למה הלכתי לדבר עם נתניהו על קואליציה

Thank you for rating this article.

avi gabbayהתייחסותי לאפשרות שבחנו להיכנס לממשלה - לפני שהלכתי לשם ידעתי בדיוק בפני מה אעמוד לאחר מכן, אבל מימשתי את חובתי.

"נבין למה הלכתי לשם בכלל.

אני הייתי ביום שבת בהפגנה הגדולה בתל-אביב של כ-50,000 איש. עברתי דרך הקהל - בעיניים של האנשים היה פחד. הפחד מפני אובדן הדמוקרטיה.

עכשיו, כשראש הממשלה מציע לך שאטלר - ממש שאלטר על הדמוקרטיה הישראלית. זאת אומרת למנוע כל פגיעה בדמוקרטיה הישראלית. וזה בעצם מה שהוא הציע לנו אחרי כמה שיחות . וטו מוחלט על כל חקיקה בנושאים של בתי המשפט וכו'. את לא אומרת מיד לא. את באה לבדוק ולשמוע. ולכן ישבנו ושמענו. קיבלנו הצעה. התייעצתי עם חברי הכנסת שלנו, חלקם היו בהתחלה יותר בעד או פחות בעד. דיברו על תפקידים וכו', אבל בסופו של דבר נתנו תשובה שלילית.

דמייני לעצמך את ה-18 בספטמבר 2019, יום אחרי הבחירות היה ונתניהו ירכיב את הממשלה  ויתחיל עם כל חוקי החסינות ופסקת ההתגברות - מה תבואי ותגידי לי פה באולפן? יכולת למנוע את זה. אז מה, בגלל שאמרת ככה לא מנעת את הדבר הזה?יש ערך לדבר אחד בסופו של דבר - טובת המדינה. ואם אני יודע שמדינת ישראל נמצאת במדרון חלקלק לאובדן הדמוקרטיה. ויש לי אפשרות לעצור את הדבר הזה גם על חשבון שתראי לי את קטעי הווידאו האלה - אז מה שאני אעשה".

לראיון המלא, לחצו לעמוד הפייסבוק של אבי גבאי.

במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה. ההצעה האחרונה אמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה. לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונלים ועוד. חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו לא לקבל את ההצעה. עמדתנו נותרה שאין מקום לבחירות נוספות ועל הנשיא לתת את המנדט להרכבת הממשלה לחבר הכנסת בני גנץ" (טוויטר, 29.5 19:47)