די למפלגות הפייק

Thank you for rating this article.

כל כך הרבה מפלגות חדשות, מפלגות אווירה שאין בהן כל בשורה. הן ישכחו באותה הקלות שבה הן קמו.

eran hermoniהיום אורלי לוי-אבקסיס רשמה את מפלגתה החדשה, ״גשר״; אמש הכריז גם משה (בוגי) יעלון על מפלגתו החדשה; עדינה בר-שלום ומיכאל ביטון ביטון הקימו את מפלגת ״אחי ישראל״; שמעתי גם שפעילי מפלגה שנקראת "ישר" הסתובבו אתמול בשדרות רוטשילד וניסו לגייס תמיכה מעוברי אורח; וקראתי שג'ודי ניר מוזס שוקלת להיכנס לפוליטיקה. וכן ניחשתם נכון, גם היא שוקלת להקים מסגרת מפלגתית חדשה. כמובן לא נשכח את בני גנץ שעוד לא עשה חצי צעד בפוליטיקה אבל מספרים על רצונו - ניחשתם נכון - להקים מפלגה חדשה. ואם כבר עסקינן במפלגות אווירה, לא נוכל להתעלם מיאיר לפיד שהקים מפלגה בדמותו ובצלמו, חסרת עמוד שדרה אדיאולוגי שעסוקה בעיקר בלזגזג את עצמה לדעת.

זה כמובן חלק מהמשחק הדמוקרטי, אבל ראוי לדבר על התופעה הזו להגיד את האמת: אלה מפלגות מיותרות וריקות מתוכן אמתי שרק מפזרות את קולות האזרחים ומעבירות בדרך כלל את קולות מצביעי המרכז- שמאל לחיקה החם של ממשלת הימין הבאה. בכך הן מונעות כל סיכוי ליצירת שינוי אמתי. מפלגות האווירה - סופן ליפול, ולו מהטעם הפשוט שמדובר ב-fake מפלגות.

במקום להצטרף למסגרות הקיימות, שלא חסר כאלה - כל אחד מהמועמדים, גם אם ראוי לכשעצמו, מנסה להמציא את הגלגל מחדש. יש לי חדשות בשבילכם: מחלת האגו שמאפיינת את שחקני המגרש הפוליטי תביא אתכם ואת כל עם ישראל למפלה.

מפלגה אינה רק קונסטרוקציה לעת מצוא. מפלגה היא דרך, דרך מתמשכת עם אידיאולוגיה, ערכים, עומק רעיוני, מסורת וגאוות יחידה, עם סניפים ועם פעילים הנמצאים בכל חלקי הארץ.
רק ככה מנצחים בחירות.

שמחתי להגיע היום לירושלים להיפרד מהכנסת ה20 ובראש ובראשונה מהממשלה הכושלת.

====

מעמוד הפייסבוק של ערן חרמוני