חוזרים הביתה לעבודה - טל רוסו

Thank you for rating this article.

אני שמח וגאה להיות איתכם היום ולהצטרף לנבחרת המצוינת של מפלגת העבודה.

טל רוסו

זהו רגע מאוד משמעותי עבורי. כמעט כל שנותיי כאדם בוגר עשיתי במערכת הצבאית. 35 שנה שירתי את ישראל. הובלתי, פיקדתי על אלפי חיילים כדי לבטח ולבצר את ביטחונה של מדינת ישראל. פגשתי את אתגרי הביטחון של של ישראל בכל זירה אפשרית - בעומק לבנון, בסמטאות עזה, בגזרת יהודה ושומרון, בשלל מבצעים מיוחדים בסביבתנו, בחדרי מלחמה, בפורומים ביטחוניים רגישים. את השירות הצבאי שלי למעשה אף פעם לא הפסקתי. גם אחרי שהשתחררתי ב-2014, חזרתי לצה"ל כאיש מילואים לבקשתו של הרמטכ"ל הקודם, מפקדי וידידי גדי איזנקוט.

בימים אלה אני עולה על מדים חדשים בשירות מדינת ישראל. אני משוכנע שאהבת המדינה ותחושת האחריות הלאומית ינחו אותי בשלום ובהצלחה להשגת המטרות גם בדרכי החדשה.

חברים, אני מביט באתגרים הביטחוניים שמקיפים אותנו ואני יודע שאפשר לעשות את זה אחרת. אפשר לספק לציבור במדינת ישראל ביטחון אמיתי, ביטחון המבוסס על פתרונות ארוכי טווח, על תכנון ועל חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה, על שיתופי פעולה ותכנון אסטרטגי. בכוחו של צה"ל לספק את המעטפת הביטחונית למהלכים מדיניים אלה.

בראש ובראשונה - ההיפרדות מהפלסטינים.

אני איש של עשייה, פחות של דיבורים.

השלום צריך לשרת את הבטחון, ולהפך. אנחנו נדע לעשות את שניהם. עשייה שמכוונת לאזרחים ולאזרחיות בישראל וזו בדיוק הסיבה שאני נמצא כאן.

פגשתי רבבות של חיילים וחיילות - מעולם לא עניין אותי אם הם ימין או שמאל, אשכנזים או מזרחיים, דתיים או חילוניים, כולם היו חיילים למען ביטחון מדינת ישראל. כמו בצהל כך באזרחות, כולם שווים, כולם אחים. חוסר האחדות והפלגנות מחלישים אותנו יותר מאשר אויבנו. אני מצטרף היום למערכת הפוליטית גם כדי לשמור ולחזק את הערך החשוב הזה - האחדות. את ההחלטה קיבלתי בימים האחרונים לאחר שיחות עם משפחה, חברים ואבי גבאי. למרות הרקע השונה, אבי ואני חולקים תפיסת עולם משותפת. שמחתי שאבי קרא לי להיות חלק בנבחרת שהוא מוביל. אני קורא לכולם לחזור הביתה ולחזור לערכים.

יעלה קול ברור וצלול - חוסר האחדות והפלגנות מחלישים אותנו. אני מצטרף היום למערכת הפוליטית כדי לחזק את הערך החשוב הזה - האחדות. האחדות של הציבור חסרה לנו היום ועליה לצאת בקול ברור מן המנהיגות, חוסר האחדות מחלישים יותר מאשר אויבינו. 

אני קורא מכאן לכולנו לחזור הביתה, לחזור לדרך ולערכים. אותם ערכים שהקימו את המדינה הזאת, ערכים של תנועת העבודה שעליהם גדלתי בקיבוץ שלי, קיבוץ חולתה. הערכים של מפלגת העבודה - קודם ביטחון ויד מושטת לשלום.

מדינת ישראל צריכה את מפלגת העבודה ומדינת ישראל צריכה שינוי.

שמח להיות חלק מהשינוי הזה.

תודה לאבי על האמון ותודה לכולכם על קבלת הפנים החמה.

ועכשיו, חוזרים הביתה לעבודה.

===

מתוך השידור החי של מסיבת העיתונאים 20.2.2019