יום הולדת 54 שמח למפלגת העבודה

Thank you for rating this article.

יום הולדת שמח למפלגה שלנו!

השבוע ציינו 54 שנה למפלגת העבודה - ההוכחה שלמפלגות אמיתיות עם דרך, מורשת, מוסדות, פעילים וחוקה, אין ולא יהיה תחליף. כמה מפלגות מדף קמו ונפלו במשך 54 השנים הללו?
אני מסתכל אחורה רק על השנים האחרונות, כמה עברנו ועם כמה קשיים התמודדנו. הצלחנו להתגבר על הכל קודם כל ובמיוחד בזכותכם, הפעילות והפעילים. אני ראיתי אתכם נלחמים בשיניים על כל קול, גם כשהיה קשה ומאתגר. תמיד הייתם שם ונקראתם לדגל תחת כל יו"ר. עבורנו, מפלגת העבודה איננה "תחנה זמנית לעת מצוא" אלא בית אמיתי.

אני מבקש להודות לכן ולכם. אני מבקש להגיד לכם תודה ענקית על כל מה שעשיתם ועל כל מה שעוד תעשו למען המפלגה.
השאלה הכי חשובה שעלינו להתמודד עמה ביושר כעת, היא מה עושים היום כדי שנחזור בעתיד למגרש של הגדולים?

זה יקרה בשני תנאים: תנועה דמוקרטית ולא רשימת יחיד; ועמדות של מרכז-שמאל ציוני, לאומי וחברתי היכולות להתכתב עם ציבור רחב. כזה הכולל את ת"א, וגם את בת-ים ובאר שבע. אסור לנו בתכלית האיסור להישאב חלילה לשוליים או לנישה. אנחנו לא מרצ.
זה מחייב אותנו להוביל סדר יום בנושאי הליבה של הפוליטיקה הישראלית: בביטחון, בשלום, וכמובן בנושאים החברתיים כלכליים.
וזה מחייב אותנו לוודא כי מפלגת העבודה מתקיימת כתנועה דמוקרטית עם מוסדות דמוקרטים, בעלי תפקידים נבחרים ואיזונים ובלמים.
הדיון הזה הרבה יותר גדול מגורלה של מפלגה אחת. למחנה המרכז-שמאל אין שום גורם שיכול להעמיד אלטרנטיבה רעיונית ופוליטית ארוכת טווח לימין. בפוליטיקה הישראלית של 2022 המלאה ברסיסי מפלגות יחיד ובה כל ממזר נחשב למלך, אין דבר חדשני יותר מתנועה דמוקרטית אשר תכליתה לייצג דרך ורעיון, ולא מנהיג.

54 שנה לאיחוד שהקים את מפלגת העבודה. יש לנו היסטוריה מפוארת, ואני מאמין כי בכוחנו לבנות היום עתיד שיהא מפואר לא פחות.

בהזדמנות זו, אני מבקש גם להודות באופן אישי על התמיכה הכל כך מיוחדת של חברות וחברים רבים, וההליכה יחד בדרך המשותפת. עוד עבודה רבה לפנינו. ממשיכים.
שבוע טוב ומבורך לכם ולכן, ולבני משפחותיכם!

===

מעמוד הפייסבוק של ערן חרמוני