטית המעניקה לאזרחיה - ובכללם המיעוטים החיים בקרבה - זכויות אזרחיות ודמוקרטיות מלאות.

החלטת המשותפת לפחות מסירה את המסיכות ומייצרת תמונה מאד ברורה הן למפלגות הפוליטיות השונות והן לציבור הערבי המבקשים להביא לשיפור בחיי האזרחים הערבים בישראל.

========

מעמוד הפייסבוק של ערן חרמוני