תודה לכולכם באיחוד העבודה-גשר-מרצ

Thank you for rating this article.

חברים וחברות, תומכים ותומכות,

ראשית אני רוצה להגיד תודה לכל אחת ואחד מכם. ראיתי אתכם בכל מקום עובדים קשה מאוד ומפיצים את האמונה בצדקת הדרך, ריגשתם אותי מאוד. נכון, קיוונו ורצינו יותר, אך דווקא עכשיו חשוב להרים ראש ולהיות גאים. עוד נכונה לנו דרך ארוכה.

כשיצרנו את איחוד העבודה-גשר-מרצ יחד עם אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ ידעתי ואמרתי שהשלם יהיה קטן מסך חלקיו. אך הקשבתי לרחשי המחנה ולקולות שרצו את האיחוד, ביניהם חברי כנסת שהצהירו על נכונותם לשלם במקומם בשביל שהאיחוד יתממש, ועשינו אותו. אינני מצטער על כך, אני גאה על כך. גילינו אחריות למען כל הגוש, יצרנו את התנאים האופטימליים עבור כחול לבן ובני גנץ להקים את הממשלה הבאה. חתמנו על הסכם עודפים איתם למרות שידענו שבכך אנחנו תורמים להם מנדט.

יותר מזה, הצענו לכחול לבן לרוץ יחד כל הגוש, בפתק אחד. הצגנו סקר שמראה כי איחוד כזה מתחיל ב43 מנדטים. מהלך שהיה יוצר משהו חדש בין סבב ב' ל-ג', מביא אנרגיות, ומאפשר לנו להסתער יחד על אחוזי ההצבעה במקום להילחם אחד בשני. הם סירבו. אמרו שהם רוצים להיות ימין, ואז ברגעים המכריעים פתחו בקמפיין נמוך ומכפיש נגדנו, שביקש דווקא מהמצביעים שלנו לבוא ולהציל אותם.

הוכח שבסבב ב' העבודה גשר הביאה כ-3 מנדטים מגוש הימין. מצביעים שידענו שהאיחוד יהיה לא פשוט עבורם, אך סמכנו על כחול לבן שישמרו עליהם. לצערי כחול לבן לא ידעו לשמור עליהם, ואף הרחיקו אותם לזרועתיו של נתניהו.

צריך להגיד את הדברים כהוויתם - אי אפשר לנצח בלי אלטרנטיבה רעיונית ואידיאולוגית אמיתית. אי אפשר להיגרר אחרי נתניהו כל הזמן. תמיד האמנתי ותמיד אמרתי ש"רק לא ביבי" זו לא אג'נדה שאיתה אפשר להפיח תקווה אמיתית ולהגדיל את המחנה. אלטרנטיבה לא צריכה להתנצל וליפול לכל ספין, אלא להפתיע, לרגש ולתת סיבה לציבור לצאת ולהצביע. אני שמח שלהבדיל מכולם לא הפצנו שנאת חינם, הצגנו תוכניות רציניות ואמיתיות למען כל הציבור הישראלי - יהודים, ערבים, אשכנזים, מזרחים, דתיים וחילונים, ימנים ושמאלנים. דיברנו על שלום ועל צדק חברתי באומץ. על החיים עצמם של כל אזרחי ישראל, כי אצלנו בני אדם, כל בני האדם, היו ונשארו לפני הכל - תמיד.

והיום אנחנו אכן בשעה מורכבת. עם ישראל קרוע מבפנים, המערכות כולן נמצאות תחת התקפה קשה, אך בדיוק בזמן הזה צריך לאסוף את עצמנו, להרים ראש, לרתום את כל הכוחות ולצעוד קדימה. נתבונן פנימה, ונתבונן החוצה ונייצר את כל התהליכים הנדרשים על מנת להפיח תקווה מחודשת ואמיתית. יש לנו הרבה עבודה לפנינו.
כל חיי עבדתי למען הציבור הישראלי כולו, חוקקתי עשרות חוקים, ביניהם שכר מינימום ופנסיה לכל אזרח, הקמתי את הרשות לחירום לאומית, ודחפתי את כיפת ברזל ועוד ועוד, אף פעם לא חשבתי האם מי שיהנה מעמלי הם מצביעים שלי או מצביעים אחרים, תמיד למען כולם, וכך אמשיך לנהוג.
אני מודה לדמוקרטיה הישראלית שנתנה לי, ילד שעלה ממרוקו וגדל במעברה, הזדמנות להגיע למקומות הכי משפיעים ולתת מעצמו למען העם, למען כל העם. ועל הדמוקרטיה הזאת ועל העם הזה שתפקידי לשמור עליו מכל משמר.

ממשיכים בכל האנרגיות ובכל הכוח למען אזרחי מדינת ישראל.

שוב תודה לכולם,
אני אוהב אתכם מאוד.
שלכם,
עמיר.

====

מעמוד הפייסבוק של עמיר פרץ