מעמד ישראל ומעמד המורה

Thank you for rating this article.

החודש האחרון התאפיין בפעילות אינטנסיבית בתחום ההסברה ויחסי החוץ של מדינת ישראל, לאור אירועי המשט לעזה.

עוד לפני הגעת המשט לחופי ישראל התרעתי בפורומים שונים כי ההערכות צריכה להיות אחרת. כך למשל, יום לפני התקרית האלימה אמרתי שמארגני המשט מחפשים תמונה של עימות עם חיילי צה"ל, וחבל שנשחק לידיהם. עלינו לצאת מהקונספציה לפיה כל אירוע כזה מצריך התמודדות בכלים צבאיים. האיומים התודעתיים על ישראל והניסיונות לבודד אותה אינם פחותים מהאיומים הצבאיים ויש להתייחס אליהם ברצינות הראויה, ולהיערך אליהם בכלים הסברתיים-תודעתייים.

מיד לאחר המשט, התגייסתי למאמץ ההסברה והתראיינתי בלמעלה מ-30 כלי תקשורת זרים. אמרתי בצורה חד משמעית שחיילי צה"ל עשו את המוטל עליהם ונקטו בהגנה עצמית מפני האלימות הברוטלית של מארגני המשט, ובמקביל דיברתי על החשיבות של היערכות נכונה של ישראל למתן מענה חכם ומדויק לפעולות שכל מטרתן להפיל את ישראל בפח ולהגביר את בידודה. אתם מוזמנים לצפות בראיון שהענקתי לרשת הבי.בי.סי. כמו כן, התראיינתי בכלי התקשורת הישראליים על אתגרי ההסברה של מדינת ישראל לאור האירועים.‪

לפני שבועיים נסעתי יחד עם ח"כ נחמן שי מטעם הכנסת לפרלמנט האירופאי, לסדרת פגישות עם יו"ר הפרלמנט וחברי פרלמנט בכירים. מטבע הדברים, חלק נכבד מהשיחות עסק במשט. כמו כן, הבעתי בפני יו"ר הפרלמנט דרישה להפעיל לחץ על הצלב האדום, על מנת שזה יפסיק את שתיקתו הרועמת בנושא גלעד שליט. טוב שפייר דורב, סגן ראש משלחת הצלב האדום לישראל, מצא לנכון לצאת לתקשורת בימים האחרונים ולהביע ביקורת פומבית על החמאס בנושא זה.

בשבוע שעבר עלתה לוועדת שרים לענייני חקיקה (השלב הראשון בתהליך החקיקה) הצעת החוק של יו"ר הוועדה למעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי, ושלי, למתן תוספת מימון מפלגות לסיעות שיהיה להן ייצוג נשים גבוה מ- 35% בכנסת ביום כינונה. החוק זכה לתמיכה של ועדת השרים תודות למאמציהם של שרי מפלגת העבודה שלום שמחון ובוז'י הרצוג ושר החינוך גדעון סער.‪

ובתחום החינוך, המהלך לביטול חוק זכויות התלמיד שוב בכותרות. השתתפתי בכנס "עיר ללא אלימות" באילת, ודיברתי שם על הנזק האדיר שהחוק גרם, וכיצד הוא פגע ברוב המכריע של התלמידים, בפאנל בנוכחות שר החינוך. מקצת מהתשובות לשאלות נפוצות על היוזמה לביטול החוק תוכלו למצוא בראיון שנתתי לתוכנית "סטטוס".

עסקתי גם בשאלות המונחות על סדר יומה של מערכת החינוך ומעסיקות את העוסקים במלאכה יום-יום. ניצלתי את דליפת טופס בחינת הבגרות במתמטיקה כדי להעלות במליאת הכנסת שאלה גדולה יותר, על הבעיות שיש במתכונת הקיימת של בחינות הבגרות. צפו בנאום שלי במליאה, בעקבות הצעה לסדר היום שהנחתי על שולחן הכנסת בנושא השינויים הנחוצים בבחינות הבגרות. כמו כן, בעקבות הצעת חוק לקיצור החופש הגדול, דיברתי על הצורך לשנות את מבנה שנת הלימודים, אולם תוך הדגשה שאין לעשות שינוי כה דרמטי בתנאי הלימודים והעבודה של מורים באמצעות חקיקה.

בימים אלה אני מקימה בכנסת שדולה למען מעמד המורה בישראל. השדולה תהווה בסיס חשוב לשימת דגש מיוחד על מעמד המורה כמפתח להצלת מערכת החינוך הציבורית. השבוע אני עורכת כנס ראשון במסגרת זו, העוסק בסיפורי הצלחה של בתי ספר שפעלו ברוח המדיניות החדשה של משרד החינוך כדי להשיג אווירת לימודים תקינה. מורים, מנהלים ואנשי חינוך המעוניינים להתעדכן על פעילות השדולה בהמשך מוזמנים לכתוב לעוזרת שלי נטלי בכתובת דוא"לThis e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

לסיום, כמו תמיד, כמה משרות פנויות במגזר הציבורי: ראש אגף בכיר בכנסת לתקשורת, דוברות, הסברה, וביקורים; מדריך סיורים בכנסת בשפות צרפתית, ערבית, אמהרית, רוסית וספרדית (עבודה לסטודנטים).

שלכם,

עינת.