שירות לאומי הוא פתרון די הגיוני

Thank you for rating this article.

מאתמול בלילה יש בממשלה שראשה עובר חקירה אחר חקירה הצעת חוק שלכאורה אינה חוקית, שכן החוק מחייב תגובה או הצעה לפתרון הבעיה, והממשלה מתקשה להחליט אם להיכנע לסחטנים כהרגלה או לציית לחוקים, שהם הריבון האמיתי במדינה. מה אפשר לומר? אכן צרה צרורה.

כדי לעשות את הדרמה יותר מסעירה, החרדים לפתע נזכרו היום שיש להם רק בעצם רק עוד איזה דרישה קטנה, שבעיקרה הוצאת העונש על הפרה ופטור מהחובה לקיים את ההסכמה. מה אפשר לומר? סחיטה כשרה כהלכתה.

אני מניח שביבי יציע לחמדנים שסוחטים בשמה של ההשתמטות הכשרה איזה פשרה בהולה. החוק יעבור, וכבוד הנחקר באזהרה ינסה לספר לציבור שהוא ניצח בגבורה. החרדים ירטנו קצת, אבל אז הממשלה תעביר להם באיזה וועדה מאוחר בלילה את מלוא סכום כופר הנפש שיוחזר, בעזרת השם, למדינה אחרי שיתגלה בעוד תקופה שלמרבה הפליאה החרדים לא נוהרים באוטובוסים עמוסים כדי לשרתה נאמנה.

בעבר כבר הצעתי הצעת פשרה: אסור לתת לאזרחים ישראליים שאינם ציוניים רובים. שישרתו נא במוסדות בריאותיים, בגני ילדים, בשדות, במטעים ובכרמים הכשרים. שירות לאומי למי שאינו ציוני הוא פתרון די הגיוני.

מצד שני, כמובן שאני חושב גם על בטיחותה ושלומה של מולדתי. סך הכל, מדוע שנאמן חיילים וניתן להם רובים ובבוא יום פקודה הם אולי יעדיפו להישמע לאיזה צו אלוקי ולא למפקד הצבאי, או לשר האחראי שפעם היה אפסנאי?

שירות לאומי יביא תועלת רבה במישור החברתי והאזרחי, והמשרתים יחושו שאינם מופלים או נחותים מהאמיצים שדווקא כן עולים על מדים בסיום הלימודים.
אתמול ראיתי שבדיון סוער וער חברת הכנסת שפיר הציעה את הרעיון הזה, שעליו כבר מזמן דיברתי, ואני מקווה שעוד אנשים יבינו בסופו של דבר שזה הפתרון הכי שוויוני והגיוני.
.