חדשות העבודה 1/5/21

Thank you for rating this article.

חדשות מפלגת העבודה על האסון במירון, עדכון יו"ר הסיעה בכנסת, נאומי הבכורה של ח"כ אמילי מואטי, אפרת רייטן ואבתיסאם מראענה וראיון עם שירה רזר, העוזרת של ח"כ רם שפע.

יו"ר מפלגת העבודה - ח"כ מרב מיכאלי

האסון המזעזע שקרה בהר מירון הוא אסון לאומי ואישי לכל כך הרבה משפחות, אמהות ואבות שחווים בשעה זאת טלטלה איומה.אני שולחת ניחומים מעומק הלב, בשמי ובשם מפלגת העבודה, למשפחות ולקהילות, ואיחולי החלמה וחיזוק ידיים לפצועים.

ברור שלאסון האזרחי הגדול ביותר בתולדותינו חובה להקים וועדת חקירה ממלכתית. ספק רב אם ממשלה בראשות נתניהו תאפשר ואת הקמתה. אנחנו נאבק על הקמת הוועדה אבל מעל לכל, נמשיך לעשות הכל כדי להחליף את הממשלה שבמשמרת שלה קרה האסון המחריד הזה.מפלגת העבודה ואני עומדות לצד הקהילות שחוות עכשיו את הנורא מכל.

יו"ר סיעת העבודה ח"כ רם שפע

שותפות ושותפים לעבודה, כמה עדכונים מהעשייה של הסיעה. הכי חשוב - אנחנו מתקדמים.

השבוע בכנסת הצלחנו אחרי מאבק לא קל להחזיר לראשונה את ועדות הכנסת לפעילות, עם הקמת ועדת הכספים וועדת החוץ והביטחון (שלראשונה תעמוד בראשה יושבת ראש, האלופה אורנה ברביבאי אשר תמכנו בשמחה במינויה). יחד עם זאת, הוקמה השבוע גם ''הועדה לענייני חברה ערבית'', חרף התנגדותנו לאור התפיסה שלנו, שצריך לפעול לשילוב ערביי ישראל ולא להנציח את האפליה שלהם.

כיו"ר הסיעה, אמשיך לפעול ביחד עם חבריי בכדי שיוקמו ועדות נוספות שיוכלו לשים סוף לשיתוק ולדון בכל הנושאים הדחופים לחיים של כולנו.
במהלך השבוע הקרוב, המנדט שניתן לנתניהו להרכיב ממשלה צפוי (בתקווה) להסתיים ללא ארכה נוספת. עם המעבר אלינו, לגוש השינוי, אנחנו נמשיך לעשות כל מהלך, להפוך כל אבן ולהתגבר על כל מכשול בשביל להקים ממשלה. אנחנו חוזרים ואומרים - מדינת ישראל לא זקוקה לעוד סבב בחירות.
כמנהגי, אני ממשיך להיות אופטימי שנצליח להקים ממשלת שינוי ולהחליף סוף סוף את נתניהו.

כאן בשביל כל אחת ואחד מכם. יור הסיעה, ח"כ רם שפע.

חברי וחברות סיעת העבודה מונו לחברות בועדות הזמניות בכנסת

השבוע התכנסה הועדה המסדרת בכנסת והחליטה על פתיחת כמה וועדות זמניות. יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי וח"כ עמר בר לב יכהנו כחברים בוועדת חוץ וביטחון, ח"כ גלעד קריב יכהן כחבר בועדת הכספים, וח"כ אבתיסאם מראענה תכהן כחברה בועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית.

חברי הכנסת של מפלגת העבודה הגיעו לדיון בבג"צ

ביום שלישי, ח"כ הרב גלעד קריב וח"כ אפרת רייטן, הגיעו אל בית המשפט העליון, כדי לאמוד מקרוב את מהלכיו המסוכנים וחסרי התקדים של נתניהו, בהפרת חוק יסוד הממשלה.מחוץ לבית המשפט העליון אמרו השניים: "ראש הממשלה מרים ידו על הכנסת שתקנה את חוק היסוד על פי בקשתו, ועל שלטון החוק כולו. ידו המאיימת מורמת גם על בתי המשפט מתוך אינטרס אישי ומושחת. זוהי אזעקת אמת".

נאום הבכורה של ח"כ אמילי מואטי

"בעולם בלי ניסים לא הייתי עומדת מולכם - הנוכחות שלי בכנסת היא בעיקר טעות סטטיסטית". כך בחרה ח"כ אמילי מואטי לפתוח את נאום הבכורה שלה בכנסת, והמשיכה, "אני כאן כדי שאנשים שגדלים שם יוכלו להתחיל ולחלום חלומות. עם רקע אחר הייתי היום חוקרת ספרות במגדל שן, החלום הזה שמור לחיים שאחרי התיקון"

מוזמנות ומוזמנים לצפות בנאום המלא שריגש אלפים וכבש את המדינה, לחצו כאן.

