נשמור על המפלגה - נצביע נגד ביטול תפקיד המזכ"ל

Thank you for rating this article.

ביום שני הקרוב תתקיים בוועידה הצבעה בהצעה לביטול תפקיד מזכ"ל מפלגת העבודה, שהוא תפקיד נבחר הקיים במפלגה מיום היווסדה ומהווה בה אבן ראשה, והלכה למעשה - להדחה ברוטאלית ללא בחירות של מזכ"ל נבחר.

אני מבקש את התגייסותך והצבעתך נגד ביטול תפקיד המזכ"ל.

חיסול חשבונות, הדחות, משפטי שדה, ועריפת ראשים - כל אלה אינם דרכנו. זו איננה הדרך של תנועתנו. יש דברים שפשוט לא עושים.

לצערי, הדבר מתרחש באופן בלתי אחראי תוך כדי מערכת בחירות לכנסת, בשעה שאנו נלחמים על חיינו הפוליטים. הדבר האחרון שצריך לעשות בעת הזו הוא לייצר ריבים, לשלוף סכינים, ולכנס ועידות עם מחלוקות פנימיות חריפות.

בעת הזו עלינו לנהוג הפוך: לאחד את המפלגה, לעבוד יחדיו ולדחות כל סוגיה שיכולה לעורר מחלוקת פנימית עד לאחר הבחירות.

יתר על כן, ביטול תפקיד המזכ"ל במחטף, בוועידה שמכנסים בשלושה ימים עם סופ"ש באמצע, בלי דיון אמיתי בוועידה, הוא דבר פסול מעיקרו. זה יחסל את שאריות הדמוקרטיה המפלגתית.

לא בכדי בכל מפלגות הלייבור בעולם הדמוקרטי יש מזכ"ל נבחר ולא רק פקיד ממונה מטעם, וזאת כחלק ממערך כולל של איזונים ובלמים.

אני נהגתי ונוהג באחריות. מייד לאחר הבחירות ליו"ר בירכתי את מיכאלי, לחצתי את ידה, והודעתי על התגייסותי להצלחת המפלגה. לא ביקשתי דבר בתמורה, לתפיסתי זה פשוט הדבר הנכון לעשות בדמוקרטיה. התאכזבתי מאד שהתגובה לכך היא פעולה כל כך אנטי דמוקרטית, כוחנית ולא אחראית למפלגה. זו פעולה שפוגעת במפלגה בשעות קריטיות לה, וחבל - אפשר וצריך לעצור זאת.

מעבר לכך, מזה שנה אני מבקש כי יתקיימו בחירות דמוקרטיות וחופשיות לתפקיד המזכ"ל. מוסד המזכ"לות איננו קוניוקטורה אישית, אלא ערך מהותי. הוא לא שייך לאיש וגם לא ניתן לבטל אותו משיקולים לא עניינים ורק בשל נקמנות פרסונלית. החלטה כזו היא פגיעה נוספת ובלתי מידתית בדמוקרטיה המפלגתית.

אני יודע שרוב גדול מאד של חברות וחברי הוועידה מתנגד לביטול מוסד המזכ"לות ולהדחה ללא בחירות. ביום שני אנו ננהג באחריות, עם ראש מורם ועמוד שדרה ערכי, נשמור על המפלגה - ונצביע נגד ביטול תפקיד המזכ"ל. נגד הדחה ברוטאלית ואנטי דמוקרטית.

תודה מכל הלב ❤️
חרמוני