בחירות מוקדמות הן רק עניין של זמן

Thank you for rating this article.

חתימת הסכם מחודש עם התנועה ומינויה של ציפי לבני לראש האופוזיציה שמה מאחורינו את סימן השאלה הגדול בעניין המחנה הציוני. עם זאת ציפי לבני לא תהיה ראש האופוזיציה תקופה ארוכה והקדמת הבחירות היא רק עניין של זמן ועלינו להיערך לכך בדחיפות.

הקואליציה נמצאת במשבר חריף סביב חוק הגיוס שלא יפתר וסופו יהיה בפיזור הכנסת ה20. ש"ס ודגל התורה אמנם יכולות לחיות בשלום עם החוק אבל ליצמן הוא זה שבפועל נותן את הטון בנושא. לליצמן יש דרישות בלתי מתקבלות על הדעת לשינויים בחוק הגיוס, כך שאי אפשר יהיה להגיע לפשרה. חשוב לזכור שליצמן מקבל הוראות מהאדמו"ר מגור שידוע כאחד שמוכן להקריב הכל למען העיקרון. לכן זה המשבר שבסופו של דבר יקדים את הבחירות.

חשוב לזכור שהחוק הזה כמעט פיזר את הכנסת בתום כנס החורף האחרון כיוון שליברמן התנגד לחוק הגיוס שקידם ליצמן ואיים לפרוש מהממשלה. בגלל שהיה עוד מספיק זמן לחוקק את חוק הגיוס(עד ספטמבר) המשבר בסופו של דבר נפתר.

עכשיו הכדור נמצא בידי בית המשפט העליון, שיקבע הלכה למעשה למתי הבחירות יוקדמו: אם לא תינתן דחייה הכנסת תתפזר בפגרה או ביום הראשון של כנס החורף הקרוב והבחירות יתקיימו בסוף 2018 או תחילת 2019, אם תינתן דחייה הכנסת תשלים את מושב החורף ותתפזר בסופו והבחירות יתקיימו באמצע 2019.

הבחירות הכלליות קרובות מתמיד, לאחר שחתמנו הסכם עם התנועה,עכשיו צריך להיערך לבחירות במועד המוקדם האפשרי סוף 2018.