נאום הבכורה של ח"כ אפרת רייטן

ח"כ אפרת רייטן נשאה השבוע את נאום הבכורה שלה במליאת הכנסת, את הנאום היא חתמה בתזכורת למונח 'שמאל'- "הביטו בי, ה'שמאל' אינו נורא, ואכזר ומסוכן; ה'שמאל', אינה קללה נוראית שתרדוף אתכם עד אחרון ימיכם. איני חמוצה. יספרו לכם כל ילדי ישראל שגדלו בשנות ה-90. ודאי שלא אנרכיסטית. שומרת חוק וסדר אני". נאום הבכורה, נקבע בדיוק ביום בו הובאו לקבורה, לפני 3 שנים, הנספים מאסון נחל צפית. ח"כ רייטן אשר ליוותה וייצגה את המשפחות השכולות לכנסת.בתום הנאום, התארחו ההורים בחדר הסיעה ונפגשו יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי.

מוזמנות ומוזמנים לצפות בנאום המלא, לחצו כאן.

נאום הבכורה של ח"כ אבתיסאם מראענה

השבוע נאמה ח"כ מרעאנה את נאום הבכורה של מעל בימת הכנסת. בנאום התייחסה ח"כ מרעאנה לטראומות של משפחתה וחברה הערבית בישראל, ולצורך בחמלה אחד כלפי השני למען חיים משותפים במדינת ישראל. בתום הנאום ברכה את ח"כ מרעאנה יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי.

צפו בנאום בשל ח"כ אבתיסאם מרעאנה שלא הותיר אף עין יבשה, לחצו כאן.

ראיון אחד על אחד עם שירה רזר, יועצת פוליטית של ח"כ רם שפע

ספרי לנו על עצמך? אני בת 26, בעלת תואר ראשון בחינוך פוליטי ותעודת הוראה באזרחות. גדלתי במשגב והיום מתגוררת באליכין, יחד עם זוגתי ושני הכלבים שלנו.

מה תפקידך בכוח? התחלתי את דרכי כמתמחה בלשכה של ח"כ רם שפע ובשנה (וקצת) האחרונה אני עובדת איתו כיועצת פוליטית.

איך את חווה את התפקיד ומה השאיפות שלך בתפקיד זה?
זו ללא הספק העבודה האינטנסיבית, המעניינת והמספקת ביותר שעבדתי בה. כל יום נראה אחרת לגמרי מקודמו ומלא באנשים חדשים, רעיונות יצירתיים וחלומות להגשים. אני זוכרת שכשרם מונה לתפקיד יו"ר ועדת החינוך בכנסת הקודמת, בתקופה שבה מערכת החינוך עברה תהפוכות בכל שני וחמישי, נדהמתי מיכולת ההשפעה על המציאות היומיומית של כל כך הרבה אנשים. יצא כך שזכיתי לעבוד עם ח"כ חרוץ ורציני שמכיר בכובד האחריות שמוטלת על כתפיו ומתייחס במלוא הכבוד להיותו משרת ציבור, אז אמנם אני לא ישנה הרבה שעות בלילה, אבל בהחלט לא משעמם לי.באינסוף שעות שיחה, ברכב בדרכים או בלילות לבנים בכנסת, רם, שאר הצוות שלנו ואני חולמים על מדינה דמוקרטית באמת, שרואה את האזרחים והאזרחיות שלה בגובה העיניים, שדואגת להווה ולעתיד שלהם, מדינה שבה בין הציבור לנבחריו מתקיימים יחסים הדדים שמבוססים על אמון וכבוד, מדינה ששמה את מערכת החינוך שלה בראש סדר העדיפויות ומוכנה לסמוך על אנשי השטח ולגבות אותם. השאיפות שלי הן לראות לפחות חלק מהחלומות האלו מתגשמים, זאת תהיה גאווה גדולה בשבילי לקחת בשינוי הזה חלק.

איזה מזנון את מעדיפה בכנסת ולמה? חלבי או בשרי ?
בתור צמחונית חדשה בכנסת הקפדתי במשך חודשים להגיע רק למזנון החלבי מתוך מחשבה ששם יהיו לי יותר אפשרויות, אבל מאז שגיליתי את האזור הטבעוני במזנון הבשרי, זה ללא ספק העדיפות שלי.

רוצות ורוצים לדבר עם שירה? פשוט תתקשרו 0542492772.