פוסט תמיכה באיתן כבל בפריימריז

Thank you for rating this article.

צאו איתי רגע לדרך - וכדי שיהיה ברור, ברחל בתכם הקטנה ובשער בת רבים, זהו פוסט תמיכה באיתן כבל בפריימריז.

זה לא רק בגלל שהוא חבר כנסת בעל הישגים יוצאי דופן, זה לא רק בגלל שהוא איש טוב ומצחיק וזה גם לא רק בגלל שלקח אותי תחת חסותו ולימד אותי פרלמנטריזם מהו (אגב יכולת לחלוק איתי יותר הישגי חקיקה, תודה 😊).
אלה כל הסיבות לעיל וגם אומץ הלב הציבורי.

שיהיה לכם ברור, זאת לא הייתה החלטה קלה עבור אף אחד מאיתנו לדבר בועידה ולהשמיע קולנו ברמה ביחס למצבה של המפלגה. זאת לא החלטה קלה בפוליטיקה לומר את מה שאת או אתה חושבים ולא את מה שכדאי.
אבל איתן עשה זאת. ידענו שיהיה מחיר אישי אבל מי דמיין שכניסה שבכלל לא תוכננה על ידי כבל למפלגה עם מצלמה תהיה עילה להוצאתו ממנה?
אני יודעת שקראתם בעיתון על מה שהיה במשרדי המפלגה ביום חמישי. אלה לא משרדים שיש לנו רגש כלפיהם - לא הירקון 110 ואפילו לא משרדי המפלגה בשכונת התקווה. אבל בשורה התחתונה, אני מכירה את כבל ואת העלבון ראו בפניו החתומים.

עבורי המפלגה היא הבית שאינו אותו הבית, אבל הוא החליט למרות זאת לדחוף בכל כוחו את המפלגה בחזרה לחוף מבטחים.
אבל הוא אינו ראוי לתמיכתי רק בגלל הישגיו הפרלמנטריים, או רק בגלל עמידתו הציבורית אלא גם בגלל שהוא היחיד נכון להיום שצמח בבית, קצת כמוני, מתא הסטודנטים באוניברסיטה ועד הלום.

במפלגה שלנו כבר אין אנשים כאלה כמעט בכלל. אני מתבוננת בפני הצעירים הפעילים במפלגה, ומעטים מבין המתמודדים הם כאלה; כלומר כאלה שצמחו בציפורניים, דרך תפקידים הולכים וגדלים, עד למעמד שבו הם מקבלים את הפיקדון היקר הזה שנקרא חבר כנסת בישראל.

ועבור איתן זה אכן פיקדון.
הוא המשיך להגיע לכנסת בוקר בוקר באותה רמת להט ואכפתיות כמו ביום שבו החל את הדרך.
הוא עשה טעויות שיהיה ברור. התווכחתי ורבתי איתו על לא מעט דברים. אבל אף פעם איני שופטת אדם על פי ארוע אחד אלא על פי המכלול. והמכלול אצל כבל הוא של משרת ציבור א מ י ת י.

והוא גם חבר שלי. חבר ממש. זה לא הכי חשוב, אבל זה גם חשוב.

את התמיכה בו הוא צריך לקבל מכם בגלל כל המרכיבים האלה, בגלל שאיתן כבל יש רק אחד, והאמינו לי שאם רוב חברי הכנסת היו ״כבלים״ היה טוב יותר לישראל.
אז תצביעו. שם אחד מעולה כבר יש לכם.

===

מעמוד הפייסבוק של איילת נחמיאס-ורבין