נאום דני גוטווין בועידת המפלגה

Thank you for rating this article.

‏דני גוטווין בוועידת המפלגה בה אושר החיבור עם גשר ואורלי לוי-אבוקסיס ויצירת מחנה חברתי-אזרחי:

״מחיר הניאו-ליברליזם הוא של טפטוף מלמעלה, העשירים יטפטפו ויועילו להשרות מחסדם על השכבות הנמוכות.

אנחנו מאמינים בדבר הפוך - אנחנו מאמינים‏ בגאות מלמטה.

כל מה שייטיב עם השכבות הנמוכות, ייטיב עם החברה הישראלית כולה. הוא ייטיב גם עם מעמד הביניים שהולך ומתפורר, שמאבד את ביטחונו החברתי.

נתניהו אמר ׳הם מפחדים׳ והשלטון שלו הפך את ישראל לחברה מפוחדת, זרועת שנאה. מה שאנחנו מציעים הוא רעיון של מדינת רווחה שנותנת ביטחון חברתי לכל אחד ואחד. והביטחון החברתי הזה שהוא חשוב לכולם יקטין את רמות השנאה, העוינות והשיסוי בחברה הישראלית.

האיחוד שאנחנו הולכים אליו היום, הוא איחוד שיאחה את החברה הישראלית, יאפשר לה להתגבר על השנאות שמפלגות אותה ונותנות את מרחב הקיום לימין. וכן, האיחוד הזה יוביל לא רק לדרך של הסוציאליזם-הדמוקרטי. הוא גם יוביל לכיוון של השלום. משום שרק באמצעות ביטחון-חברתי אנחנו נשכנע את הישראלים להיות לדרך של הפשרה.

מי שאיננו מפחד, הוא זה שעושה פשרות - ואנחנו בעד פשרת שתי המדינות.

ולכן המהלך הזה הוא מהלך של תיקון היסטורי של תנועת העבודה. זה המהלך בו תנועת העבודה בוראת עצמה מחדש כמי שראויה לתואר מפלגה סוציאל-דמוקרטית שמעוניינת בשכבות החלשות ופועלת לשיפור מצבן.

האישור היום הוא אישור של הפיכתנו לחלק מאותה תפיסה שרואה בכל אדם מטרה, בביטחונו החברתי, במימושו. ולכן אני חושב שכל מי שיושב פה היום יוכל להגיד שהיה שותף למהלך היסטורי ששינה את פני מפלגת העבודה וישנה את דמותה של מדינת ישראל״.

לצפייה בווידאו הנאום המלא.