מריבה טובה רק מעידה על דמוקרטיה בריאה

Thank you for rating this article.

במדינה שבה יש הרבה מפלגות יש גם המון דעות, ולפיכך לא תמיד קל להגיע להסכמות אז שומעים מריבות, צעקות והאשמות. כמובן שזה מביך ולא נעים בעבור הצופים, אבל זו דרכם של פוליטיקאים לעשות גלים. כנראה שזה נעשה כדי שחלילה הם לא יראו חלושים, רכרוכיים, נבוכים או מפוחדים. לפעמים גם בתוך מפלגה מאוחדת ומגובשת יש סכסוכים פנימיים רועשים, ואז היריבים שלה מאוד נהנים, והתומכים חשים נבוכים.

מסתבר לפי סקר שחברי מפלגת העבודה סבורים שעדיף לא לפרק את השותפות עם התנועה, שכן היא תורמת ועוזרת, אבל נראה שגבאי ושלי חושבים קצת אחרת.


מפליא לראות שלפי הסקר חברי המפלגה לכאורה מבינים שציפי עדיפה כראשת אופוזיציה על שלי, שאולי נורא רוצה מעמד וכיבודים שיאים למעמדה אבל היא בעצם מעולם לא הייתה שרת חוץ או משפטים, וגם לא עסקה בדיוני שלום מדיניים אינטנסיביים משך חודשים ושנים.

ציטוט:

סקר וואלה! NEWS: המחנה הציוני בראשות לבני עוקפת את יאיר לפיד.

על פי הסקר, 41% ממצביעי המפלגה מאמינים כי לבני ראויה יותר מלפיד ומיחימוביץ' לעמוד בראשות האופוזיציה. הצבתה של יו"ר התנועה בראשות המפלגה אף גורמת למרצ ולמפלגתה העתידית של אורלי לוי אבקסיס לאבד מנדט

עד כאן ציטוט.

לפי הסקרים נראה שאולי עדיף ששלי תמשיך לשבת בראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה ולפעמים תבצע את תפקידה, במיוחד אם בא לה. 

דומני שמשפטן לכאורה טען לאחרונה בתוכנית רדיו של פעיל מפלגה שהוא כביכול לא קיבל תשובה מהוועדה במהלך התקופה הקצובה, ואפילו תלונתי המגובה ביותר מראיה בודדה נזרקה על ידי הממונה על טהרת המדינה לפח האשפה, כך שלא נשארה לי ברירה אלא לגשת לאחרונה למשטרה.

מי יודע? אם שלי תישאר בתפקידה בראשות וועדה חשובה אולי יהיה לה זמן לסיים את העבודה במקום סתם לדחות אותה.

אני מקווה שמפלגת העבודה תכבד הסכמים עם שותפה בכירה, אחרת גבאי אולי יישאר גנרל שאפתני, שרמנטי וכריזמתי אבל ללא צבא. לצערי, דומני שרק ביבי ישמח לכזו תוצאה.

כולי תיקווה שאבי יעשה מה שהכי טוב למפלגה, אחרת חלילה יחשבו בטעות שהוא מזיק לה בכוונה, ולכאורה זה קצת נראה כמו בגידה בשליחותו החשובה.

במידה וציפי תחוש שהופרה הבטחה, לא כובדה הסכמה שהייתה והיא תפרק את ההסכם עם העבודה, יתכן שלא שלי אלא דווקא כבוד שר הביטחון לשעבר, זה שבזכותו כיפת ברזל מגינה על המדינה ונסראללה עד היום מציץ לשמיים בדאגה רבה, הוא האדם הראוי למשרת יו"ר האופוזיציה.

סך הכל, עמיר כמעט נבחר לראשות מפלגת העבודה, ולכן אם גבאי אינו חבר כנסת מהשורה שהגיש מועמדות וקיבל תמיכה, לפרץ מגיע להיות ראש הקואליציה, שכן הוא קיבל תמיכה כמעט מחצי מפלגה בעוד ציפי רק הצטרפה. כזכור לזוכרים, שלי רצה לראשות המפלגה שלה ללא הצלחה, ואחר כך שעטה להסתדרות ביחד עם מפלגה שבראשה אסיר משוחרר ועבריין שהורשע, וגם שם היא נכשלה.

ללא ספק, פרץ יותר וותיק ומנוסה מיושבת ראש הוועדה לביקורת ענייני המדינה שלכאורה רוצה קידום בעבודה, זו שלעתים מבצעת את תפקידה נאמנה, ולפעמים, כך לפחות לפי השמועה ששודרה לאחרונה ברדיו חברתי של חבר מפלגה, לכאורה גם קצת מזלזלת או מזניחה את חובתה לוודא שצדק נעשה במדינה.

ללא שום קשר לתוצאה, למריבה או להמלצה למנות את פרץ ליו"ר הקואליציה, דבר אחר ברור ואינו ניתן להכחשה: בדמוקרטיה לא משעמם לרגע. כל אחד רוצה לשכנע את האחרים שדרכו ורעיונותיו הם הכי טובים, והחברים מתווכחים, רבים ומתעצבנים. בסוף בדרך כלל המצביעים נרגעים, מצביעים ומכבדים את מה שרוב הבוחרים רוצים.

בשל היותי ציוני דמוקרטי אני מקווה שהציונים יישארו דמוקרטים וגם יקיימו בחירות לבחירת נציגים, שכן לאחרונה משום מה מגיעים כל מיני לחצים תמוהים ופסולים, שלכאורה סותרים חוקים ונהלים או מנסים לשנות את הכללים.

כמובן שאינני מצפה שהצעה שלעיל לגבי ראש האופוזיציה תתקבל, אבל לפחות אני משתדל. חוץ מזה, כבר די ברור לי שאנשים לא ממש מתרשמים ממה שאומר זוטר שאינו ידוע או מוכר.