פרק א של תוכנית עבודה למזכל

Thank you for rating this article.

בוקר טוב. אני שמח להציג בפניכם את פרק א' של 'תכנית העבודה' שגיבשתי, ובכוונתי לקדם כמזכ"ל.

אני יודע שהמסע ארוך, קשה וחייב להיעשות ביסודיות וברצינות. בתכנון ובשקיפות. מתוך כך גיבשתי את 'תכנית העבודה' שאציג באופן סדור ומבוססת על העקרונות הבאים:

בניית והכשרת הכח לבחירות

בניית והכשרת הכח לבחירות; מוביליות במפלגה, קידום נבחרים מהשטח ויציגות רחבה ומגוונת של שדרות האוכלוסייה (שותפות ופתיחת שורות אמתית); עמוד שדרה אידיאולוגי חזק וברור; עובדים כמפלגה – ולא כיחידים; וודאות וסופיות ב"כללי המשחק"; בניית חברה אזרחית תומכת; החזרת הסמלים התנועתיים הביתה, ועוד;

להלן פרק א': בניית והכשרת הכח לבחירות –

פתח דבר – 
סניפים, מחוזות, תאי סטודנטים, משמרת צעירה, תא הוותיקים, אגף נשים, חוגים, התארגנויות, ועוד ועוד. 
אסור לנו לשכוח לרגע אחד כי המבנה הארגוני של המפלגה נועד בראש ובראשונה כדי להביא את המפלגה לניצחון בבחירות, ולכן כל ההיערכות הארגונית של גופי המפלגה השונים חייבת להיעשות בראי הבחירות וכהכנה אליהן, ובאופן כזה שבזמן בחירות ניתן יהיה להקים מטה בחירות בזריזות וביעילות על השלד הקיים, ל"הוציא את הימ"חים" ולצאת לדרך.

אם בזמן בחירות מביאים כמעט את כל בעלי תפקידים של המטה מבחוץ – נכשלנו.
אם בזמן הבחירות צריך להתחיל ללמד את הסניפים להשתמש בתוכנת מחשב חדשה – נכשלנו.
אם בזמן הבחירות צריך להקים הכל מחדש – נכשלנו.

במאה הימים הראשונים למזכ"לות אוביל שורה של החלטות מחייבות שיאפשרו לנו להעמיד מפלגה שכל חלקיה וגופיה 'חולמים בחירות, מוכנים לבחירות ומנצחים בחירות':

- אין אחריות בלי סמכויות וכלים: לכל סניף יוגדרו מראש המטרות והיעדים לפעילותו השוטפת – וגם יינתנו לו הכלים, ובכלל זה תקציב מוגדר מראש שינוהל על ידו באופן אוטונומי לחלוטין; חסל סדר התחנונים. אי אפשר להצליח – ללא מחויבות; אי אפשר לצפות – אם לא מגדירים; לא ניתן לדרוש – אם לא נותנים כלים.

- נערכים מראש - תגובש תכנית הפעלה בבחירות לכל אחד מהגופים; כל גוף יכיר מראש את התכנית ויהיה שותף לגיבושה.

- עבודה תוצרת בית - תהיה קורלציה ברורה בין המבנה הארגוני של המפלגה למבנה מטה הבחירות ובעלי התפקידים, אשר יבואו מתוך פעילי המפלגה המאמינים בה ועובדים עבורה לילות כימים בשגרה, ולא "שכירי חרב" לרגע. לא צריך להתבייש: באיוש תפקידים פוליטיים במפלגה – תהיה העדפה ברורה לנאמניה ופעיליה ומי שעושים למענה לילות כימים בשגרה. זה כל כך טבעי וכל כך ברור מאיליו!

- נאמני קלפיות - כל סניף/מחוז ימנה מראש מספר נאמני קלפי אשר יודרכו כבר עכשיו כיצד לפעול עם תוכנת המחשב הרלוונטית של "ספר הבוחרים" באזורם, ויהיו אחראים לזיהוי, איתור תומכים והמרצתם בזמן בחירות.

- עצמאות המשמרת - יו"ר המשמרת הצעירה ת/יהיה בשכר, כפי שהיה נהוג בעבר. אין מדובר בעניין פרסונאלי – אלא בסוגיה עקרונית: הגוף הצעיר בעבודה הוא חוד החנית בשטח אבל הוא גם המצפן האידיאולוגי, וצריך לאפשר למי שמוביל אותו להשקיע את כל מרצו ועפ"י צו מצפונו. ללא השקעה בעתיד – לא תהא לנו תקווה.

- יוקם מערך מתנדבים אקטיביסטים מתקדם לפעילות ברשתות החברתיות: הדרכות שוטפות; משתמשי ויקיפדיה; למידה של ניסוח מסרים קולע בפייסבוק ובטוויטר; איתור זירות הפעולה החמות; "רשת קשר" יעילה והפעלתה.

- הגופים הסטטוטוריים (תא ותיקים, ארגון העולים, תא החברות, נוער העבודה, המשמרת הצעירה וכו') יתוקצבו באופן אוטונומי ובהתאם לתכנית עבודה ויעדים שייקבעו ויוגדרו מראש - ובמשותף.

- מתנדבים עם ניסיון – בעידן המודרני מספר האזרחים הוותיקים הולך וגדל; מדובר בציבור עשיר בניסיון ובידע, שיש לו באופן יחסי יותר זמן פנוי, והוא משווע לתרום מעצמו. תוכן תכנית אופרטיבית לחיבור מתנדבים ותיקים לפעילות בתחומים שיש להם בהם ניסיון וידע, ובהתאם לכישורי החיים שצברו.

- עבודת מטה לעבודה עם קהלי יעד - תיעשה עבודת מטה וחשיבה להגדרות קהלי היעד השונים וגיבוש תכנית אופרטיבית לדרכי ההגעה אליהם.

כאשר המערכת הארגונית במפלגה תכין את עצמה ואת פעיליה לבחירות, ותפנים כי בחירות לא עושים בחודש וגם לא בשנה - אלא לבחירות נערכים 
** כל הזמן ** ללא הפסקה, ובונים מסלול המגיע לנקודת השיא "בזמן האמת" ועל בסיס ההיערכות המוקדמת - או אז נוכל להגיע לבחירות מוכנים, ולא יחזרו המראות של מטות לא מאורגנים, מערכות לא מוכנות והרבה רעשי רקע מיותרים.

ערן חרמוני

ועל כך נאמר: "סוף מעשה, במחשבה תחילה"

ככה בונים מפלגה!

======

מעמוד הפייסבוק של ערן חרמוני

"עלינו ליצור צירוף של נכונות לקרב את המיעוט הערבי ליעודים הדמוקרטיים הפשוטים של המדינה, בלי להטיל על שכמם את מעמסת הציונות"
יגאל אלון, 1959

הרשמה לעדכונים

מאז 2004

כבר מעל 19 שנה, הבמה-הרעיונית היא כיכר העיר היחידה עבור חברי מפלגת העבודה.
יצחק רבין - 2013 אוניברסיטת תל-אביב

התחברות

לפרסום מאמרים

אחד במאי