אמשיך לעשות את העבודה שלי גם בוועדת הכספים

Thank you for rating this article.

מה כל כך מפחדים ב”מקור ראשון”?

סתיו שפירזו לא הפעם הראשונה שהעיתון של הימין מפרסם פייק ניוז כדי להכפיש אותי, ואפילו לא מסכים להכניס תגובה שלי כפי שנהוג בעיתונות נורמלית.

ככה מתנהגים בימין הקיצוני כשהם חוששים מאיתנו. זורקים רפש ומקווים שזה יסתיר מהציבור את מה שהם עושים. יש לי חדשות בשבילם: אני לא מתכוונת לוותר.

אנחנו נעשה ביחד שכל המדינה תדע את האמת. צריכה את עזרתכם בזה.

אז ככה: בגיליון הסופ”ש של מקור ראשון פורסמה כתבה שטוענת שלמרות כל המידע שאני מביאה לכם מוועדת הכספים, ב-2018 הגעתי רק לחלק מדיוני הוועדה. מה הכתבה שכחה לציין בכותרת הסנסציונית? שאינני חברה בוועדת הכספים בכלל, אלא יו”ר ועדת השקיפות.

משהו שאיש לא שם לב אליו הוא שלא הייתי חברה בוועדת הכספים גם לפני כן. הגעתי בשנים האחרונות לכל דיון תקציבי מרגע שחשפתי את המנגנון המושחת שהעביר מיליארדים מכספנו לקומבינות פוליטיות. בסה"כ (בדקתי!): 446 דיונים מאז שנכנסתי לכנסת. אלפי שעות עבודה בוועדה.
גם מאז שנבחרתי לעמוד בראש ועדת השקיפות אני מקפידה להגיע לרוב הדיונים התקציביים בועדת הכספים כדי לפקח על הכסף שלנו.

בכל פעם שחשפתי פרשת שחיתות והעברתי את המידע למשטרה, במפלגות הקואליציה ניסו לאיים עלי ולהפחיד אותי. יש לא מעט ח"כים שנבהלו גם. תארו לעצמכם, פתאום יושבת בוועדה ח"כית אחת שחושפת את כל ההסכמים הסודיים שלהם ומכניסה את הציבור לוועדה שהם העדיפו להסתיר. זו הסיבה שאף אחד מהם לא הסכים להתראיין לכתבה בשמו, אלא רק ללכלך בעילום שם: הם מפחדים מכם.

הכתבת שכחה לפרסם עוד נקודה קטנה: שהעורך הראשי של העיתון משמש כיועץ פוליטי למפלגות הימין הקיצוני. ושאת השחיתויות שלה - במאות מיליוני שקלים למקורבים - אני זו שחשפתי.

היכן? נחשו! כן, בוועדת הכספים.

לנו אין את התפוצה של עיתון ואת הכסף שלהם, אבל יש לנו אחד את השני. אז ככה:

1. למרות שאיני חברה בוועדת הכספים ואני בכלל יושבת ראש של ועדה אחרת, בית המשפט העליון התייחס לעבודה שלי בוועדת הכספים ואמר שאני "חושפת פינות אפילות בכנסת”. היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, אמר שבזכות העבודה שלנו "נעשה סדר בכל נושא ההעברות התקציביות".

2. למרות שאיני חברה בוועדת הכספים הצלחתי לחשוף שם את השחיתות בחטיבה להתיישבות, שהגיעה גם לחקירת משטרה. מי שהשתמשו בחטיבה כדי להעביר כספים מעוטף עזה להתנחלויות, ולהעניק עשרות מיליוני שקלים לעמותות תורניות של נפתלי בנט ואורי אריאל, הם אנשי “הבית היהודי”.

3. למרות שאני לא חברה בוועדת הכספים, התחקירים שערכתי שם הביאו את מבקר המדינה לפרסם שורה של דוחות שמבוססים על העבודה שלי, וחשפו רזרבות סמויות בתקציב של כ-20 מיליארד שקלים. הכסף הזה היה צריך להיות מושקע בשירותים חברתיים, ובמקום זה מופנה לקומבינות.

4. למרות שאינני חברה בוועדת הכספים, חשפתי שם שנפתלי בנט כמנכ"ל מועצת יש”ע ב-2011, היה שותף לדיל סודי שהעביר 49 מיליון שקלים בשנה לקמפיינים הפוליטיים של מועצת יש"ע באופן לא חוקי. אני עצרתי את הדיל הזה אחרי 5 שנים של גזל.

5. בבחירות הקודמות הצלחתי לעצור עוד שחיתות, הפעם של ניסן סלומינסקי, שניסה להעביר שוחד פוליטי של מעל 10 מיליון שקלים בזמן הבחירות. שוב, הבית היהודי.

6. ב-2015 גיליתי של-400 ממשפחות המפונות מגוש קטיף עדיין אין בית, אז הלכתי לבדוק למה. הסתבר שהממשלה דווקא העבירה כסף לטיפול בהם, אבל מי שהיו אחראיים על התקציב העלימו 5 מיליארד שקלים שנועדו למפונים, והפקירו אותם ללא בית. מי היו אחראים? שרי הבית היהודי. זה נמצא היום בבדיקת מבקר המדינה.

7. למרות שאינני חברה בוועדת הכספים חשפתי רק בשבוע שעבר, ימים ספורים לפני פיזור הכנסת, קיצוץ של 30 מיליון שקלים מהחקלאים לטובת הסכמים קואליציוניים של הבית היהודי, ועוד קיצוץ של 21 מיליוני שקלים מהטיפול באוטיסטים.

יש עוד אינספור דוגמאות אבל כבר נהיה פה ארוך. על כל הדברים האלה לא תקראו ב”מקור ראשון” על אף שאני בטוחה שהקוראים דווקא יתעניינו במידע הזה.

במקום זאת, עיתון שהיה מכובד פעם החליט לשמש ככלי תעמולה בניסיון לחסל יריבים פוליטיים. בפעם המאה - מבטיחה לכם שזה לא יצליח להם.

אני אמשיך לעשות את העבודה שלי ולדאוג שכספי המיסים שלנו ישמשו את אזרחי ישראל ולא את הקומבינטורים שחיים על חשבוננו. מבטיחה. שתפו!

===

מעמוד הפייסבוק של סתיו שפיר