הסכם שמים פתוחים באירופה לישראל תודות למפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

הסכם שמים פתוחים חודש בפרלמנט האירופי בזכות בכירי המפלגה.

בימים האחרונים עמד הסכם ״שמיים פתוחים״ בפני סכנה ממשית לאחר שפרלמנט האיחוד האירופי התכוון שלא לחדש את ההסכם במחאה על כוונת הממשלה לבצע סיפוח חד צדדי, ההתערבות של יו''ר המפלגה ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, מזכ''ל המפלגה ערן חרמוני והמזכיר הבינלאומי של העבודה חיליק בר מול סיעת "הסוציאליסטים והדמוקרטים" (S&D) באיחוד האירופאי המורכבת ממפלגות אחיות של מפלגת העבודה מנעה את התנגדות הסיעה והצילה את ההסכם, זאת לאחר שנציגי המפלגה הבטיחו כי העבודה פועלת ותמשיך לפעול בממשלה לקידום השלום והפיוס בין ישראל לפלסטינים ומדינות ערב.

מפלגת העבודהלאחר הפנייה החליטו חברי הסיעה שלא להתנגד לאישור ההסכם אלא להימנע, ובכך נסללה הדרך לאישורו ברוב קולות בפרלמנט האירופי, נמנע נזק מדיני וכלכלי חמור למדינת ישראל, ואושר המשך קיומו של ההסכם המאפשר טיסות זולות ליעדים באירופה.

הביקורת על הכוונות לסיפוח חד צדדי הן מובנות, אך מפלגת העבודה תעשה הכל כדי למנוע אותו, ויידעו ידידינו בעולם כי הדרך לעשות זאת אינה עוברת דרך פגיעה כלכלית באזרחי ישראל.

אנו מחוייבים לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני על בסיס פתרון שתי המדינות ושמחים על כך שבזכות העמדות שלנו ניתן להמשיך הסכמים משמעותיים שמחזקים את קשרינו עם מדינות העולם.