שומרים על הבית, מצביעים נגד ההצעות האנטי דמוקרטיות

Thank you for rating this article.

חברותיי וחבריי,

להיות חבר ועידה זו זכות, וגם אחריות. בוועידה הקרובה מוטלת עלינו החובה למלא את שליחותנו, לשמור על המפלגה ולהצביע נגד כל ההצעות האנטי דמוקרטיות שעולות:

ערן חרמוני

*נגד 700 צירופים לא דמוקרטים לוועידה *- של אנשים שרובם הגדול לא היה מעולם חבר או פעיל במפלגה ואין לו שום מחויבות אליה. הצירופים האלה נעשים מעבר למכסה בתקנון, פוגעים בחברי הוועידה שנבחרו בסניפים ויש להם מטרה אחת:

לייצר "רוב" מלאכותי להעברת כל הסמכויות וכל הכח ליו״ר המפלגה בלבד— ואז להדיח מזכ"ל נבחר, לבטל את מוסד המזכ"לות, ולבטל את הוועידה ומוסדות דמוקרטים אחרים.

—רק לפני כשנה טענה יו״ר המפלגה בפני ביהמ״ש העליון כי הועידה שהכילה אז כ-18% צירים מצורפים איננה כשירה לקבל החלטות, וכעת היא מביאה הצעה שאחוז המצורפים בה יהיה -33%. וזו הועידה שתצביע על שינויי מבנה המפלגה.

*נגד דחיית הבחירות למוסדות* - במקום עוד דחיה, יש לקיים בחירות דמוקרטיות למזכ"ל וללשכה.

*נגד שינוי החוקה במוסד לבירור עתירות* - שמשמעותו אחת: הטלת אגרות כספיות על המתפקדים כתנאי לפניה לבית הדין הפנימי (דבר שלא היה מעולם במפלגה), ופגיעה אנושה בזכותם הבסיסית ביותר.

*נגד שינוי החוקה של משאלי המתפקדים- * שמשמעותו אחת: ביטול דה פקטו של הוועידה והעברת סמכותה להחלטה אישית של היו"ר.

*נגד המינויים במוסדות* לתפקידים של שומרי הסף ללא מעורבות הגורמים האמונים על כך בחוקה.

אני מזמין אותך לצפות בהסבר מלא ומנומק לכל ההצעות שעולות לסדר היום בקישור הבא (ניתן ללחוץ על התמונה לקישור לסרטון)

חשוב לי להדגיש, ההתנגדות להצעות האנטי דמוקרטיות חוצה מחנות וקבוצות. זו איננה הצבעה נגד אדם, אלא לטובת המפלגה ונגד הצעות רעות.

אני מפנה אותך לדוגמה לדבריה של עו"ד אליס גולדמן מהרשימה לכנסת שתמכה לכל אורך הדרך במרב מיכאלי, ומבקשת היום מחברי הוועידה: הצביעו נגד ההצעות האנטי דמוקרטיות שעולות. ניתן לראות את דבריה בקישור הבא https://youtu.be/fKFn-lOjYnI

אני מאמין באמונה שלמה כי תנועת העבודה חייבת לחזור לתפקידה ההיסטורי ולמגרש של הגדולים. זה מחייב אותנו לשמור על מפלגתנו מפלגה דמוקרטית, ולא להפוך אותה לרשימת יחיד.

אם ההצעות יעברו לא תהא דרך חזרה, אבל אם הן ידחו לא יקרה שום אסון: נוכל לנהל דיון מפלגתי פתוח, ענייני ועמוק על התחדשות ודמוקרטיה - ולא במחטפים ו"על הדרך".

שומרים על הבית, מצביעים נגד בוועידה.

שלכם ושלכן,

ערן חרמוני, מזכ"ל המפלגה 0523691782