הכרעה שגויה תפגע במפלגה

Thank you for rating this article.
צר לי לחשוב שבמחנה הציוני עדיין אין סיכומים מוסכמים וסוף טוב. אני מניח שהחברים ממשיכים לדון במרץ, לנסות לשכנע, לשקול ולחשוב, ומקווה שהוויכוחים הדמוקרטים הרעשניים יסתיימו בשלום ובקרוב.
כידוע ליודעים, כרגע עוד לא מונתה ראשת אופוזיציה, אפילו שציפי אך לאחרונה נשאה נאום אופוזיצויוני מאוד מרשים, ואני משוכנע ששתי המועמדות מנסות כמיטב יכולתן ללחוץ על ההנהלה לזכות במשרה, אחת על סמך הסכמה והבטחה, ואחת כגמול על תמיכה ועזרה, שכן בבחירות האחרונות בהן רצה פעמיים כשלה.
כמובן, הבעיה היחידה עם האפשרויות שעומדות בפני ראש המפלגה היא שהפרת הבנה עם ראשת התנועה עשויה לגרום לאחת המועמדות לקחת את מפלגתה ולעזוב לאנחות שותפה שהנהגתה לא עמדה במילה, וזה לכאורה יגרום נזק מיותר נוסף למפלגה שכבר אבדה חצי מגודלה מאז באה לה בסערה הנהלה חדשה, נוצצת, מבטיחה ועשירה.
בחירת הנהגת האופוזיציה זו אכן שאלה חשובה שדורשת מחשבה שקולה וזהירה על טובת המפלגה והמדינה. סך הכל, בלי ראש לאופוזיציה הקואליציה הפרועה חופשיה לעשות כרצונה, ולכן יש לסיים את הדיון בזריזות דחופה ובמהירה. כולי תקווה שבקרוב מאוד נתבשר שנבחרה מועמדת למשרה, ושהשנייה מקבלת זאת בשלווה והבנה.
דבר שני שעדיין זקוק להחלטה וביצוע זו שאלת ניסיון ביטול הבחירה לוועידת המפלגה, אירוע תמוה שאינו דבר ששגרה, שלמרבה המבוכה גם גרם לבית המשפט להוציא כנגדו צו מניעה והשהייה.
אם הייתי תומך בהצעת היו"ר לקבל באופן אוטומטי את כל הנרשמים, ואני מניח שחלקם תומכים נאמנים, הרי שגם אני הייתי נהפך לאחד הצירים, אפילו בלי לבקש את אימון הבוחרים. בעיני כאלה ניצחונות הם קצת ריקים, שכן אין תחרות והאצנים אפילו לא רצים.
בעונותי, אמרתי בציבורי לחברי מפלגתי שאני מעדיף שתהיה דמוקרטיה והליך בחירה אפילו אם זה אומר שהבעת דעתי הדלה או העדר הסכמים ודילים שלא עשיתי עם חברים בקבוצה תגרום לי לא להיבחר למשרה הרמה, זו שמאפשרת הצבעה איזה פעם פעמיים בשנה.
מכיוון שכך אי אפשר להמשיך לנצח נצחים בלי להפר איזה תקנה, דרישה או פסיקה, אני מניח שעד מהירה נשמע על ההחלטות המפלגה. אני מקווה שאלה לא יפרקו את המחנה וכל מפלגה תפנה לדרכה, או שהן תפגענה בהליכי בחירה שמקובלים בדמוקרטיה, שכן לעניות דעתי הדלה כאלו דברים מאוד יזיקו ליכולתה של האופוזיציה הציונית להוות חלופה ראויה לממשלה הרעה.