אחדות המעשה והמחשבה - שומרים על מפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

יש בחירות לכנסת ה-22 והן יתקיימו בתאריך 17.9.2019, מה עושים?

מתאחדים, מתפשרים ומגיעים להסכמה רחבה לגבי אופן הריצה לכנסת (יו"ר ורשימה) ומונעים מרחץ דמים פנים מפלגתי וריסוק הדימוי בציבור הרחב.

זוהי קריאה נרגשת, לנבחרים ולחברים וגם לייעוץ המשפטי לאפשר מהלך כזה ולהציל את מפלגת העבודה.

מפלגת העבודה

הזמן קצר והמלאכה מרובה ונוכח תוצאות הבחירות לכנסת ה-21 ומצבה הכלכלי והארגוני של המפלגה , יש רק אפשרות אחת להישרדות המפלגה בבחירות הקרובות: אחדות המעשה והמחשבה. הקריאה הזו אינה באה לוותר על החובה לשקם את המוסדות הדמוקרטיים, על הצורך בחידוש רעיוני, על ההבראה הכלכלית הנדרשת - אלא להבין את גודל השעה שבה לא גורל המדינה על הפרק, אלא גורל המפלגה!

לא כאן המקום להרחיב לגבי המחדלים והטעויות שנעשו במהלך הקמפיין לכנסת ה-21 - אין זמן ויש לבצע זאת בפורום סגור. אבל ברור שכשלנו, ברור שהתרסקנו, ברור שיש לנו רק 6 מנדטים, ברור שאנחנו בגרעון תקציבי עמוק, ברור שאין לנו כמעט תקציב לפעילות, ברור שפעילי השטח מותשים - פיזית ונפשית, ברור ששוב הבחירות וכחול-לבן ילכן על הראש שלנו.

גם לא זה המקום להציג את מתווה האחדות וכדי מראש לא להכשיל את המהלך על בסיס אישי - כולם יידרשו להתגייס, כולם ידרשו להתפשר ומתוך ראיה שמערכת הבחירות הזו היא לא על גורל המדינה, כי אם על גורל המפלגה.

לכן, נדרשת אחדות המעשה והמחשבה, נדרש להתפשר ולהגיע להסכמה רחבה ובהצבעה פה-אחד.

אסור לנו להגיע למאבק חסר פשרות, נעדר פשרות, למרחץ דמים שיותיר אותנו מדממים שבועות בודדים לפני הבחירות - בלי כוחות נפשיים, בלי תקציב, בלי קהל בוחרים.

יש לנו במפלגה את מיטב האנשים לניהול מטות בחירות, להפעלת השטח, לצבע ולהמרצה, להסברה בתקשורת, נבחרי ציבור ערכיים ומוכחים. יש לנו גם מצע בחירות איכותי המכסה מגוון תחומים, יש לנו רשימה איכותית של מועמדים לכנסת - רק נדרש להחליף "דיסקט" וביחד אפשר, לחוד נחרץ גורלנו.

זוהי קריאה נרגשת, לנבחרים ולחברים וגם לייעוץ המשפטי לאפשר מהלך כזה ולהציל את מפלגת העבודה.