השמאל המתון מתחיל לעלות בכל העולם

Thank you for rating this article.

השמאל המתון מתחיל לעלות בכל העולם.

הניצחון אמש של ה-SPD הגרמנית (המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה) מבהיר בצורה חד משמעית – השמאל המתון חוזר לנצח בכל העולם.
החל מניצחונו של ג'ו ביידן והמפלגה הדמוקרטית בנשיאות ארצות הברית, התחיל גל שמצמיח את מפלגות השמאל המתון בכל העולם.

עידן טראמפ יסתיים, ויחד איתו הסתיים הפחד מכך שהעולם יילחם בעוני ובטייקונים בעלי המונופלים, הסתיים לו הפחד מלהילחם בחברות הגז המזהמות ומהעשירים שמחזיקים בכל מניות הפחם והנפט. ויחד עם זה, התחיל לו עידן חדש שרוצה לפתור את המשבר הגדול ביותר על האנושות כרגע: משבר האקלים. עליית השמאל והמפלגות הירוקות במיוחד בקרב הצעירים איננה תופעה מפתיעה כלל וכלל. היה ברור שלאחר המאבק העולמי בקרב הנוער והצעירים שאותו הובילה גרטה טומברי השוודית, תהיה עלייה משמעותית והדרגתית של מפלגות השמאל המתון והפרוגרסיבי שמוכן לעסוק במשבר האקלים.

מפלגת ה-SPD הייתה לפני כמה חודשים המפלגה השלישית בגודלה עם 15% תמיכה בלבד, ותוך תקופה קצרה מאוד הצליח אולף שולץ להחזיר למפלגה את מקומה הראוי כמפלגת שלטון. היא קיימה עצרות בחירות, ארגון ומטה שטח מופתי, וגם תנועת צעירים ונוער שידעו להילחם על עקרונות המפלגה ועל הקול הצעיר. כל אלו, הביאו את מפלגת ה-SPD בחזרה לעמדת כוח משפיעה ולמפלגה הגדולה בגרמניה וככל הנראה המפלגה שתהיה בשלטון בכהונה הזו.

ניתן לראות את עליית מפלגות השמאל המתון גם בנורבגיה ששם רק לפני שבועיים ניצחה מפלגת העבודה את המפלגה השמרנית, וזאת יחד עם עליית המפלגה הירוקה והמפלגה היותר שמאלית במפה.

גם כאן בישראל, בבחירות האחרונות מפלגת העבודה ומרצ קיבלו 13 מנדטים. יותר מכל שלוש מערכות הבחירות לפני כן, ובעיקר יותר ממערכת הבחירות השלישית שבהן העבודה-גשר-מרצ קיבלה 7 מנדטים בלבד, ואילו עכשיו מפלגת העבודה לבדה קיבלה למעלה מ7 מנדטים.

זה לא קרה סתם. זה קרה בעיקר בשל העובדה שמפלגת העבודה התחדשה במרב מיכאלי כיושבת ראש חדשה שלא מפחדת להילחם על עקרונותיה וערכיה, אך גם כי הדור שלי מבין כיום יותר מאי פעם שאם אנחנו לא נדאג לעתיד שלנו, אף אחד אחר לא יעשה זאת. ולכן הדור של הצעירים והנוער מבין שעליו לבחור מנהיגים ששמים את סדר העדיפויות של הנוער והצעירים בראש סדר העדיפויות שלהם. את משבר האקלים, מלחמה בעוני וביוקר הדיור והמחיה, העלאת שכר החיילים והורדת שכר לימוד אקדמאי, שיוויון מגדרי ושיוויון ללהט''ב, הורדת עלות שיעורי הנהיגה ומקומות הבילוי לנוער, המלחמה בסמים ואלכוהול בקרב נוער. ואולי יותר מכל את נושא החינוך שהקשה על מיליון תלמידים בישראל לרכוש ידע, כלים והשכלה לחיים שאחרי הלימודים, גם לפני תקופת הקורונה אך בעיקר בה. תקופה שבה המוני תלמידים נקלעו למצב נפשי מדורדר ביותר ואף כאלה שנאלצו לוותר ופשוט לנשור.

ואולי חשוב מכל, הדור שלנו מחפש מנהיגים ומנהיגות ישרים ואמיצים! אנחנו לא מחפשים פוליטיקאים מלוקקים ופופוליסטים, אנחנו מחפשים אנשים פשוטים שפשוט אומרים את האמת, מנהיגים שאומרים את האמת! מנהיגות שלא מפחדות לעסוק בנושאים מורכבים ובבעיות קשות ולא פופולריות במיוחד. מנהיגים אמיתיים, כנים שבאו לפוליטיקה כדי לעזור לציבור ולא כדי לעשות פוליטיקה.

כבר עכשיו מפלגת העבודה והשמאל המתון בממשלה, ובעזרת השם ובעזרתכם אנחנו גם נוביל את הממשלה, וזה יקרה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם ואתן חושבים.

######
הטור המלא בעמוד הפייסבוק של ליאור