מזכ"ל העבודה, על טקס האזכרה הממלכתי ל-48 שנים למות בן-גוריון

Thank you for rating this article.

על מפלגת העבודה לחזור להוביל את חזון בן גוריון ולהיות תנועת המונים.

היום בטקס האזכרה הממלכתי לציון 48 שנים למותו של בן-גוריון ז"ל, חשבתי על תפקידו המיוחד שלא היה שני לו, בתקומתו הלאומית של העם היהודי ובהקמת מדינת ישראל. המנהיגות העצומה שלו הייתה כזו שהציבה חזון, חתרה אליו בעקביות ונחישות - ובעיקר הייתה בעלת אומץ להכריע. הוא היה שם בהכרעה על קבלת הפשרה ותכנית החלוקה, ועל הכרזת המדינה חרף איומי צבאות ערב, המלחמה הקשה ולחץ בינלאומי כבד.

בן גוריון היה איש של הכרעות ענקיות, ואילולא היה שם באותה העת - המציאות הייתה שונה בתכלית. אכן, בן גוריון הוא המתנה הגדולה של ההיסטוריה לעם היהודי.

אבל בן גוריון היה גם המנהיג של תנועת העבודה. הוא זה שהפך את תנועת העבודה בתקופתו לכח המוביל בתנועה הציונית ובמדינת ישראל. יש לנו היום אתגר ענק וחשוב, להחזיר את מפלגת העבודה למקום של מפלגת שלטון מובילה. היא יכולה וצריכה לעשות את זה. הדבר הזה יקרה רק מעמדות של מרכז-שמאל ציוני וחברתי המתחבר לחלקים רחבים בעם, כזה היודע ומצליח לכלול באוהלו ציבור גדול מאד מכל חלקי העם. זה לא יקרה מהיגררות למקומות של נישה או בוטיק. אני משוכנע כי הקו הזה זוכה לתמיכה של רובם המכריע של מצביעי, מתפקדי ופעילי מפלגת העבודה.

דבר נוסף: עלינו לזכור כי הדומיננטיות של תנועת העבודה נוצרה על ידי בן גוריון בזכות מעשה פוליטי של חיבורים ואיחודים פוליטים שהוביל בקרב מפלגות המחנה באותה העת. גם כאן, עלינו במפלגת העבודה בעת הנוכחית ולעתיד לבוא ליזום חיבורים גדולים של כל הכוחות המשמעותיים בגוש המרכז-שמאל הציוני כדי להעמיד לטווח הארוך אלטרנטיבה שלטונית, אידיאולוגית ודמוקרטית לליכוד, ולייצר מצב של מפלגה דמוקרטית אחת גדולה בגוש הניצבת מול ימין מפוצל.

חזרה להיות מפלגה בן גוריוניסטית תחזיר את אמון הציבור הרחב במפלגת העבודה ונחזור להוביל את ישראל לשלום, ביטחון וצדק חברתי.

===

פורסם בעמוד הטוויטר של ערן חרמוני