הנכס האחרון של העבודה היא דמוקרטיה ויש לשמור עליה

Thank you for rating this article.

שוב אנחנו ערב מחטף בועידה.

נניח שאייזנקוט ירצה להתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה (הוא לא ירצה) לפי התקנון המוצע עי הנהלת הבובות אין לו יכולת כזאת.

אילו הכלל הזה היה מיושם, גם על הרכבת הרשימה לכנסת מיד כשמרב זכתה , אז זה היה המשך של מדיניות האכשרה שיש לה יתרונות וחסרונות. אולם ברגע שזה חל במחטף של שבועיים מיום פיזור הכנסת והליכ הבחירות, זה שוב ניתוב "דמוקרטיה" בשיטות שונות ומשונות שיטיבו עם היו"ר.

תבינו אנחנו עדיין זר נדיר ומיוחד.

הנכס האחרון שלנו מלבד ההיסטוריה זה שאנחנו (עלאק) דמוקרטיים. וזה נכס שיש לשמור עליו מכל משמר.

אם עושים תכופות אכשרה וזאת המדיניות, אנא לבצע זאת גם לתפקיד היו"ר, אבל גם לכנסת.

ואם לא עושים תקופות אכשרה לרשימה לכנסת, אז יש להחיל אותה גם על תפקיד היו"ר ...

אין לחלק את העניין לשתי הכרעות בשתי שיטות. קונסיסטנטיות בסיסית והגינות למראית עין היא אותו נכס אמון שאני מדבר עליו כדי להביא קהלים ולבצע דמוקרטיה הלכה למעשה ... ולא סיסמא במחטפים עם אפליקציות בלי ועידה פרונטלית. מרב מיכאלי שזכתה בזכות מלחמה צודקת ונכונה על הדמוקרטיה במפלגה לצערי בשנה הזאת עשתה הכל לצמצם את הדמוקרטיה לטובת שרידותה ...וזאת השחיקה של הדמוקרטיה , אותו נכס כמעט אחרון שיש לנו . מה שהביא לניכור ולשטח מת.

עוד לא ראיתי מעומד חיצוני שמעוניין ויצא לתקשורת ואמר שהוא רוצה להתמודד אבל מרב מונעת ממנו באמצעות תעלולים. אבל למה שמישהו בכלל ירצה אם סוגרים את השורות. מה גם שלא ברור כעת שהשורות יסגרו גם לרשימה.

בהתאם לגישה של מרב בבחירות האחרונות שהיו לנו כרגע צריך לפתוח הרשמה לתפקיד היו"ר לכל מי שרוצה להתמודד.

לעשות ועידה פרונטלית חגיגית עם נאומים, חגיגה דמוקרטית, ליכוד השורות, לחזור להיות מפלגה חיה ונושמת. ולהכריז שגם הרשימה לכנסת תהיה פתוחה לכל כבעבר, כי אנחנו הדמוקרטיה האחרונה בגוש השמאל מרכז. יש מועמדים שכרגע פוקדים אנשים, ולא ברור אם יוכלו להצביע כבעבר וזה משהו שחובה לסגור כעת.

ועידה פרונטלית תעורר תקשורת, נראה את 700 המצורפות האלמוניות ונצא לדרך לבחירות יותר מלוכדים.

השימור על 5-7 מנדטים הוא הסכנה הכי גדולה של המפלגה, שמתעקשת להיות מפלגת נישה קטנה. זה בקלות יכול להתדרדר אל מתחת לאחוז החסימה. איחוד של בני גנץ, לשם עבר הבייס שלנו, עם תקווה חדשה יתן אופציה יותר מעניינת. חיזוק של יש עתיד באייזנקוט ואולי בנט יוכל להביא לסחף שתיית קולות למפלגת שלטון גדולה וחזרה.

השימור של מרב מיכאלי, במקום פריצה, הוא טעות אסטרטגית של המפלגה שבנתה את המדינה. מרב לדעתי צריכה לקרוא לבוגי יעלון להיות מספר 2 ולהבין שחדשנות פוליטית היא המפתח לשימור.

בעידן של מיאוס ממפלגות קטנות וניכור של השמאל למפלגות שייצגו אותו לא בטוח שמה שהספיק בפעם הקודמת, מריצה לזרועות נתניהו ומכירתינו לכחול לבן בימי עמיר פרץ, מה שהביא יציאה מאחוז החסימה. תעזור לנו בסיבוב הזה.

אנחנו ממוצבים חזק במחנה רק לא ביבי ... השאלה מה עוד אנחנו מביאים חוץ מגישה פמיניסטית רדיקלית.