שלי - אל תטיפו לנו מוסר

Thank you for rating this article.

היי שלי,
את תטיפי לנו מוסר? 
התמיכה שלך באבי גבאי אותו המלכת כמעט והביאה את העבודה לכיליון.

את תטיפי לנו מוסר איך ואת מי צריך לבחור? קצת צניעות לא תזיק.

רבים בציבור בוודאי נבהלו לקרוא בסוף השבוע את דברייך מצוטטים בעיתון הארץ: "החלטנו לתקוע את המסמר האחרון בארון המתים של מפלגתנו הרמוסה?״. אפשר להירגע. ההתראה הדרמטית שלך מתייחסת בסה״כ להכרעה בין שתי חלופות סבירות בין קיום בחירות לתפקיד יושב הראש בוועידת המפלגה או בקרב כלל חבריה.

לקראת הכרעה בין שתי האפשרויות, את מציגה את האופציה השניה כבחירה הדמוקרטית היחידה.

זאת, למרות שלא נרתעת בעבר לערוך סיכומים במחשכים ולסכל בחירות למועמדי המפלגה לתפקידי ראשי רשויות או חברי מועצות. כשזה לא בא לך בטוב, דווקא פריימריז הם פתח ל״עסקנות״ ול״מפקדי ארגזים״.

כיום את יוצאת נגד ועידת המפלגה, אבל כיושבת ראש המפלגה השתמשת בוועידה בחפץ לב לשינוי המיקום של יוסי יונה ויריב אופנהיימר ברשימה לכנסת - בניגוד לרצון הבוחרים בפריימריז.

ונניח וטעית בכל אותן פעמים והדמוקרטיה מצויה רק בפריימריז פתוחים - למה לא לכל רשימת העבודה? הרי גם את - שממוקמת כעת במקום השלישי והבטוח - אחראית לכישלון שלנו לא פחות מאבי גבאי.

למעשה, עדיף שמי שכמעט הרגה את המפלגה שלוש פעמים בעשור האחרון תנהג כעת באיפוק.

התמיכה שלך באבי גבאי - מנכ״ל אנונימי של חברת טלפונים עם ניסיון קצר במשרד ממשלתי קטן, אדם שמעולם לא נלחם למען הציבור בהפגנות, בשביתות או בכנסת - היתה חלק מסדרה של בחירות פוליטיות הרסניות שלך, בהן תמיד העמדת פנקסנות הפנים-מפלגתית מעל כל הערכים שבשמם את מדברת כלפי חוץ.

כך תמכת גם באהוד ברק ב-2007, מי שפירק את הקואליציה עם קדימה ב-2008 והביא את התוצאה השניה הגרועה בתולדות ״העבודה״.

כיושבת ראש, דחית אפשרות לשותפות עם ציפי לבני, סיפרת שהעבודה מעולם לא הייתה מפלגת שמאל, קיפלת את דגל השלום, איבדת את המומנטום של המחאה החברתית ליאיר לפיד והבאת את התוצאה השלישית הגרועה בתולדות המפלגה.

ב-2015, כשהרצוג דן בהקמת ממשלת אחדות, כינית אותו כלבלב. בהמשך התברר שדווקא תמכת באותו דיל מאחורי הקלעים. בלי בושה, הודית בראיון לאחרונה שהיית צריכה להגיד 'בואו נלך לממשלת אחדות'. בהמשך תתקבל בוודאי הודאה דומה מצידך על המו״מ של אבי גבאי עם נתניהו.

ב-2017 התייצבת מול אבי ניסנקורן. עד להתמודדות ביניכם הגדרת אותו כיו״ר הסתדרות מצויין. כשהפסדת, הזדרזת להטיל רפש בהסתדרות ולכנות אותה ״ארגון פשע״, טענת שהבחירות היו מכורות וגם אחרי שזרקו אותך מכל המדרגות בביהמ"ש - את מסרבת עד היום להודות בתבוסה.

מעבר לצביעות, דברייך פשוט חסרי בסיס. ועידת המפלגה לא ניצבת בפועל בפני שום הכרעה ״בין חיים ומוות״. הליכוד ומרצ, למשל, לא עורכות שום בחירות הפעם. לדעתי הן טועות, אבל בוודאי שהן לא מתאבדות.

לגופו של עניין, בחירות בוועידת המפלגה, גוף בן 3000+ חברים שנבחרו רק לאחרונה בכל הארץ (בתמיכה גדולה מצידך), יכולה לחסוך הרבה זמן וכסף.

בחירות בוועידה, בהן יוכל להתמודד כל חבר מפלגה, יכולות להיגמר בשבוע עם עלויות מינימליות. מייד אחריהן ניתן לעבור לסיכומים על ריצה משותפת עם ציפי לבני, אורלי לוי, מיכאל מלכיאור או מרצ.

מאידך, בחירות בקרב כלל החברים יקחו שלושה שבועות במהלכם יוציאו המתמודדים את הנשמה אחד לשני, בנוסף למליון וחצי ש״ח מכיסם האישי. הבחירות יגבו שלושה מליון ש״ח מתקציב המפלגה, סכום גדול שמוטב להשקיע בקמפיין שמדבר לציבור הרחב.

בצדק בחרת שלא להתמודד הפעם להנהגת המחנה. כל בחירה שעשית עד כה רק הובילה אותנו אל תהום חדשה. כעת רק נותר לבקש שתחסכי מאיתנו את ההצהרות הפומפוזיות על פרוצדורות פנימיות ובעיקר את תמיכתך בעוד יו״ר כושל. במקום להטיף מוסר על עסקנות, מוטב שתשיבי לכולנו בהתנצלות.

===

מעמוד הפייסבוק של טל הריס